4de in de rij en je bootschappen gratis

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Bij bijvoorbeeld de Vomar is dat. Net stond ik als 4de in de rij, en naast mij ook een rij met 4de in de rij. Maar toch heb ik niet geschreeuwd om mijn gratis bootschappen. Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien dat iemand dat wel deed.

    1 keer dacht een caissière te verstaan dat mijn moeder zei dat ze 4de in de rij was. Dikke paniek, er moest snel iemand achter de kassa staan. Nog mijn moeder corrigeren want het was niet zo. De wat oudere dames raakte helemaal in de stress. En mijn moeder zei dat niet eens en had het over heel wat anders.

    Doe jij dat wel? roepen dat je 4de bent of hoe gaat dat eigenlijk?
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Ik doe al mij Boodschappen bij de AH met de zelfscanner. Of online via picnic. Dus sta nooit in de rij, en hoef ook niet te roepen dat ik 4de ben.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.456
    10.658
    113
    Oh ja, dat zou ik gerust doen. Als dat de regel is die ze zelf instellen dan zou ik daar zeker gebruik van maken. Waarom niet.
     
    Koektrommel, Casara en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bij de jumbo is dat ook toch? Hier wel al een aantal keer gehad, al letten de kassa medewerkers er zelf ook op en geven dat ook gewoon aan wanneer dit het geval is. Geen paniek overigens wordt gewoon iemand opgeroepen dat er een 4e in rij is en er een kassa bij moet. Ik krijg het alleen altijd voor elkaar wanneer ik weinig boodschappen heb, nooit met een volle kar ofzo :roflmao: mijn ouders hebben het wel eens met een volle kar gehad en begreep dat ze er toen wel aanzienlijk strenger in waren incl videobeelden terug kijken etc.
     
    Bailey07, Maan14, DastyQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Ik werk in een Jumbo.
    Bij ons is er de regel 4e wachtende in de rij boodschappen gratis.
    Alleen dat 4e wachtende snappen mensen soms niet want inprincipe moet je dus de 5e in de rij zijn. En dat kan voor medewerkers soms best vervelend zijn. Want het staat duidelijk op de borden 4e wachtende alleen niet de verdere uitleg. En niet alle mensen snappen soms de uitleg, zelfs als je het boekje erbij pakt waar voorbeeld in staat.
    Komt weleens voor hoor. Maar we proberen natuurlijk altijd op tijd een extra kassa te openen. En lukt dat niet op tijd dan krijgt de 4e wachtende, 5e wachtende etc indd zijn boodschappen gratis.
    En natuurlijk ook nog een bloemetje.
     
    lovewinnie, Emama, Angel1980 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Eigenlijk toch van de zotte! Waar is het geduld deze dagen?
     
    Loveloes, A new day, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja gewoon zeggen dat je de vierde bent. Twee keer gehad bij de jumbo. Een keer met een kar vol vakantieboodschappen!!
     
    bluedrake, DastyQueen en Miesje25 vinden dit leuk.
  8. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Het geeft inderdaad af en toe druk.
    Maar het hoort helaas bij de 7 zekerheden van Jumbo.
    Al hoop ik stiekem dat ze de regel ooit afschaffen en daarvoor een regel doen van elke 1000ste klant boodschappen ofzo:roflmao:
     
  9. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook van de zotte. Geduld is echt geen schoonheid meer tegenwoordig. Alles voor het geld. Ik heb het dus ook nog nooit gevraagd of gedaan. Maar 9 van de 10 x gaat er een kassa open dus de service is al super goed. Wil je niet in de rij staan kan je altijd nog bestellen :)
     
    Loveloes en Lenaroos vinden dit leuk.
  10. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Ff offtopic maar een doorn in mijn oog: het woord boodschappen
     
    tantetil, Evanesco, Zusterke en 10 anderen vinden dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.209
    113
    Bootschappen doe ik voor aan boord. Boodschappen voor thuis :p
     
    Koektrommel, Zusterke, Loveloes en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er zijn heel veel mensen die het ook express doen.

