35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    en Kiek ?

    [-o<
     
  2. Kiek

    Kiek Lid

    24 jul 2006
    20
    0
    0
    Personal Assistant
    Lieve allemaal (en in het bijzonder jippeltje die me het duwtje gaf richting Kruidvat),

    De test was negatief. Da's verder niet erg maar het is wel raar dat m'n menstruatie nog steeds niet echt goed doorkomt. Wel weer een paar roodbruine druppels maar een inlegkruisje is nog steeds meer dan voldoende. Nog maar even afwachten dus!

    Groetjes,
    Angelique
     
  3. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ah, wat jammer. :( Shit zeg.
     
  4. Wizzle

    Wizzle Lid

    31 jul 2007
    33
    0
    0
    Hoi Jippeltje. Dank voor het welkom :D
    Wij zijn nu bijna 3 jaar bezig en heb 2 maanden geleden mijn eerste IVF gehad. Helaas is de tp mislukt maar we hebben nog 3 embyo's ingevroren zitten. Volgende maand gaan we weer voor een tp.

    En opgeven komt niet voor in mijn vocabulaire ;)
     
  5. Marjon

    Marjon Lid

    3 aug 2007
    16
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik lees al een poosje mee en heb me net geregistreerd, zodat ik ook kan meepraten.

    Ben 40 jaar, heb een zoontje van twee jaar. Wij zijn nu bezig voor een 2e kindje. Bij de eerste was ik binnen 3 maanden zwanger. Nu zijn we sinds maart bezig, dus zo'n 4-5 maanden. Ik heb een vrij korte cyclus van 23-25 dagen met een enkele keer een uitschieter naar 27 dagen. Ik ben wel blij met zo'n korte cyclus, dan heb je wat vaker de kans om een poging te doen ;)

    Kennen jullie de site: www.mothersover40.com
    Erg leuk en informatief.

    Hoop dat we snel allemaal zwanger zijn!

    Groetjes,
    Marjon
     
  6. Niet meer actief

    Goedemiddag .................

    wilde even zeggen als oudere mama

    BEN ZWANGER

    en het wachten en geduld en hoop is beloond
    eerste echo gehad ivb met buitenbaarmoederlijke wangerschap
    en alles blijkt goed had zich mooi ingenesteld in de baarmoeder

    volgende week 09 aug terug voor echo of het er 1 is of 2

    wens iedereen veel su6 met testen wachten en klussen

    het gezegde je word pas zwanger als je lichaam er klaar voor is en er een zieltje klaar staat

    is helemaal waar heb erin geloofd en zie het resultaat


    liefs kaley
     
  7. Marjon

    Marjon Lid

    3 aug 2007
    16
    0
    0
    Hi Kaley,

    Van harte proficiat! =D>

    Vraagjes:
    hoe lang heeft het bij jou geduurd?
    heb je al meer kindjes?

    Heb je vast al eens aan de rest verteld, maar ik ben nieuw hier en ook nog eens heel erg nieuwsgierig :D

    Groetjes,
    Marjon
     
  8. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Zojuist uit van de Telegraafsite geplukt. Zeer hoopgevende berichten, wij zijn gewoon erg trendy!

    Zoontje voor Fiona Hering
    door onze redactie
    AMSTERDAM - Fiona Hering is moeder geworden van een zoontje! Het 41-jarige Telegraaf-icoon bracht het jongetje donderdag gezond ter wereld. "Alles zit erop en eraan", vertelt de kersverse papa Giel trots.

    Het jongetje woog bij de geboorte 3660 gram. "We zijn er nog niet helemaal uit hoe hij gaat heten", vertelt Giel, met wie Fiona ruim twee jaar een relatie heeft . "We hebben een aantal namen in ons hoofd. Maandag ga ik hem aangeven."

    Ontroerd: "Fiona heeft het fantastisch gedaan. Om half één 's nachts begonnen de weeën, acht uur later was de baby er. En vier uurtjes na de geboorte waren we alweer thuis."

    Fiona heeft al een dochter van acht, India, uit een eerdere relatie. Giel: "India vind het fantastisch. Ze is heel lief voor haar broertje, en heeft zelfs de eerste luier verschoond. Ze wist ook precies hoe dat moest, ze had al hard geoefend op haar pop."

