4 jarig jongetje op bodem van toolenburgplas gevonden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Elsa86, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Bo wil al een maand of 6 niet langer dan 5 minuten in de kinderwagen. Soms heeft ze pech en dan moet het gewoon. Maar in principe is zelf lopen natuurlijk hartstikke gezond dus dat mag ze ook zoveel mogelijk. Maar ook ik heb een ongeleid projectiel, niet te doen op een drukke markt :roflmao:
     
  2. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Hele kortzichtige reactie.
     
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zoo herkenbaar..
    Het is met kleine kinderen constant kopjes tellen en gesprekken voeren met mensen met ogen op de kinderen.
    Bij mij waren vrienden eraan gewend dat ik ze niet aankeek tijdens het gesprek als kinderen er ook zijn.

    Maar toch kan van alles gebeuren.
    Mijn drie peuters (destijds) zaten eens samen op zo'n wiebel schommeltje waar 4 kids op kunnen aan 4 uiteinden. Ik stond er gewoon naast. Mijn dochter liet de schommel los, klapte naar achteren, viel op haar hoofd op de grond en kantelde zo met haar lichaam erover heen dat ik dacht dat het afgelopen was..
    Meteen naar de ha gereden, was gelukkig niks aan de hand. Maar vergeten zal ik het nooit.
     
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hoezo? Er staat gewoon niet waar de ouders waren op dat moment. Dan mag ik me toch afvragen.

    Vind jou reactie kortzichtig. Meteen van het ergste uitgaan.
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het 'mooiste' commentaar wat ik ooit kreeg: de ene vrouw zegt tegen de andere vrouw hoe zielig ze zo'n tuigje wel niet vindt. Krijgt ze als antwoord dat zij als kind ook een tuigje droeg. Echt, je had dat gezicht moeten zien.:D.

    On topic, mijn vriend stond van de week met een paar buren te praten, raken ze met zijn vieren de buurjongens van 2 en 4 kwijt. Van het ene op het andere moment waren ze weg. Ze zijn veilig terug gevonden, maar dat had zo anders kunnen zijn.
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ja hoe sommige mensen zich ongevraagd bemoeien...

    Ik neem de jongste nu soms mee op zijn eigen fiets. Hij doet het echt ontzettend goed. We nemen het fietspad waar mogelijk, maar dat kan niet overal. En je kan het gewoon niet goed doen. Langs drukke wegen fietsen we heel rustig over een brede stoep, je mag niet fietsen op de stoep. Op rustige wegen rijdt hij op de weg, is dat niet veel te gevaarlijk? Nee, uw probleem is dat u een paar tellen moet wachten tot hij goed aan de kant is, ik zorg wel dat u hem niet aanrijdt. Hij fietst even met een hand en valt om, staat gelijk weer op, lacht en is bezig zijn fiets rechtop te zetten, ik ben een waardeloze moeder dat ik niet afstap om hem te helpen.

    Zelfs met de oudste, toen bijna 6, kreeg ik het verwijt dat ik haar in gevaar bracht door haar in de stad te laten fietsen. Ik was zeker een refo? (Nee, en geen idee wat dat ermee te maken zou hebben). De situatie was dat iemand niet keek en zo zijn portier opengooide waardoor zij dit schampte en zachtjes viel, dat had iedereen kunnen overkomen, ervaring of niet. Degene van die auto was zich alleen maar rot geschrokken en bleef sorry zeggen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ze vraagt alleen maar waar die ouders waren. Verder helemaal niks.

    Ik was ook benieuwd waar die ouders waren. Omdat ik me het immense verdriet en de paniek niet kan voorstellen dat je je kind kwijt bent bij zo’n plas. En dat je je dan afvraagt waar je er in godsnaam in moet springen en of je er wel in moet springen. En dat iemand anders hem dan uit het water moet vissen en hij gereanimeerd moet worden. Afschuwelijk! Alleen maar afschuwelijk. En ik denk dat je op dat moment als ouder daar absoluut niet wil zijn.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik moet trouwens nog wel zeggen dat ik Emma afgelopen week wel een keer kwijt was. Mijn man was Mia fruit aan het geven. Fayèn zei dat ze moest plassen, dus ik ging met haar naar de wc. Emma wilde ook mee. Ik had de deur van het hokje open gelaten en Emma stond achter mij toen ik Fayèn op de wc hielp. En toen we klaar waren was Emma weg. Ik roepen...geen reactie.
    Bleek dat ze weer richting zwembad was gelopen en ze was vast in het peuterbad gegaan (wel met zwemvest). Mijn man had haar niet gezien. Ik heb haar toen even heel duidelijk gemaakt dat ze niet meer mee mocht als ik met Fayèn naar de wc zou gaan.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb hetzelfde artikel als jij gelezen geloof ik.. over ptss in de volkskrant tijdje terug? Toen dacht ik ook wel even “het kan ons allemaal overkomen”.
    Mijn opa bond mij vroeger altijd vast aan het ceintuur van zijn jas toen ik een dreumes was. Wat is erop tegen? Een tuigje is toch zoveel beter dan een buggy die als rijdende box dient; het geeft veel meer vrijheid en bewegingsruimte.
    Ik ben van mezelf altijd al heel alert en ik heb een hekel aan smalltalk, dus ik zal niet snel mijn kinderen uit het oog verliezen omdat een buurvrouw met me wil praten. Vorige week nog heb ik de buuf keihard afgekapt omdat mijn kinderen er vandoor gingen op de step. Maar mijn vriendin bjvoorbeeld is enorm empatisch en gaat altijd helemaal op in een gesprek, die moet je er echt op attenderen dat haar kinderen inmiddels uit zicht zijn, dan is een tuigje echt geen luxe.
     
