5 maanden en nog niet omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Julia is nu 5 maanden maar rolt nog niet om. Ze zit vaker in het wipstoeltje dan in de box, dus uren ' oefenen' zat er niet in.
    Ik leg haar nu vaker in de box maar ze maakt geen aanstalte om te draaien.
    Is ze erg laat of valt het wel mee? En hoe kan het draaien een beetje stimuleren? (speelgoed vind zo ook leuk om naar te kijken, dus dat is tot nu toe geen reden om proberen te rollen ;))
     
  2. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Amber rolde voor het eerst om met 7.5 maand en zelfs dat is niet laat volgens mij!
    Komt vanzelf wel!
     
  3. Mona79

    Mona79 Fanatiek lid

    2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Ja idd ik zou me er ook niet druk om maken het ene kind is sneller dan het andere.. Tessa rolt nu ongeveer een weekje om.. Het komt allemaal wel.. En gewoon lekker op de grond leggen dat vinden ze vaak ook leuk..
     
  4. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Komt vanzelf hoor. Sanne was 6 maanden toen ze voor het eerst van rug naar buik ging. Van buik naar rug deed ze 2 weken eerder ongeveer.
     
  5. mel1977

    mel1977 Actief lid

    Maak je vooral niet druk!
    Hier ging meneer van zn buik naar zn rug draaien met 6 maanden en pas met 9 maanden van zn rug naar zn buik (op moederdag :))

    Probeer te onthouden kindjes hun eigen tempo hebben, de een is wat eerder dan de ander. Hier is Sam met rollen, kruipen, zitten enzo misschien wat later, maar hij was weer vlug met "praten". Ik heb me er ook maanden druk om gemaakt, maar hij doet het toch wanneer hij er zelf zin in heeft of aan toe is, komt vanzelf.
    Het is alleen de omgeving waar ik tegenaan loop: "loopt ie al?" Nee, hij gaat wel zelf zitten, "heeft ie al tandjes?" Nee, maar hij eet wel alles... ik luister er gewoon niet meer naar :) Het houdt gewoon nooit op... wat zullen ze vragen als hij straks wel gaat lopen? Of hij al kan lezen? :)

    Lekker genieten van je meisje! Dat is het belangrijkste.

    groetjes Mel
     
  6. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ben het helemaal eens met bovenstaande mamma's gewoon afwachten en je niet druk maken, zo ineens kunnen ze het en doen ze nonstop, dominique rolt nu sinds een week en stopt niet meer, :) ze rolt en rolt en rolt en rolt!

    Komt echt vanzelf!

    Henriette
     
  7. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    wauw, ik dacht echt dat ze aan de late kant was! De baby's in mijn omgeving rollen of rolden met deze leeftijd al.
    Inderdaad, ik maak me geen zorgen, komt vanzelf wel.
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    pas als na 9 maanden niet omrollen mag je je zorgen maken is mij gezegd.
    en dan nog het ene kind is wat later dan het andere.
     
  9. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Die van mij rolt ook nog niet!
     
  10. Jane1972

    Jane1972 Actief lid

    16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn baby is vandaag ook precies 5 maanden! Ze kan ook nog niet omrollen hoor. Ze probeert het wel, en ze ligt ook redelijk vaak in de box. Wat ook helpt, is als jij als ouder 'helpt'. Bijvoorbeeld beetje meeduwen als ze het probeert, haar op haar zij rollen. Mijn baby heeft dat in elk geval snel door en vindt het heel erg leuk!
     
  11. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    yenthe rolt al maar ik denk gewoon dat ze snel is.
    maak je niet druk !
    alles op zijn tijd
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Hier zeiden ze bij het cb, dat het pas 'moet' bij 9 maanden. Het is echter wel heel goed om haar vaker in de box op op een kleed neer te leggen dan in een wipstoel.
     
  13. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    De mijne is pas 3 maanden en hij rolt al zeker 2 weken van zijn buik naar zijn rug en andersom. Misschien omdat hij een buikslapertje is?
     
  14. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Dat was Julia de eerste 3 maanden ook,ik denk dat jou dochter gewoon erg snel is :)
     
  15. Fientje2007

    Fientje2007 Actief lid

    18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hier ook nog geen enkele aanstalten om te draaien, zitten, afzetten met de voetjesetc.
    Liggen is toch ook lekker zal ze denken ;)

    Komt vanzelf, maar wat je zegt, bij mij in de omgeving ook allemaal kindjes die alwel draaien met 5 maanden! Grappig he dat verschil tussen die kindjes!
     
  16. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse rolde om met vijf maand en één dag, en op het CB zeiden ze dat dat vlot was.
    Toen ik terugkeek in de boeken van onze oudste jongens, bleek dat die resp. vijf en half en bijna zes maanden waren toen ze omrolden.
    Dus je dochter is niks te laat hoor!
     
  17. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna rolt ook nog niet, ik maakte me ook een klein beetje zorgen dus ik ben blij dit topic te lezen. :)

    Probleem is dat ze helemaal niet graag in de box ligt, ze zit veel liever in de wipper. :rolleyes:
     
  18. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hoi,

    Jou dochtertje is helemaal niet laat hoor!

    Esmee rolde pas van rug naar buik met 7maand en weer terug 2 weken later. Ze kon zelfs eerder zitten.

    Hier is de spraak ook vlugger dan de motoriek.

    Komt allemaal vanzelf wel!
     
  19. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nee idd, jouw kleintje is echt niet laat. Anouk is van 6-6-07 en draaide voor het eerst op 29-12, dus dus dik een half jaar! Elk kind heeft zn eigen tempo. Je moet ze niet met elkaar vergelijken want de ene is nu eenmaal sneller dan de ander. Op het CB hebben ze tegen mij gezegd dat er genoeg baby's zijn die met 1 jaar bijvoorbeeld nog niet zitten, ik maakte me daar persoonlijk druk over omdat "de kinderen in mijn omgeving" al met 9 maanden zaten. Nou mevrouw ging de dag na haar verjaardag ineens zelf zitten en nu bijna 3 maanden later loopt ze al achter haar Winnie de Poeh vliegtuig. Het kan ineens zo hard gaan dat je zou hopen dat ze even stopte met groeien en ontwikkelen.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  20. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hahaha, dan is Zoë super langzaam! Ze draait alleen maar op haar buik sinds dat ze 11 mnd was ofzo en terug draaien op haar rug lukt haar niet! Draaien ziet ze geheel het nu niet van in. Ze kan nu via de buik in zit komen en dat is ook prima voor haar!

    Niet druk maken dus, sommige kinderen ontwikkelen zich langzamer dan anderen, maar Zoë ontwikkeld zich gewoon en heeft het voornamelijk ontzettend druk met lachen en babbelen!

    twinny
     

Deel Deze Pagina