35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo ladies,

    Ik heb in okt. 2006 mijn laatste prikpil gehad, dit heeft helaas heel lang de tijd nodig uit je lichaam te raken. In juni voor het eerst weer mijn ongi gehad. Aangezien het allemaal nogal lang kan duren en ook de onzekerheid meespeelt van mijn leeftijd, hem ik mijn huisarts gevraagd om een doorverwijziing naar een gynaecoloog. Dit eingelijk om mezelf te laten checken maar ook het zaad van mijn ventje. Ik wil eventuele langlopende procedures gewoon voor zijn. Dus niet pas na 1 jaar als dat nodig is.
    Eind aug. dus mijn eerste afspraak bij de gyn. Erg spannend wel.

    Heb overigens altijd gevoeld nooit geen kids te willen, tot okt. vorig jaar, ineens waren die verlangens er. Ben nu dus pas in mijn 2e ronde, maar we zijn nog niet heel actief bezig. Daar moeten we nog even naar toe leven.
     
  2. Niet meer actief

    Goedemorgen

    Ben net 43 en vorig jaar juli 2006 hersteloperatie gehad omdat ik al 7 jr een nieuwe relatie heb en toch graag een wondertje van ons samen zouden krijgen

    heb 2 kids uit een eerdere relatie van 21 jr en 16 jr in sept 2006 en in feb 2007 MK gehad

    gisteren naar dokters wacht geweest vanwege een blaasontsteking en heb nu medicijnen en ben inmiddels 2 dg overtijd dus hopelijk is het nu raak morgen ga ik testen ......

    mijn symptonen :
    _geen bruine afscheiding 2 a 3 dg voor NOD

    _pijnelijke(.)(.)
    _verhoogde temp 37'2
    _ijzersmaak in mn mond
    _af en toe krampjes gevoel van ongi maar anders (kan ook door blaasontsteking komen dus voel nu het verschil ff niet )
    _veel plassen


    maar het enige is afwachten

    liefs kaley
     
  3. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Halloooo,

    Ik ben net 37 en ik ken mijn vriend nu 9 jaar (waarvan de afgelopen 5 jaar een niet vrijwillige latrelatie). Ik zei altijd dat ik over een jaar of 10 kinderen wilde omdat ik me nog zo jong en speels voelde (nu nog trouwens :) ) en op een gegeven moment was ik 35...
    Vorig jaar in februari met de pil gestopt, in mei was ik zwanger (ik dacht nog, wat snel?!) en helaas kreeg ik 6 weken later een miskraam...net voor mijn 36e verjaardag! :(
    Ik vond die 6 weken zo mooi en heb gevoelens gehad die ik nooit eerder heb ervaren, sindsdien is het enige wat ik nog wil...zwanger worden! :D

    Liefs, Daantje

    p.s.: ik hoop voor je dat het raak is Kaley! [-o<
     
  4. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

    Ik ben 35 en zit al in ronde 20 voor ons eerste kindje. Ook ik heb heel lang gedacht, nu nog niet want er is nog zoveel dat ik wil doen.

    Ik ken mijn huidige vriend nu zo'n 6 jaar en we hebben eerst genoten van het leven, veel gereist en in januari 2006 ben ik met de pil gestopt.

    En nu , 20 maanden verder nog geen resutltaat, ben net weer ongesteld geworden en ik ben zelfs nog nooit overtijd geweest.

    Loop al wel bij de gyn en daar zijn we er achter gekomen dat ik maar 1 eileider heb en dat mijn luteale fase (is fase tussen eisprong en ongi) erg kort is en daar heb ik hormonen voor gekregen die ik deze week voor het eerst ga slikken.

    Als ik dan na 3 maanden nog niet zwanger ben krijgen we IUI. Het rare is als je me 3 jaar geleden naar kinderen vroeg dan had ik zoiets van we zien wel en nu zitten we in de MMM en willen we niets liever.

    Maar goed.......ook al zijn we wat ouder we houden moed en we gaan ervoor!

    Veel liefs
    Nataly
     
  5. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Het Twister en de anderen die met IUI bezig zijn....wij zijn nu een jaar bezig, en mijn ongesteldheid zit er echt aan te komen nu :cry: , en we hebben 4 maanden geleden alles laten onderzoeken (we mochten wat eerder komen :) ) en zove het zich laat aanzien is alles in orde.
    Da's super natuurlijk!

    Nu hebben we met de gyn afgesproken dat we zelf zouden gaan proberen tot oktober/november (hij verwacht dat het spontaan in orde gaat komen, ben al een keer spontaan zwanger geweest, MK 8 1/2 week) en dan konden we terugkomen. Kun je ook in aanmerking komen voor IUI of IVF als het langer duurt (bij ons nog niet eens zo heeeel lang maar de leeftijd dringt natuurlijk wel wat) zonder dat er duidelijke redenen voor zijn? Wij zeggen gekscherend tegen elkaar 'laten ze ons frummeltje maar in een petrischaaltje maken' ...alsof dat allemaal zo gemakkelijk is, natuurlijk niet...dat weet ik heel goed.