    Ik heb een bijbaantje gehad bij de Jumbo, en heb tig keer meegemaakt dat een groep vrouwen aan komt lopen waarvan de eerste 4 ieder 1 artikel hebben en de laatste een kar vol. Als je dan 1 min niet oplet gaan ze al roepen.
     
    Emama, DastyQueen en Ysabella vinden dit leuk.
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Bij onze jumbo doen ze heel flauw. Dan staan er mensen niets vermoedend als 4/5e in de rij en de cassiere roept dan snel:" u mag naar kassa 2 gaan hoor, die gaat zo open"....
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Yup ik doe dat en heb idd wel eens gratis boodschappen :D

    Hun regel (idd de Jumbo), dus waarom zou ik daar dan geen gebruik van maken.
    1x meegemaakt dat ik zei dat ik 4e wachtende was.
    Riepen ze daarna iemand om om bij te draaien en dan beweren dat ik het pas zei nadat ze om hulp had gevraagd.
    Tja dan wordt het een principe kwestie en blijf ik op mijn strepen staan :D

    En 1x gehad... 2 kassa's open... de ene kassa hing een bord alleen mandjes en bij de normale kassa was ik 4e wachtende.
    Ik riep dat en toen werd verwezen dat de andere kassa niet vol was, dus dat ik geen 4e wachtende was... maarja daar mocht ik niet heen met mijn kar vol boodschappen :D
    Dus toch 4e wachtende en alles gratis (bijna 100,- weekboodschappen).

    Overigens doe ik het nooit express (express wachten tot de mogekijkheid zich voor doet), want ik heb wel iets beters te doen dan zolang in een supermarkt te wachten :D
     
    Ysabella, Bailey07 en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nee ik heb dat nog nooit geroepen. Ik vind dat een beetje gênant ofzo :roflmao: maar mijn zusje wel en die heeft toch al zeker 3x een volle kar gratis boodschappen gekregen.
     
    Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    De eerste keer had ik niet geroepen maar zei het bij de kassa, toen keken ze de beelden na en heb ik het gratis gekregen. Toen vertelden ze dat ik eigenlijk wel meteen had moeten roepen.

    De 2e keer riep ik meteen, toen zei ze ga maar naar kassa .., toen hield ik vol dat die niet open was op het moment dat ik 4e klant was en kreeg ik gelijk en weer boodschappen gratis.

    Ik hou helemaal niet van vragen om zoiets of een discussie voeren over geld maar dit is voor mij een principe kwestie aangezien ze er zelf super groot mee adverteren.

    edit, beide keren had ik trouwens een mandje vol boodschappen, het is me nog nooit met een volle kar gebeurt.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    #17 Fuddey, 15 okt 2018
    Laatst bewerkt: 15 okt 2018
    Ik heb het een keer gehad, ik was al bij de kassa toen de manager naar ons toe kwam gesneld;'U was vierde wachtende!' Ik had niks door gehad dus vond het wel lief dat hij dat kwam zeggen. Het kan me eigenlijk ook niks schelen als ik de 10de in de rij ben, dus ik zou het nooit zelf roepen. En meestal ga ik naar zelf-scan-kassa's, super fijn :)
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat heb ik dus ook.

    Net als met hun groente en fruit. Als je iets verrot of over de datum.vind krijg je een tas gratis.
    Ik zoek er niet naar, maar als ik het tegen kom en ik geef dat aan een medewerker dan verwacht ik dat ze er zelf mee komen. Maar helaas, ik moet ze er dan altijd op wijzen..

    En dat vind ik dan best irritant. Net alsof ik dan de schooier ben. Tis hun regel. Hou je dr dan ook aan.
     
    Ysabella, dreumesje, bozoe en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Ik heb het ook een keer gehad bij Jumbo. Had redelijk een kar vol en werd zelf door se caissière erop gewezen dat ik de 4e wachtende was en dus gratis boodschappen kreeg.
     
  20. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Daar is de regel toch ook voor bedoeld. Zorgen dat er geen lange rijen staan. Dat is juist de service. En als het dan toch een keer gebeurt dan heeft diegene geluk en gratis boodschappen
     
    Koektrommel en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina