36w misselijk en maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dobbertje26, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben vandaag 36+1w en sinds de laatste twee a drie weken ben ik bijna dagelijk aan het eind van de middag begin avond erg misselijk. Zoals ik dat herken van de eerste trimester. Het wisselt vaak af met maagzuur. Slik me de rambam aan rennies maar niks helpt.
    Probleem is alleen dat ik hierdoor eigenlijk niet voldoende eet. Sla vaak het avond eten over omdat het me tegen staat. En dan nog s avonds op bed dat het me omhoog komt en ik soms moet overgeven.

    Zijn er meer die dit herkennen? En vooral zijn er tips wat ik hier tegen kan doen. Want krijg op deze manier ook niet voldoende voeding binnen en daardoor ook minder energie.
     
  2. Moess

    Moess Niet meer actief

    Jup, en dat blijft tot het einde. Bij mij tenminste. Maagzuurremmers hielpen hier. Maar ik heb vooral de dingen vermeden waar ik het van leek te krijgen.
     
    Dobbertje26 vindt dit leuk.
  3. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Oh ja heeeel herkenbaar helaas. En ik hoopte allang bevallen te zijn hahaha. Het heeft mijn leven de afgelopen weken ook letterlijk zuur gemaakt.

    Mijn tips:
    Niet drinken tijdens het eten, kleinere porties eten, een hap droge havermout nemen (helpt echt!!), geen zoet, en niet te gekruid eten... (Heel lastig als je zin hebt in chocolade en een zak chips)

    Deze producten heb ik veel gegeten en dan had ik er bijna geen last van:

    Havermout
    Appel
    Noten
    Zoete aardappel
    Zalm
    Avocado
    Crackers
    Broccoli

    Wat ook kan helpen:
    Milde kwark / melk (zeggen ze.. Ben er geen fan van)
    Vanillevla

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt!! Rennies hielpen bij mij op den duur ook bijna niet meer helaas..succes!
     
    Dobbertje26 vindt dit leuk.
  4. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    #4 Overtherainbow, 31 okt 2017
    Laatst bewerkt: 31 okt 2017
    Hier een stukje eerder (nu ruim 31 weken) maar ook veel maagzuur. Rennies helpen wel maar heb ook weinig trek. Daardoor met gewicht ook al een paar weken gelijk.
    Ik kijk maar gewoon wat wel gaat. Drink vifit: tegen maagzuur en wat energie, vanilleyoghurt met granola en fruit (krijg vla niet weg), noodlesoepje en warm eten gaan dan wel maar kleinere portie.
    Succes!
     
    Dobbertje26 vindt dit leuk.
  5. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Dankje voor de tips.
    Appel was ik inmiddels achter. Banaan wil ook nog wel eens helepn bij misselijkheid alleen raak ik daar nu snel geobstipeerd van dus dat doen we maar even niet.

    De rest zullen we proberen. Hopelijk doet het iets! Want voel me inmiddels een beetje een gevangene in mijn eigen lichaam.

    Succes nog even met de aller laatste loodjes
     
    Newmom1986 vindt dit leuk.
  6. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Jeetje, dan mag je nog even.
    Hoop dat je het onder controle kunt houden.
    Ik ben zelf lactose intolerant dus dat maakt het soms wat lastig.
    Vaak lukt brood met kaas en een soepje wel, maar echt warm eten, aardappelen groente vlees of pasta ed is alleen de geur al genoeg. Probeer soms wel een paar happen maar merk dan al snel dat ik het daar bij moet laten :confused:
     
  7. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Oh lastige combi met lactose intolerantie. Ik heb gelukkig minder last van misselijkheid, meer geen trek. Daarom is t ook wel te doen.
    Jij ook nog even volhouden, laatste loodjes!
     
  8. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ik ben ook lactose intolerant(maar let er niet zo erg op) maar neem zowel graviscon tabletten als antagel en idd wat andere hier zeggen bepaalde dingen vermijden.
    Van vanille vla krijg ik het dus gek genoeg wel.
    Het blijft lastig want als het al helpt helpt het maar korte tijd helaas.
    Ik ging er door tijdens mn eerste bevalling ook echt door spugen blegh.
     
  9. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Heel veel last van gehad de laatste weken. Slikte bijna 10 rennies per dag. In overleg met de huisarts gestart met omeprazol 20 Mg. Gewoon te koop bij oa het kruidvat. Werkt echt zo goed! Geen rennie meer nodig en kan alles weer eten.
     
    Dobbertje26 vindt dit leuk.
  10. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Heb ik toevallig vandaag zien staan bij de etos toen ik mijn nieuwe voorraad rennies insloeg. Maar wist niet of ik daar zomaar mee mocht starten. Miss de vk even vragen bij de volgende controle.
    Fijn om te horen dat het voor jou zo goed werkt. Niet eten is op den duur ook niet leuk meer :rolleyes:
     
  11. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik zag de omeprazol al langs komen. Zelf wilde ik dit ook als tip geven. Is geen probleem bij zwangerschap hoor!
     
    Dobbertje26 vindt dit leuk.
  12. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Top. Dan gaan we dat proberen. :thumup:
     
  13. Lilyfee

    Lilyfee Bekend lid

    27 jul 2016
    547
    810
    93
    Vrouw
    Jurist/juridisch adm.
    Oooh wat had ik hier ook een last aan het einde van de zwangerschap. Vooral 's avonds en 's nachts. Zelfs tijdens mijn bevalling was ik nog zo misselijk van het maagzuur dat ik er van moest spugen. Het schijnt dat je baby dan een mooie bos haartjes heeft (haha, hier klopte het). Omeprazol heeft hier idd ook wonderen verricht als het echt niet meer uit te houden was. Heel veel succes met de laatste loodjes!

    Sorry, ik zie net dat het laatste berichtje al van dinsdag is. Beetje laat xD
     
    Dobbertje26 vindt dit leuk.
  14. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Ben wel benieuwd naar dat bos haar :D haha
    Maar deze klachten zorgen er wel voor dat ik er nog meer klaar mee ben dan eerst. Pfff nog even uitzitten.
     
    Lilyfee vindt dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier hielpen rennies toen ook niet.
    Toen esomeprazol voorgeschreven gekregen & dat hielp super. :)
    Succes
     
    Dobbertje26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina