4,5 week zwanger maar zo bang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Kriebelt1, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kriebelt1

    Kriebelt1 Nieuw lid

    21 mrt 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Ik ben 25 jaar en ben binnen 2 maanden zwanger geraakt. Nu 4,5 week zwanger en ben hier uiteraard heel erg blij mee maar ik merk dat ik er niet van kan genieten omdat ik zo ontzettend bang ben voor een miskraam. er is geen reden tot nu toe om me zorgen te maken omdat ik nog geen bloedverlies heb gehad maar heb zoveel gelezen over miskramen dus maakt me onzeker. Hoe groot is de kans dat het goed gaat?

    Verder heb ik niet veel klachten buiten:
    - Heel moe zijn
    - Droge mond/keel, 's nachts word ik echt wakker en doet gewoon zeer zo droog
    - Steeds meer plassen
    - ontzettend Prikkelbaar! Kan niets hebben
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.893
    15.336
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

    Niemand zal je kunnen vertellen hoe groot de kans is dat het goed blijft gaan. Feit is dat je NOD doorgaans een cruciaal punt is, dus dat je die voorbij bent is een heel goed teken. De kans dat het goed blijft gaan is vele malen groter dan dat het fout gaat.

    Je onzekerheid is erg herkenbaar voor mijzelf en ik denk het overgrote deel van de vrouwen hier ;) Je kan niet even van binnen spieken of het goed gaat en je moet maar vertrouwen houden. Maar dat is het belangrijkste: heb vertrouwen in jezelf en de mini-baby in je buik!
     
  3. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.951
    1.712
    113
    Je angst is denk ik echt heel normaal. Maar je bent nog pril zwanger en het is echt niet vreemd dat je nog niet veel symptomen hebt hoor. Ook verder op wisselend het aantal symptomen erg van vrouw tot vrouw. Bij mij vallen de symptomen ook best mee, en toch gisteren een prachtige echo en kloppend hartje. Het is dus niet zo dat hoe meer symptomen je hebt hoe beter het is.
    De eerste tijd blijft gewoon rete spannend. Iedere dag is er een. En hopelijk worden dagen, weken en weken worden 9 maanden! Zet hem op!

    Die droge mond snachts herken ik inderdaad ook. Had dat nog niet gelinkt aan de zwangerschap. Maar ik heb het inderdaad ook sinds die tijd. Gort droge mond snachts en erge dorst bij het wakker worden.
     
  4. Kriebelt1

    Kriebelt1 Nieuw lid

    21 mrt 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie lieve reacties.. ik voel me al iets beter!!
    Fijn dat droge mond/keel herkenbaar is en wist ook niet dat dit een specifiek zwangerschapskwaal was hahaha.. heb hier ook nooit eerder last van gehad.

    Ik heb 6 April de eerste echo. ontzettend spannend!
     
  5. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Internet is een vloek en een zegen. Je kan er zo ongelooflijk veel op vinden. Helaas vind je vaak alleen de opvallende dingen en niet de gemiddelde en normale zaken.

    En het feit dat zwangerschap altijd direct gelinkt word met misselijkheid helpt ook niet mee. Ik zit nu op ruim 7 weken, maar ben nog altijd niet misselijk. Heb wel duidelijk een opgezette buik en borsten zijn heel duidelijk gegroeid ik ben moe en heb een vieze smaak in mijn mond. Maar daar houdt het ook echt wel mee op.

    Genieten is heel moeilijk in het begin, heb ik ook last van. Dat ga ik denk ik ook pas kunnen als ik volgende week mijn echo heb gehad. Tot die tijd ben ik blij met elke dag die ik krijg.
     
  6. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Zo herkenbaar!! Maar je moet het eigenlijk gewoon uitzitten en vertrouwen in je lichaam hebben. Proberen om te denken. Waarom zou het juist bij jou fout gaan, die kans is erg klein. Succes de komende weken!
     
  7. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Heel herkenbaar hoor het is ook ontzettend spannend en eng. Maar van harte gefeliciteerd met je zwangerschap wat heerlijk voor jullie dat het al zo snel gelukt is. Heel veel sterkte met de spanning hopelijk gaat het gewoon goed en mag je over een maand of 8 een prachtig kindje verwelkomen.

    Trouwens dorst was ook het enige waar ik de eerste 6 weken last van had daarna werd het misselijkheid en pijnlijke borsten tot een week of 10
     
  8. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    De kans is groter dat het goed gaat :).

    Ik herken je onzekerheid, bij mij was het helaas 2x gegrond. Maar ook bij mijn huidige zwangerschap ben ik zoveel weken bang geweest dat ik er helemaal niet van heb kunnen genieten. Zo zonde.. achteraf!

    Probeer het los te laten, piekeren brengt je niets positiefs :thumup:.
     
  9. River733

    River733 Lid

    11 okt 2015
    76
    6
    8
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Heel herkenbaar, we lopen gelijk met onze zwangerschap. De eerste weken zijn heel spannend vind ik en je gaat overal op letten en jezelf gek maken (ik in ieder geval).
    Hopelijk hebben we over een paar weken een goede echo met een mooi kloppend hartje!
     
  10. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Stop. Met. Googelen!

    Met 4,5 weken had ik bij de eerste 0,0 kwaaltjes! Bij de tweede wist ik wat ik moest vielen maar had ook weinig kwaaltjes. Dat kwam weken later. Vroeger wisten vrouwen toen niet eens dat ze zwanger waren joh :p
     
  11. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Gefeliciteerd! Hier precies hetzelfde! Zwanger van de eerste doormiddel voor iui en kan moeilijk op de roze wolk komen. Ik ben vorige week wel 1 dag goed ziek geweest, maar misschien was het wel wat anders en nu sinds vrijdag voel ik mij wel goed eigenlijk.

    Exact dezelfde symptomen, met na het uit doen van mijn bh erg pijnlijke borsten voor een uurtje. Misschien ook te vaak gelezen en om mij heen gehoord dat het fout kan gaan.. ik kijk graag even mee met je topic tot nu stelt het mij wel tot rust. Ik hoop zodra we een hartje hebben gehoord wat rustiger worden!
     

Deel Deze Pagina