4 dagen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Dieuwke0078, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dieuwke0078

    Dieuwke0078 Nieuw lid

    25 mrt 2017
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Na 14 maanden fulltime mamma zijn van een prachtige dochter ga ik aanstaande maandag 4 dagen in de week werken. Ik heb een goede studie gedaan en heb altijd graag willen werken, als ik dat nu niet ga doen is mijn kennis dalijk verouderd. Mijn man gaat minder werken. In een gewone week is ze op maandag en vrijdag bij opa en oma en de rest bij pappa of mamma. Toch voel ik me enorm schuldig en vraag ik me af hoe het bij jullie gaat met werken en het wennen aan elkaar minder zien.

    Liefs dieuw
     
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Tja het is maar net wat je gewend bent. Ik werk 4 dagen en mijn man ook. Zoontje is 1 dag per week bij opa en oma en twee bij de opvang. Dat vindt hij beide super leuk. Ik breng hem om 730 naar m'n ouders of opvang en werk dan van 8-1630 en haal hem weer op tussen 1630 en 17. Mijn man werkt van 7-1630 dus is ook om 17 thuis. Met name onze korte reisafstand en dat we flexibel kunnen beginnen plus af en toe thuiswerken maken het prima te doen. Heb. Of aardig wat uurtjes op een dag met zoontje lief 😊 Komt vast goed hoor!! Succes maandag!
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik werk al bijna 8 jaar vier dagen per week, mijn vriend is volledig thuis. Het eerste jaar ging de oudste overigens nog met mij mee, KDV zat in het kantoorgebouw waar ik werkte. Toen duidelijk werd dat mijn vriend niet weer 100% zou kunnen gaan werken (qua gezondheid) hebben we besloten dat hij de zorg voor onze oudste op zich zou nemen. De wens voor een tweede was er toen ook al.

    Ik heb er niet al te veel problemen mee, omdat ik weet dat er goed voor ze wordt gezorgd. Soms is het wel eens lastig omdat je niet overal bij aanwezig kunt zijn.
     
  4. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Succes maandag. Ik heb bij de eerste heel erg moeten wennen aan het weer werken na 3 maanden verlof. Toen werkte ik 3,5 dag. Sinds ruim een jaar werk ik 4 dagen, mijn man ook en onze dochter gaat 3 dagen naar opa en oma (zowel mijn ouders als schoonouders).
    Ik heb een poetsvrouw zodat ik op de dagen dat ik thuis ben volledig kan genieten van de kindjes en verder is het toch een kwestie van wennen.
    Overigens wil ik nu na mijn verlof weer terug naar 3,5 dag (dmv ouderschapsverlof) dat vind ik zelf toch wat fijner. Wel 4 dagen beschikbaar voor het werk maar toch ook net wat meer tijd met de kindjes.
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel succes, dat zal best even pittig worden.
    Ik ben na de bevalling van de eerste 15 maanden thuis geweest en vervolgens ook 4 dagen aan het werk gegaan. Dit was in het begin best pittig en hij had ontzettend veel moeite met wennen op het kdv (hij hoefde gelukkig maar 1 dag per week) maar uiteindelijk werd dit beter, ik had een super leuke baan en ik werkte niet 4 dagen achter elkaar, waardoor ik tussendoor nog een dagje met hem had.
    Nu heb ik 2 kinderen, een andere baan en werk ik 4 dagen achter elkaar... hier heb ik persoonlijk meer moeite mee, het is qua oppas helaas niet anders want anders had ik graag weer midden in de week een dagje vrij geweest.
     
  6. Humtum

    Humtum Fanatiek lid

    9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik werk 30-32 uur verdeeld over 4/dagen (3x lang en 1/kort onder de psz tijden). Heb keuze om 4e dag thuis of op kantoor te werken (eigen voorkeur tenzij er belangrijke vergadering is).
    Ik werk regelmatig een 4e dag op kantoor omdat ik bij 3 het gevoel heb veel te missen.
    Ben wel op woensdag vrij dus werk steeds maar 2 dagen achter elkaar. Geniet intens van de thuis dag maar zou niet veel minder willen werken.
    Hebben ook bewust een poets zodat alle tijd thuis voor zoonlief is.

    Moet na een vakantie altijd weer even schakelen maar ben zo gewend. Je zal verbaasd zijn over hoe snel jr weer mama en collega kan zijn
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Grappig humtum ik doe echt exact hetzelfde als jij!
    Sorry ts :)
    Alvast veel succes!
     

Deel Deze Pagina