    Actrice Julianna Margulies (41) zwanger
    door onze redactie
    AMSTERDAM - Actrice Julianna Margulies is zwanger! De 41-jarige actrice verwacht deze winter haar eerste kind. De voormalige ER-ster, die zes seizoenen lang de rol van Carol Hathaway vertolkte, is dolgelukkig.

    De vader is acteur Keith Lieberthal, bekend van de succesvolle serie The Sopranos. Julianna en Keith zijn sinds kort verloofd.
     
  9. Niet meer actief

    hey marjon

    wij zijn een jaar bezig geweest en heb al 2 kids uit een vorige relatie van 21 en 16 jr

    verleden jaar na mijn hersteloperatie in juli 2006 nu zwanger in juli 2007

    liefs kaley
     
  10. Diana

    Diana Bekend lid

    27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    balen he Kiek,
    hier bijna hetzelfde verhaal was echt nu eindelijk weer regelmatig,
    29 dagen cyclus na curretage vorig jaar.
    En nu géén druppeltje bloed nada niks :rolleyes: maar wel een negatieve test :(
    Snap er geen jota van :confused:
    Kan wederom ook niks dan weer afwachten getsie....

    liefs
     
  11. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Kennen jullie de site: www.mothersover40.com
    Erg leuk en informatief.

    Leuke site maar wel heel Amerikaans! Zou er niet een Europese versie zijn over oudere moeders (ik vind het een vervelende naam...)
     
  12. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    hoi allemaal :D
    ik zou ook graag in dit topic springen, blij dat ik jullie gevonden heb.
    ik ben dit jaar 40 geworden en hoewel leeftijd mij nooit zo bezig hield en ik me bij wijze van spreken nog 20 voelde toen ik 39 was, is na mn verjaardag dat ik 40 werd mn hele gevoel op de kop gezet :oops:
    het gevoel dat de tijd gaat dringen alsof er een stok achter je aan zit
    mn vriend en ik zijn bijna 7 jaar samen en in het begin kon ik niet kiezen voor een kindje ondanks mijn gevoel dat ik het wel zou willen, je moet toch elkaar ook heel goed leren kennen en zeker van kunnen zijn
    op een gegeven moment werd mijn gevoel heel sterk en ben ik gestopt met de pil, waarna het 2 jaar duurde dat ik zwanger werd in november vorig jaar. helaas had ons kindje een ernstige chromosoom-afwijking, trisomie 18. we hebben toen gekozen voor miskraam opwekken met medicijnen, dat was op 13 februari jl. Hier hebben we het heel moeilijk mee gehad en nu nog eerlijk gezegd, want ons meisje zou geboren worden in deze maand, augustus
    mijn gevoelens zijn alleen maar sterker geworden dat ik zo graag een kindje wil en mijn vriend ook, maar nu met mn leeftijd en met wat we meegemaakt hebben wordt het erg moeilijk,
    elke maand hoop ik dat het zover is, maar helaas
    ik heb altijd gezegd dat mijn grens bij de 40 ligt, als ik dan nog niet zwanger ben doe ik het niet meer, maar mijn gevoelens daarover zijn echt anders, omdat je het zo graag wilt, dus nu ben ik eigenlijk mn leeftijd van de grens aan het verschuiven naar 41
    daarom ben ik blij dat ik nu meer mensen van 40 en ouder hier zie, ik herken ook veel in jullie berichten
    dit is misschien een beetje raar bericht geworden, sorry daarvoor :oops: ik wil gewoon zoveel in 1 keer vertellen, maar jullie kunnen alles vragen natuurlijk :D

    fijne dag vandaag, het is heerlijk weer!
     
  13. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Wel een hoopvolle site, mothers over 40! :D

    Deze bv:

    "When you give up hoping and dreaming, you give up living"

    Hahaha, en deze is grappig:

    "The popular misconception that a woman's fertility suddenly drops off the edge of a cliff when she reaches 35 is greatly exaggerated."

    Dus Mandarijn, schuif je grens maar op naar 44 ofzo hoor! ;)

    Het zou idd leuk zijn als er een nederlandse versie was, wie voelt zich geroepen?! :)

    Liefs, Daantje
     
  14. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Erg hoopvolle site. Soms krijg ik het idee dat als je richting 40 gaat je kansen zijn verkeken maar deze site geeft je het gevoel dat je echt geen uitzondering bent.
    Er staat ook een link naar een forum voor "midlife mama's" maar die doet het niet.