    Koosje
     
  6. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Abigail

    Wat vreselijk 3 miskramen in een half jaar....en wat super dat je weer moed hebt...je moet ook wel he? Kan me zo voorstellen dat je het nu juist wilt!

    @Kaley
    Dat is spannend nu....tekenen zijn wel erg goed....ik hoop het voor je!
    Laat je het even weten?

    Koosje
     
  7. Freesia

    Freesia Fanatiek lid

    5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee Jippeltje en de rest,

    Ik ben Nathalie, ben 35 jaar en heb pas sinds een maand ofzo een kinderwens. Riep altijd heel overtuigd dat ik geen kinderen wilde, al vanaf de puberteit. Een lange relatie gehad, waarin het echt beter was geen kids te willen :(
    En nu, met de liefde van mijn leven: Pats, boem, kinderwens :)
    Maar goed, na de eerste schok, kan het me nu niet snel genoeg gaan. Mijn lief had iets meer tijd nodig, maar dat komt wel.
    Vandaag hebben we voor het eerst 'echt' geklust en dat voelde heel erg bijzonder.
    Maak me wel eens zorgen hoor, ik ben nu 35, heb 20 jaar lang de pil geslikt en heb ook overgewicht. Of zoals ik het noem: ik ben oud, vergiftigd en dik ;)
    Wat zal dat betekenen voor de vruchtbaarheid?

    Voor nu laten we het maar gewoon gebeuren allemaal.
     
  8. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Hehe - weer aan het werk !
    Een heerlijk weekend gehad met mijn man, schoonzusje en zwager.
    Lekker buiten kunnen zitten en gezellig zitten kletsen samen.

    Gisteren op kraamvisite geweest bij een vriend van ons.
    Zijn 2de kindje, zijn 2de zoontje.
    Zol lief, zo klein, zo pril....6 dagen oud.
    Toen ik het vast hield, kreeg ik zomaar tranen in mijn ogen... :baby:
    tja...ik gun het zo ! maar ik gun het mezelf / ons OOK zo !

    geduld....

    En hoe is het met jullie meiden ? :) :) :)
    Ook een fijn weekend gehad allemaal ?
     
  9. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    KALEY - heb je al getest ?

    :D :D :D :D

    :thumup: :thumup: :thumup:
     
  10. Niet meer actief

    Goedemorgen meiden

    Nee nog niet moet w8 omdat de drogist om 1 uur pas open gaat ....geen duivels nog en alle symptonen zijn er nog .....dus laten we het hopen dat ons klein wondertje in mn buik zit nu

    laat het snel weten ok


    liefs kaley
     
  11. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    ik duim voor je !

    :thumup:
     
  12. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Lijkt heeel erg op mijn situatie, vriendlief heeft nog met regelmaat de bibbers en twijfelt dan best wel. Maar hij wil het toch wel.Ik zit nu op de wacht bank, zou ik misschien deze maand? Voel helemaal niks anders dus het zal wel niet, maaar je weet maar nooit, spannend hoor!
    bar
     
  13. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Hoi barbeestenboel

    Bij mij is de situatie ook zoiets.
    Heb 12.5 jaar een relatie gehad maar geen kinderwens...
    Ben jaren aupair geweest in Amerika en Engeland, maar geen eigen kinderwens...
    En nu, 3 jaar geleden, kwam ik mijn soulmate tegen en JAAAAAAAAAA
    KINDERWENS ! :D :D :D
    En niet zo'n beetje ook ..... 8)

    Ik denk dat bij de wat "oudere" onder ons, 30 + ers zeg maar, dit vaker speelt, dat je gewoon je soulmate nog niet of net hebt leren kennen.

    Kom op meiden ! Ook wij gaan ervoor ! :whistle: :whistle:
     
  14. Hallo,

    Ik ben 35 jaar en heb net ronde 7 achter de rug, helaas zonder resultaat. De eerste ronde moet ik eigenlijk niet mee rekenen, want toen was ik flink aan het 'ontpillen'! Hoewel ik het een mooie leeftijd vind om kinderen te krijgen, betrap ik mezelf er de laatste tijd op dat ik vaak denk: 'had ik toch niet eerder aan kinderen moeten beginnen?' Stom, want ik heb lang met een hernia gelopen en ben uiteindelijk twee jaar geleden geopereerd. Ik heb bijna een jaar gerevalideerd. Daarvoor kon ik mijn kat nog niet eens optillen, laat staan een kind. Maar toch spookt deze gedachte door mijn hoofd. Mijn vriend en ik hebben nu al 19 jaar een relatie; op de één of andere manier ben ik er nu pas klaar voor. Ik heb ook het idee dat mijn lichaam me in de steek laat. Ik heb constant van dit soort (tegenstrijdige) gedachtens. Ik weet dat er vrouwen zijn, die al langer bezig zijn dan ik. Dus ik moet nog even geduld hebben.

    Ik hoop voor iedereen die nog bezig is, dat de komst van een wondertje niet lang meer op zich laat wachten.
     
  15. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Ik heb ook het idee dat mijn lichaam me in de steek laat. Ik heb constant van dit soort (tegenstrijdige) gedachtens. Ik weet dat er vrouwen zijn, die al langer bezig zijn dan ik. Dus ik moet nog even geduld hebben.
    die tegenstrijdige gedachten zijn heel normaal hoor !
    die heb ik ook heel vaak gehad, en heeeeeeeeel soms nog wel eens...
    maar dat wil niet zeggen dat je er niet klaar voor bent ofzo.
    ronde 7 is inderdaad nog niet eens zo ontzettend lang, er zijn zoveel vrouwen van onze leeftijd die al vele malen langer bezig zijn
    ja geduld is een schone zaak, alleen word je er zo moe van ! :D
     
  16. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik leerde hem ook "pas" 3 jaar geleden kennen, inmiddels zijn wij getrouwd
    Ik had al jaren een kinderwens, mijn man niet,
    Maar toen hij mij leerde kennen kwam die wel al snel, we zijn nu 2 jaar bezig voor ons eerste kindje helaas gaat dit niet zo voorspoedig als gehoopt.

    Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen.

    Greets Beeb
     
  17. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Hoi Beeb

    Ik hoop echt voor je dat 2007 JULLIE jaar wordt ! :baby:

    Wat ik me afvraag, gaat het na 2 jaar proberen, nog wel "spontaan" met klussen ? ja een very intiem vraagje dat weet ik, wij hebben nu al na 4 maanden zoiets van : wanneer "moeten" we klussen om uberhaubt een kans te hebben, snap je ?
    Vraag me af of dat minder wordt of geeft het juist een heftigere spanning....
     
  18. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    Bij ons is de kans dat het spontaan lukt gewoon nihil,
    Dus het verplicht klussen is er wel af,
    Hoewel ik toch een beetje rekening probeer te houden met mijn eisprong, dus vruchtbare dagen.
    Heel diep in mijn hart hoop ik op een wonder.


    Greets Beeb
     
  19. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Ik hoop net als jij heel erg op een WONDER
    een kindje is zowieso een WONDER
    of je er nou weing of veel moeite voor moet doen - toch ?
    :D
     
  20. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    hoi hoi

    ik ben carolina, ben momenteel , ja schrik niet 44 jaar,..
    ik was op mijn 22 zwanger en ben toen getrouwd, maar het eindigde in een miskraam,in ons huwelijk is het nooit meer tot kinderen gekomen,..
    we scheidde in 92

    tussen mijn 30 en 35 jaar had ik wel erg de behoefte, maar had geen behoefte aan een relatie dus schoof dit vaak van mij af,
    rond mijn 36 a 37 werd de wens wel erg groot, des te meer pijn deed het mij toen , te beseffen dat ik nimmer een kind zou baren, ik heb hier lang problemen mee gehad, maar wist het op een gegeven moment achter mij te laten,..

    ik was gelukkig en leefde een heerlijk leventje en dacht weleens, jammer dat er nooit een kindje van is gekomen, maar oke, het was nu eenmaal zo,..

    in 2003 kwam ik na 30 jaar mijn allereerste vriendje weer tegen, en het klikte enorm tussen ons, daar ik geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikte, en nooit zwanger werd, ging ik er van uit, dat het gewoon niet meer kon,....
    vorig jaar hebben wij het er uitgebreid over gehad, van wat als het er wel van zou komen, en we stonden er volledig achter,...
    vorig jaar zomer dacht ik zelfs nog even dat ik in de overgang ging, omdat ik wel vreemde verschijnselen kreeg, maar nee niks was minder waar, vanaf juli , aug wisten we het zeker, we wilden er voor gaan,
    ik was meteen zwanger, maar helaas met 10 1/2 kreeg ik begin nov een spontane miskraam,......
    1 ding stond vast, we wilden het zekers allebei nog steeds, tja of je nu 43 of 44 bent dachten wij,.....
    sinds feb was het raak, en we zijn nu beide dolgelukkig,
    al was het heel lang spannend, zou alles wel in orde zijn, al ben je de 1ste 20 weken , wat voorzichtig, als alles goed blijkt te zijn, is het genieten, dit doen we nu ook.
    in november hopen wij de ouders van onze kleine kereltje te zijn,....

    :D

    zo zie je maar, het kan allemaal, ondanks dat ik 45 ben op het moment van de bevalling ;)
     

Deel Deze Pagina