4 testen verder... en 4 dagen overtijd

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Bakiva, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bakiva

    Bakiva Lid

    7 nov 2016
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi dames!

    Ik heb even een nieuw topic geopend omdat ik via Google alleen maar berichten uit 2012 tegenkwam. Naïef als ik ben en misschien kan ik hierdoor juist vannacht weer genieten van een slaapje :roflmao:

    Op dit moment ben ik 4 dagen overtijd. Ik heb afgelopen maand duidelijk mijn eisprong gevoeld dus een latere eisprong waardoor een latere menstruatie is uitgesloten lijkt mij?! Ik heb een cyclus van 26 dagen. Gelukkig kan ik hier normaal gesproken de klok op gelijk zetten en zodra de eerste krampjes te voelen zijn van een naderende menstruatie ben ik eigenlijk al te laat.

    Bij mijn eerste zwangerschap was ik 5 dagen overtijd (dit was niet gepland, vandaar dat ik pas later een test ben gaan doen) Bij mijn tweede zwangerschap voelde ik mijzelf precies hetzelfde als nu. Inmiddels ben ik 4 negatieve testen verder. Alhoewel mijn verbeelding waarschijnlijk een lichte streep zet op iedere test ha. Maargoed, tot dusver tast ik dus nog in het duister. Ik sta 's morgens op met misselijkheid en sta letterlijk mijn was in de wasmachine te proppen, al kokhalzend. Afijn! Dat zegt natuurlijk niks, I know. Maar omdat alles in mijn lichaam schreeuwt zwanger te zijn maak ik mijzelf waarschijnlijk behoorlijk knettergek.

    Ik heb dus mijn innestelling gevoeld. Althans, daar ga ik dan maar van uit gezien ik dit herkende van mijn tweede zwangerschap. Ik heb zo een beetje op en af de hele dag wat lichte steekjes bij mijn lies. Moeilijk uit te leggen maar misschien ergens zelfs een soort kramp? Ik heb geen flauw idee hoe ik dit het beste kan omschrijven.

    Anyway... ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of meningen of het überhaupt nog mogelijk is om positief te testen na 4 dagen overtijd te zijn?
     
  2. Bakiva

    Bakiva Lid

    7 nov 2016
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik weet trouwens niet of het topic wel goed staat hoor :oops:
     
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Het voelen van je eisprong is niet betrouwbaar dus daar kun je niet vanuit gaan. Als je testen negatief zijn kun je er vanuit gaan dat je niet overtijd bent en (nog) niet zwanger
     
    Zoranya vindt dit leuk.
  4. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Toen ik bezig was met zwanger worden dacht ik ook 1 keer ik ben nu echt zwanger kan niet anders. Misselijk en voelde me gewoon zwanger ik had een regelmatige cyclus van 31 dagen. Tot 7 dagen na nod getest en allemaal waren ze negatief. Totdat ik mijn menstruatie kreeg. Balen natuurlijk omdat ik echt dacht dat het raak was.
    Ik hoop voor jou dat je eisprong gewoon wat later is geweest en je binnenkort een positieve test in handen heb
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Er zijn maar weinig manieren om met zekerheid eisprong vast te stellen heb ik altijd begrepen ;) en voelen is zeker niet eentje...

    Zo lang je niet bloed kan het dus nog :D.
    Bij mijn middelste testte ik pas licht positief 10 dagen overtijd (en voelde ik me al 2 wkn zwanger! Moe, misselijk, huilerig, opgeblazen). Ondanks een regelmatige cyclus. Bij termijnecho bleek ik een week minder lang zwanger dan op basis van mijn laatste menstruatie, dus toch een late eisprong met eventueel een late innestelling.

    In de jaren daarna is het wel vaker voorgekomen dat er wel eens een uitschieter tussen zat dat menstruatie opeens dagen later kwam. Mijn normale cyclus is 28-30 dgn, maar ik heb dus ook wel eens een cyclus gehad van 35, 37 en mijn record 44 dgn... In dergelijke lange cycli heb ik meestal veel meer last van pms (met opgeblazen buik, kokhalzen, misselijkheid e.d.)

    Veel succes met afwachten!
     
  6. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Eisprong denken te voelen is totaal onbetrouwbaar. Je denkt bovendien je innesteling gevoeld te hebben. Ik denk dat DAT juist de laatste groeispurt van je follikels is geweest waarna na een paar dagen je eisprong plaats heeft gevonden.
    Het lichaam is geen robot. Ik vermoed dan ook dat je eisprong veel later is geweest dan jezelf denkt. En dat je dus nog helemaal niet overtijd bent.

    Daarbij komt dat je vanaf innesteling HCG aanmaakt, dus als het echt een innesteling was, had je nu iets moeten zien op een zwangerschapstest. Als jouw heftige klachten van een zwangerschap zouden komen, moest je al dusdanig veel HCG aanmaken dat je test nu duidelijk positief moet zijn.

    Ook is het nog zo dat je de ene zwangerschap helaas niet met de andere kunt vergelijken. Symptomen zeggen ook niks helaas....De meeste vrouwen voelen niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had. Je HOEFT namelijk niks te voelen om pril zwanger te kunnen zijn.

    Sorry, hoop dat je gauw positief mag testen!
     

Deel Deze Pagina