4 handen op 1 buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door RoBiJe, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik dacht dat er dit seizoen wel een moeder was die zoiets zei na de bevalling? Dat bv gratis was ofzo meen ik.
    Maar ik weet niet, ik snap de ophef rond roken heel goed, maar welke voeding gaat over meer dan enkel de kosten natuurlijk.
     
    Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik "ken" de ex van dit meisje en de situatie en ik vind dat dit programma een heel vertekend beeld heeft gegeven. Ze heeft namelijk heel veel steun van haar ex en vader. Wat niet weg neemt dat ook ik vind dat ze het goed voor elkaar heeft als je het vergelijkt met andere uitzendingen. Maar dat alleen stukje dat klopt echt helemaal niet!
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Uitgaan van de duurste optie, omdat borstvoeding niet vanzelfsprekend is (zoals je zelf hebt ervaren) is verstandig. En voor borstvoeding maak je ook behoorlijke kosten als het niet vanzelf gaat (huren kolf bijv.)

    Ik heb hier gedurende de uitzendingen geen seconde over nagedacht, misschien omdat het bij mij niet lukte/ mogelijk was (ook kolven lukte tot 2x toe niet), dus is mijn referentiekader al: kunstvoeding.

    En ik sluit mij aan bij wat er is gezegd, de impact van roken is niet vergelijkbaar t.o.v. Flesvoeding. Ik heb er al moeite mee dat het überhaupt in 1 zin staat geschreven.
     
    Sado, dreumesje en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Dat zeg ik omdat het dat bewezen is. Kun je de kriebels van krijgen of wat je zelf maar wilt, maar dat neemt daar niets aan af.
     
  5. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik vind het vooral opvallend dat ze het allemaal niet doen, terwijl er veel wel krap bij kas zitten.
     
    Zoe123, floppie888 en joepy vinden dit leuk.
  6. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Omdat het de "gezondste" voeding is wil dat nog niet zeggen dat het de beste optie is. En ik vind bv geven zo iets persoonlijks dat je het kostenplaatje daar eigenlijk niet eens naast zou mogen houden als argument.
     
    xDelicious, Palmpje en Sado vinden dit leuk.
  7. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Want? Als iemand een weekbudget heeft dan is die 13 per week misschien best wel eens fijn om uit te sparen. En dat gezondste is ook gewoon een argument dat niet tussen aanhalingstekens hoeft, zelfs kv producenten moeten het op hun verpakkingen zetten omdat het nou eenmaal zou is. Natuurlijk is het voor iedereen een eigen afweging, maar nogmaals, ik vind het opvallend dat er tot nu toe maar 1 meisje voorbij is gekomen dat aangaf bv te geven.
     
    Zoe123, floppie888, joepy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    #828 DastyQueen, 21 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2018
    Ik geloof dat een baby het beste gevoed word als de moeder zich op haar gemak voelt. Ik kan me goed voorstellen dat al die jonge meiden zich niet op hun gemak voelen bij borstvoeding. En als iemand ze dit dan aan praat is de baby de dupe ervan dat mama niet lekker in haar vel zit. Ik vind het dus goed dat het niet besproken word. Die meiden zijn niet gek en weten heus wel dat er voeding uit borsten kan komen die ook nog gratis is. Ze kiezen met een reden voor kv en die keuze dient gerespecteerd te worden.
     
    jt82, mutskuh, Lindalovesmo en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    1,2,3 dit noemen wij in de volksmond "borstvoedings maffia.":roflmao: Ik kon het even niet laten.:| Ben het helemaal met je eens.
     
    Lindalovesmo, Palmpje, Robijn89 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat woord vermeed ik bewust omdat je nu kunt verwachten dat dit topic een heel andere richting op gaat. als dat zo is ben jij degene die de maffia op ons af heeft gestuurd :p capice :roflmao:

    Maar alle gekheid op een stokje, @Lentekriebels je schrijft zelf dat bv jou niet gelukt is. Heb jij nu een schuld gevoel naar je kind dat je hem/haar niet de gezondste voeding hebt gegeven maar een heel erg goed alternatief? Denk jij dat je kind hier iets aan over zal gaan houden? Gezondheid van de voeding is 1 klein detail in een veel groter geheel waar vele factoren belangrijker zijn dan die gezondste voeding omdat wij hier ik NL hele gezonde alternatieven hebben. En mbt het kosten plaatje. Borstkolven zijn niet goedkoop, en als zo een meisje weer gaat werken zal dat nodig zijn. Plus voedings beha's ook duur, us antilek compressen plus tepelhoedjes en noem maar op. Reken die kosten eens af van die 520 euro die kunstvoeding gemiddeld het eerste jaar kost. Dan is die kostenpost nog maar een paar euro per week (ik schat 3 tot 5 euro) duurder en als dat een moeder geeft die lekkerder in haar vel zit en een baby die zonder stress (die de moeder overbrengt omdat ze het niet fijn vind) kan drinken is dat die paar euro per week toch dubbel en dwars waard?
     
    jt82 en Ysabella vinden dit leuk.
  11. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben ik nou in de war?

    Het kindje hiervoor heette ook jayvie toch? Of jaivey ofzo.

    Populaire naam :D
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zie geen maffia hoor. Dat willen sommige vrouwen zien als compensatie voor wat eigenlijk? Ik zeg altijd kV is geen cola hoor.

    Als je geen geld hebt is borstvoeding een interessante optie. En kV een recht? Je zult als moeder uit deze serie even naar realiteit moeten ipv rechten. Dus ook een 4e hands kinderwagen en een woning in een niet al te gewilde wijk en zonder tuin.

    Soms is dat het leven, ik zeg niet dat het leuk is maar dat het soms gewoonweg niet anders is op dat moment:
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Bij sommige vraag ik me af of ze dat wel weten....:roflmao::|
     
    Chocolat vindt dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Bij een normale maat zijn bv-beha's niet duur.
    Kolf van mp ook niet en word vaak ook (deel van) vergked door verzekering
    Zoogcompressen heeft lang niet iedereen tot het einde nodig (en lekken gaat haast iedere vrouw dus dat zijn ook extra kosten bij fv)
    Tepelhoedjes zijn ook lamg niet altijd nodig.

    Bij fv komen er flessen bij en dan maar hopen dat je er geen 5 verschillende moet uitproberen. Om de zoveel tijd nieuwe spenen.

    Uiteindelijk blijft bv goedkoper naar mijn berekening.


    Maar een happy mom is inderdaad het belangrijkste :)
     
    Zoe123, joepy, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Ja klopt, van 2 afleveringen terug.
     
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    De maffia zie je meestal ook niet in het dagelijks leven. :roflmao::|

    Er is voor mij totaal geen compensatie, ik ga alleen met de hakken in het zand als er (weer) word gezegd dat dat er niks over borstvoeding gezegd word. Ik denk dat zwangere vrouwen er dood gegooid mee worden in hun zwangerschap dus aan educatie geen gebrek!

    Ik vond het wel verademend dat daar niet op gehamerd werd net zoals er niet gehamerd werd op fv. Wat een verademing, gewoon de boel de boel laten, iedereen is instaat zijn eigen keuzes te maken. Dus niemand hoeft te vallen over bv of fv. Jammer dat daar over begonnen werd, ik geloof dat het geen programma was waarin bv of fv uitgelicht ging worden.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat een onzin. Ze komen toch ook bij een verloskundige, die zal daar vast wel informatie over geven.
    En dan nog, zolang er goed voor de baby gezorgd word is het toch prima?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Capice. Ik neem de gehele verantwoording op mij. :rolleyes:

    We zullen maar zo zeggen, discussies kunnen best verhelderend werken.:roflmao:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Joh niet zo serieus. Ik snap ook wel dat het met de vk (en kraamzorg) besproken wordt (of hoort in ieder geval). Maar er wordt meer besproken waarvan je niet het idee hebt dat het ook doorgedrongen is (zoals roken en energydrank)
     
    DastyQueen en kleinepien vinden dit leuk.
  20. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Maar roken en energiedrank is slecht voor de baby. Kunstvoeding niet. Dus nogmaals, die vergelijking gaat niet op.
     
    Chocolat, Ysabella en Cynnie1984 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina