35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    OEPS

    door alle drukte zie ik ineens dat ik VANDAAG mijn EISPRONG heb --------------- :oops: :oops: :oops: :oops:

    DAT WORDT KLUSSEN VANAVOND ! :D

    p.s. rare vraag misschien, maar weet iemand hoelang de eisprong ACTIEF is - zeg maar, hoelang heb je ? 24 uur ?
     
  2. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het getal 40 is best mooi....... behalve als het je eigen leeftijd betreft, dan wordt het een heel raar belachelijk getal :D :)

    Ben sinds gisteren hier aangemeld en ik kan mij ook aansluiten bij deze 'oude taarten club' :D
    Ik ben Natas(ja), ruim 10 jaar samen met mijn man Chris waarvan 9 getrouwd, ik ben 40 jaar en Chris wordt over een paar dagen 52.

    Ik ben nu 7 weken zwanger, uitgerekend op 24 maart 2008. Als alles goed blijft gaan zal ik bij de bevalling net 41 zijn (ben zelf op 6 maart jarig).
    Dit wordt mijn 1ste kindje, Chris heeft uit een eerder huwelijk 2 dochters van inmiddels 21 en 18 jaar.

    Ik had nooit zo laat moeder willen worden, maar ja soms loopt het leven anders.
    Nadat ik Chris leerde kennen wilde ik heel graag moeder worden, gelukkig wilde hij nog een keer vader worden. Maar door gezinsomstandigheden heb ik de keus gemaakt het niet te doen en uit te stellen. Toen die omstandigheden zo'n 2 jaar geleden veranderden hadden we beide tijd nodig daarvan emotioneel te herstellen. Daarna werd het uitstel bijna afstel door twijfel...... wilden we wel zulke oude ouders worden, wilden we wel helemaal overnieuw beginnen?

    Een voorval maakte mij duidelijk dat mijn moedergevoelens er niet minder op zouden worden, ik kreeg er steeds meer moeite mee. Ik was enorm verdrietig, kon mij niet verenigen met het beeld nooit zelf een kindje te krijgen. En spijt, spijt vind ik wel het meest ergste gevoel (op rouw na) wat een mens kan hebben.
    Dat overwon de twijfel, Chris bleef wat langer twijfelen. Hij is erg onzeker over zijn leeftijd, of hij genoeg energie blijft houden de komende jaren voor een drukke baan en een kleintje. Hij is ermee akkoord gegaan, hij staat er ook wel achter maar ik denk dat hij het meer voor mij heeft gedaan dan voor zichzelf.

    De beslissing het wel nog te proberen is begin dit jaar gevallen. Toen moest er nog even gestopt worden met roken (begin april) en een grote gebitsoperatie (op 1 mei) gedaan worden met vele rontgenfoto's en onder narcose.
    Daarna zijn we gaan klussen, met behulp van ovulatietesten, de eerste ronde was mijn cyclusmaand mei/juni. Ik was enorm bang dat ik niet meer zwanger zou kunnen raken, op onze leeftijden.

    Maar in ronde 2 werd ik al zwanger! Ongelovelijk! :D
    Nu ben ik erg bang dat ik een mk kan krijgen, dat risico is toch wel een behoorlijk stuk groter als je ouder bent. En ook zullen we nog het prenataal onderzoek af moeten wachten. Ik ben daarom "geremd waanzinnig blij", ik durf mezelf nog niet helemaal te laten gaan in mijn blijdschap.

    Als dit allemaal goed blijft gaan....... oooh wat zou ik daar blij mee zijn!
    Het maakt een deel van mijn keuzes uit het verleden in 1 klap goed. Niet helemaal, want de jaren zijn nu eenmaal verloren en tijd voor een 2de kindje heb ik niet meer. Maar dit kindje zal ervoor zorgen dat de ergste pijn wordt opgevuld met liefde.

    Misschien een opsteker voor degenen onder jullie die het al langer proberen : het kan dus wel, zwanger raken op je 40ste!
    Ik ben dan ook ontzettend dankbaar dat het bij mij zo snel is gegaan.
     
  3. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Volgens mij van een paar uur tot 24 uur. En dan hangt het er natuurlijk ook vanaf of je de eisprong 's morgens hebt of pas 's avonds.
    Al flink klussen op de dagen voor je eisprong is het beste, zaadcellen blijven langer leven (3 dagen tot soms zelfs 5 dagen).
     