    Mandarijn: nu je de beslissing hebt genomen moet je de leeftijdsgrens gewoon loslaten: je kindje is toch gewoon welkom, of je nu 41 of 43 bent?

    Succes allemaal
    xx
     
  15. jola

    jola Lid

    28 jun 2007
    39
    0
    0
    Geloof dat ik me hier wel kan aansluiten, ben inmiddels 40, en sinds maart met de pil gestopt.

    Kinderwens is er altijd al geweest, maar ex bleek onvruchtbaar (niet reden van scheiding), na 15 jaar aanklooien, en uiteindelijk toch maar eens laten onderzoeken, ik was er van overtuigd dat het aan mij zou liggen. Ben wel een "gelukkige" bezitster van pco.

    Nu nieuwe partner, en na bezoek fertiliteitsarts, en ik 2 maanden achter elkaar ei-sprong had, afgesproken tot jan 2008 de natuur zijn gang te laten gaan.

    Dusse in afwachting, vorige week getest was negatief (voor het geval dat ik 2 maanden achtereen een cyclus van 28 dagen zou hebben gehad), enne gebeurd er vandaag nog niets dan maandag maar weer opnieuw testen.
     
  16. Miss Daantje

    Miss Daantje Bekend lid

    3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hallo Jola,

    Klein vraagje: wat is PCO? :oops:
    Ben benieuwd of je zwanger bent... ;)

    Liefs, Daantje
     
  17. Abigail

    Abigail Bekend lid

    6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ hallo Mandarijn,

    Nou helemaal geen raar bericht hoor. Zelfs heel begrijpelijk. Dat rare getal 40 doet toch wat met je. Ook voor mij lag daar in eerste instantie de grens. Maar ik vind het helemaal top om te lezen dat ik niet de enige ben die mijn grenzen aan het verleggen is en dat er nog meer happy 40+ mama's in spe zijn. Door deze topic voel je je inderdaad niet zo'n uitzondering. Je blijft anders toch op een of andere manier naar jonge mama's kijken en een soort van gevoel hebben dat je te laat bent. Maar nu blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn, we zijn zelf nog hartstikke jong!!

    Meiden succes allemaal.
    En Jippeltje bedankt dat je deze topic geopend hebt, helemaal super meid!
     
  18. jola

    jola Lid

    28 jun 2007
    39
    0
    0
    Hai Daantje,

    Twijfel zelf erg, voel het een beetje rommelen, maar ook al 2 weken bij vlagen een misselijkgevoel, een aantal malen per dag.



    Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen, waarbij vaak (kleine) cysten op de eierstokken aanwezig zijn. De afwijking wordt waarschijnlijk veroorzaakt en of gaat gepaard met hormonale afwijkingen.

    Hierdoor ontwikkelen er in de eierstokken (ovarium) meerdere (poly) cystes. De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren.
     
  19. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    Jola wat spannend! ik ben heel erg benieuwd of je zwanger bent
    hoe ga jij om met die pco? maak je je er zorgen over (qua tijd)?
    sorry dat ik het vraag, maar ik kan me voorstellen dat het ook best moeilijk is en onzekerheid geeft
    ik ga intussentijd heel hard voor je duimen dat je zwanger bent

    Abigail je hebt gelijk, het is zeker een raar getal 40
    ken je die reclame over dat het leven zo snel gaat en ineens kijk je achterom en ben je jaren kwijt! :confused: dat gevoel heb ik ook, alsof ik van 30 ineens 40 ben geworden of zo, wat een shock
    Maar toch heb ik wel een rustig gevoel over een baby nu, het gevoel dat hoe alles ook zal gaan, ik het wel zal kunnen, een soort zekerheid of zo,

    Daantje je bent echt een schat :D het gaat al wat beter om niet steeds aan mn leeftijd te denken ;)

    zeker weten Lastminutemama dat het kindje heel erg welkom is en dat is meest belangrijk
     
  20. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Lieve Abigail en alle andere !

    het doet mij zo goed dat er we al met zovele zijn op deze topic !

    vond het zo raar dat er geen echte topic was voor ons vrouwen... :D

    dank jullie voor alle steun, antwoorden en lieve woordjes die jullie aan iedereen geven hierop - helemaal TOPPIE =D>

    enne Kiek - komop meid ! WE gaan er gewoon weer voor de komende maand - TOGETHER WE STAY STRONG

    :thumup:
     

Deel Deze Pagina