    mamabri vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik werk in Hoofddorp als doktersassistente. De praktijk is nu dicht wegens vakantie. Vraag me hele tijd af if het een patient is ofzo. Komt idd erg dichtbij.

    Ik heb gelukkig de mazzel dat ik een kind heb die geen wegloper is. Was laatst met familie dagje weg, 1 van de kindjes van 2 is wel een wegloper. Meerdere keren even weg. Kind wil altijd zelf lopen en niet in buggy. Wat ze dan dus toelaten. Ik snap dat dan niet. En idd, dan maar een tuigje ofzo. Elke keer een hartverzakking kreeg ik. Er was ook water, niet veel, maar toch.
     
  11. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Klopt. Wij hebben de apenvariant gehad. Wat een commentaar heb ik gekregen... en het moest echt want ze liep constant weg. Ik koos toch voor haar veiligheid.

    Het kan ook echt snel gebeuren zoiets. Je kijkt bv even naar je andere kind en ze zijn weg. Dat maakt het zo eng.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Onze jongste was een weglopertje. Die andere 2 bleven wel bij ons in de buurt, dus in principe bij uitjes altijd 4 ogen op hem gericht. Maar dan nog kan het je overkomen. Er reed iemand met een winkelwagentje keihard tegen mijn dochtertjes enkel aan. Bloed overal. Wij boos en bezorgd 10 seconden aandacht naar dochtertje, weg was de jongste toen dus wel he. Op een bomvolle parkeerplaats in een onbekende stad. Gelukkig snel terug gevonden, maar echt gaat zo snel. Tuigje hebben we ook (even) gehad. Gelukkig is die periode nu voorbij, al kan ik het nog steeds niet laten om hem vaak te checken.
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dan had je het wrs wel gehoord toch?

    Ik ben zelf ook doktersassistente.
    Mijn baas wordt in dit soort situaties altijd gebeld, ook in de vakantie.

    Ik krijg dan van mijn baas altijd even bericht als er zoiets gebeurt is.

    Maar zo komt het wel dichtbij voor je ja. Heel naar.
     
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Onze jongste is ook een wegloper. En hij is SNEL. Mijn vriend en ik laten hem geen seconde uit het oog. We proberen hem veel vrijheid te geven omdat hij het toch moet leren. Maar hij zit wel veel meer in de buggy dan zijn zus deed op die leeftijd. Ik realiseer mij ook heel goed dat zoiets ons kan overkomen. Ik lig ook echt wakker van zulke berichten.
     
  15. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Tante was er ook bij en had ook even de zorg toen vader iets ging halen. Het scheen toen te zijn gebeurd..

    Ik ken iemand die het gezin kent, kinderen zaten bij elkaar op het kdv en klas. Het is zo ontzettend erg en intens verdrietig... :(
     
  16. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Jeetje. Ook al konden de vader en tante er mss niks aan doen, ik denk niet dat ik mijn man zoiets zou kunnen vergeven:( of die tante
     
  17. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ja, dat heb ik ook gehoord. Kind was met vader, tante en oma bij de plas. Vader was even weg om een kort boodschapje te halen. Kind wilde bandjes af, omdat hij niet meer in het water ging spelen, maar op de speeltoestellen. Toen hij uit het water werd gehaald waren tante en oma hem al 20 minuten aan het zoeken. (Of het helemaal zo is gegaan weet ik natuurlijk niet zeker, want dit heb ik via via, maar degene van wie ik het heb zit er wel redelijk dicht op het vuur.)
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vreselijk zeg :(
     
  19. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Bizar hoor... waarschijnlijk zullen zij zich ook levenslang schuldig voelen :(
     
  20. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ja, dat denk ik ook. :(
     

Deel Deze Pagina