  4. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Natas,

    Ik word weer helemaal blij en warm van binnen als ik je zo positieve verhaal lees ! :D

    THANKS

    En heel veel succes en plezier in je zwangerschap, en ik snap best wel dat je geremd waanzinnig blij bent ! Probeer er toch van te genieten, nu al.

    Knuffel
    Jippeltje
     
  5. Freesia

    Freesia Fanatiek lid

    5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Geweldig Natasja! Ze snel zwanger geraakt, super :-D
    Nu ook zwanger blijven inderdaad.

    Ik stel me ook maar alvast in op een mogelijke mk, ik ken ook zoveel meiden, jong of ouder, die dat hebben meegemaakt.
    Maar goed, eerst zwanger zien te worden :)
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen :-D
     
  6. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Natas1, wat een prachtig verhaal. Heel mooi.
    Ik hoop voor jou en voor je man dat de zwangerschap heel goed zal verlopen. Geniet ervan.
     
  7. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Volgens mij van een paar uur tot 24 uur. En dan hangt het er natuurlijk ook vanaf of je de eisprong 's morgens hebt of pas 's avonds.
    Al flink klussen op de dagen voor je eisprong is het beste, zaadcellen blijven langer leven (3 dagen tot soms zelfs 5 dagen).


    Ja we hebben "gelukkig" van het weekend al behoorlijk geklust...gewoon omdat we daar zin in hadden !

    Ik voel niet of en wanneer ik mijn eisprong heb, dus dat is wel lastig vast te stellen dan, wanneer die tijd ingaat he ?
     
  8. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nee inderdaad, geen idee......... ik voel het zelf ook niet hoor.
    Heel veel succes! :D
     
  9. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Vroeg me nog af of het ook niet een beetje pijnlijk kon zijn, sommigen zijn al zo lang bezig en dan komt er zo'n eentje doorheen die het ff in 2 maanden gedaan heeft. ;)
     
  10. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat als mensen het er moeilijk mee zouden hebben om zulke mooi positieve verhalen te lezen waarbij iemand snel zwanger raakt ze gewoon niet op hun plaats zijn om dit forum te lezen. Daar kwellen ze zichzelf dan mee. Vind het zelf juist super om zoveel verschillende ervaringen te lezen, ervaring op te doen en info te kunnen lezen en vragen aan anderen.

    Zo voel ik zelf ook geen eisprong of weet ik zelf nog niet eens of ik er al een heb gehad sinds ik weer mijn menstruatie heb etc. Anderen voelen het zo sterk dat ik daardoor dus soms twijfel.
     
  11. MSU

    MSU Actief lid

    21 jun 2006
    258
    0
    0
    ik ben 34 en 4 maanden geleden bevallen van mijn tweede kindje. De eerste is inmiddels vier jaar. Mijn vriend wil graag nog een derde, maar ik twijfel. Aan (schoon)vaders kant is er een kindje met het syndroom van Down. (de broer van mijn schoonvader is de opa van dit kindje ?!)
    Ook speelt de leeftijd natuurlijk mee. Mijn tweede is net 4 maand oud en het feit dat ik "al" 34 ben, speelt ook mee. (ook met oog op syndroom van Down).Daarbij heb ik momenteel geen baan en dus op zoek.
    Ik ben zo blij met mijn twee gezonde kinderen, dat ik bijna bang ben dat "drie keer scheepsrecht" is. Wat een onzin he?. :rolleyes:
     
  12. Freesia

    Freesia Fanatiek lid

    5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hoi MSU,

    Ik herken dit gevoel wel hoor.
    Ikzelf heb een groepje van 4 hele goede vriendinnen, allemaal moeder van meerdere kids, en allemaal gezonde kindjes.
    Nu kom ik nog eens, op mijn 35ste, met een kinderwens uit de lucht vallen ;)
    En nu denk ik dan ook: die van mij (ons) daar zal dan wel wat mee zijn. Het kan statistisch gezien toch niet anders? :rolleyes:

    Maar goed, we moeten positief blijven hoor!
     
  13. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Hoe denken jullie over al die testen die je kunt laten doen ?
    En hoe staat jullie daar tegenover ?
    Hebben jullie bij voorbaat al een keuze gemaakt ?
    Wat te doen als het niet "goed" is ?

    Ben zeer benieuwd naar de reacties hierop !
     
  14. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    is er nu niemand meer online ? :(
     
  15. Abigail

    Abigail Bekend lid

    6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja Jippeltje die testen?! :rolleyes:
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik er zeker van dat ik een vruchtwaterpunctie wilde doen, maar nu na 3 miskramen weet ik het niet zo heel zeker meer. De kans op een MK is toch aanwezig en dan als het niet gezond blijkt te zijn dan krijg je inderdaad de keuze houden of afbreken. Poehhh dat is nogal wat. Ik denk dat ik het opnieuw moet ervaren als ik weer zwanger ben. De verloskundige raadde me bij zw 2 aan om misschien maar gewoon te kiezen voor een uitgebreide medische echo bij 20 weken. Volgens haar was daar ook al veel op te zien, zeker in combinatie met een bloeddtest. Tja......een vruchtwaterpunctie blijft zuiverder.

    Ik denk toch wel dat als ik een test zou doen en het kindje niet goed blijkt te zijn ik er toch voor zou kiezen om het vroegtijdig weg te laten halen, een keuze die ik misschien niet gemaakt zou hebben als ik jonger was. Ik werk nu in een organisatie waar ik ook veel te maken heb met gezinnen met een gehandicapt kind. Zo'n kindje opvoeden is écht een hele grote opgaven daar verkijken veel mensen zich op, ook voor het kindje zelf is het niet altijd happy. En wat moet je dan als zo'n kindje er zo geestelijk en misschien wel lichamelijk aan toe is dat het niet te doen is om het thuis op te voeden; moet je het dan `weg stoppen`? Dat is ook weer zo'n pijnlijke keuze, als je al een keuze hebt. Kortom het blijven lastige vragen.

    Maar ja hoe blij ben je als je eindelijk weer zwanger bent :rolleyes: ......en dan die hormonen, kan je dan nog wel reeel beslissen..........de tijd zal het leren.
     
  16. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nee, was ff niet meer online ;)

    Wij hebben besloten om de kansberekening op Down te laten doen met de vroege combitest (nekplooimeting + bloedtest), en de 20 weken echo voor o.a. open ruggetje.
    Als de kans op Down er als verhoogd uitkomt dan een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.

    Rationeel gezien denk ik aan de zwangerschap laten beeindigen bij Down en bij zeer ernstige mate van open ruggetje........ gevoelsmatig is een heel andere kwestie.
     
  17. Niet meer actief

    goedenavond meiden

    Hier ben ik weer even verleden week nog hier neer gezet yes zwanger en nu morgen naar UMCG voor echo want ben begonnen te vloeien is maar een maandverband maar toch had een beetje buikpijn en vloeien is geloof ik weer wat minder maar ben bang dat het een MK is geworden maar niets is zeker natuurlijk

    ben 6 wk zwanger en dan weet je op deze leeftijd en na de hersteloperatie dat je meer kans hebt op MK alleen hoop je niet
    zit nu in onzekerheid en ben erg verdrietig want dit wondertje was zo welkom maar goed laat het morgen weten hier als we terug zijn

    verders wens ik iedereen su6 met klussen en de zwangeren gefeliciteerd

    liefs kaley
     
  18. Freesia

    Freesia Fanatiek lid

    5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Zo denk ik er ook over. Nu dan.
    Geen idee hoe het in het echt zal zijn. Heb ook genoeg meervoudig gehandicapte kindjes gezien om te weten voor mezelf dat ik dat mezelf, mijn partner en het kind niet wil aandoen...
    Bij het syndroom van Down zou ik meer moeite hebben met de beslissing denk ik.
     
  19. Freesia

    Freesia Fanatiek lid

    5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Och Kaley...
    Ik las het in een ander topic :(

    Ik duim hoor voor jullie! Heel veel sterkte voor morgen...
     
  20. Niet meer actief

    Dank je wel

    ik ben zelf bang dat het al uit mn lichaam is alleen heb er niet op gelet bij het naar het toilet gaan maar we horen het morgen
    hoop dat ik de nacht door kom ik weet wel dat ik altijd positief ben en tuurlijk in mijn achterhoofd beter nu want als je lichaam het afstoot is er iets mis met het vruchtje maar het blijft verdrietig ook omdat je er zoveel voor hebt moeten doen

    blijf positief tot morgen laat het weten

    liefs kaley
     

Deel Deze Pagina