5 naar 4 flessen - hoe? Tips!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Monic, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #1 Monic, 6 apr 2018
    Laatst bewerkt: 6 apr 2018
    Hi dames,

    Dl is momenteel 5 maandjes jong en weegt ongeveer 7 kilo.

    Krijgt momenteel 5x 180+6.

    Haar tijden zijn;
    08:30-12:30-16:30-20:30 en ergens rond een uur of 2/3/4 ‘s nachts.

    We zijn nog niet echt begonnen met fruit/groentehapjes. Gaan we wel doen, vandaag voor t eerst aardappeltje geprobeerd en dat ging er wel heel klein beetje in :)

    Nou is het zo dat ze ‘s nachts meestal rond de 150 drinkt (vannacht bijvoorbeeld 120 om 04:45). Ik weet niet echt of ze nou wakker word uit echte honger of gewoonte (speentje heb ik nog niet geprobeerd).

    De rest van de flessdn gaan er prima in behalve die van 16:30! Dan begint ze onrustig te worden en dan drinkt ze echt maar 80cc ofzo en dan houd ze t nog even vol tot 19:00 uur. Ze heeft dan dus niet echt honger, al vind ik 19:00 uur nog net iets te vroeg. Haar laatste fles drinkt ze wel goed. Afgelopen week had ze de hele dag door goed gedronken en ook die fles van 16:30 en toen kwam alles er weer uit met de fles van 20:00 uur.. dat lijkt me dus ook niet de bedoeling - het is gewoon te veel lijkt me. Ze drinkt ook max 850 ml ofzo op een dag.

    Nou wil ik overgaan op 4 flessen maaarrr hoe!?

    - Vannacht wil ik dan een speentje proberen, misschien houd ze het toch vol tot een uur of 06:00 vanaf 20:00 uur (of is dat dan weer te lang zonder voeding?)
    - word er dan overdag 5 uur gelaten tussen de voedingen bij vier flessen ?(sorry heb bv gegeven bij de eerste) 6-11-15-20 uur bijvoorbeeld?
    - fruithapje tussen 6-11 uur en groentehapje tussen 11 en 15 uur aanbieden of na de fles van 15 uur?

    Ja lastig he! Mijn eerste kreeg bv en at alles wat maar opgegeten kon worden - mevrouw nummer 2 denkt daar toch anders over :)

    Alvast bedankt voor jullie tips!!
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als ze de fles van 16.30 meestal slecht drinkt lijkt me dat een prachtig moment voor een hapje. Afhankelijk van hoe goed dat gaat zou je dan nog een klein flesje kunnen geven rond 19 uur, en dan een late fles om 22/23 uur, eventueel met rijstebloem al zijn daar de meningen over verdeeld.
    Ik neem tenminste aan dat je naar vier flessen wilt in de hoop van de nachtvoeding af te komen?
    Als ze 's nachts wakker wordt kun je een speentje proberen, maar ik zou daar niet te lang mee gaan klooien. Als ze niet met een kwartiertje of zo weer slaapt zou ik een fles geven, je kunt er vanuit gaan dat het dan echt honger is.
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom wil je een fles minderen?

    5 flessen op deze leeftijd is namelijk prima. Tuurlijk zou het fijn zijn als de nachtfles vervalt, maar meestal kan je dat niet afdwingen. Daarnaast heb je kans dat als je overdag een voeding laat vervallen je deze terug krijgt in de nacht.

    Tot zeker 6 maanden mag bijvoeding ook geen flesvoeding vervangen.
     
  4. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik zit met precies hetzelfde 5 flessen waarvan 1 dus nog rond 03.00 snachts..
    Weet je ik geef hem.gewoon omdat het speentje geen zin heeft dat helpt hier niet.. de tijden hier zijn
    08.00 180
    10.00 fruit
    12.00 180
    16.00 180
    20.00 180
    03.00 180..

    Ik geef dus al 100 gram fruit op een dag.. groente ook geprobeerd rond 18.00 maar dat waardeerd die nog niet erg.. hij is nu bijna 5 mnd en ga er vanuit dat als die straks wat meer groente eet hopelijk vanzelf de nachtfles skipt.. ik zou denk ik wel die vam half 5 blijven aanbieden want als je die er nu afhaalt heb je kans dat ze het juist snachts gaat inhalen..
    Owja en hier werkt later de fles geve ook niet de nacht tijden blijven gelijk... wat je evt wel kan doen is elke dag 10 cc minder aanbieden in de nacht.. en dan wel gewoon deze tijden aanhouden op de dag met tussendoor fruit groente etc..
     
  5. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nou het is niet zo dat ik er een fles af wil halen - of de nachtfles wil laten vallen.. maar het is zo dat ik merk dat zij niet zoveel melk nodig heeft.. en als ze het wel drinkt, dat ze het er dan ook uitspuugt. Sinds een week is dit al zo.

    Een flesje in de nacht vind ik prima maar als ze toch een fles minder wilt, dan liever de nachtfles er als eerste af natuurlijk. Ik wilde eigenlijk pas rond 6 maanddn starten met hapjes maar omdat ik dit dus merk, ben ik vandaag al begonnen met groente..
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En heb je al geprobeerd om bijv twee flessen wat kleiner te maken?
    Voorbeeld:
    Zoonlief krijgt in de ochtend een bordje pap (90cc voeding en 4 schepjes pap) daarnaast drinkt ie nog 90/3 voeding.
    De fles erna drinkt ie 150/5
    De fles in de middag drinkt ie ook 150/5
    Voor de nacht drinkt ie 210/7 en slaapt dan het klokje rond.

    In de ochtend krijgt ie ook 1 stuk fruit en lauwe thee.
    Op de namiddag krijgt ie 200gr groentehap en lauwe thee.
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Voed je op verzoek ? Zo niet zou ik dat eens proberen , dan zal ze zelf wel aangegeven wanneer ze trek heeft. En dan kan het best dat ze er dan meer tijd tussen laat .
    En als ze veel spuugt zou ik de flessen wat kleiner maken, dan blijft het waarschijnlijk wel binnen . Maar dan kun je niet een fles minder doen.
    Weinig nodig hebben betekent helaas niet automatisch lange tijd tussen voedingen.
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier was het op die leeftijd precies hetzelfde, om 8/12/16/20 een fles en de behoefte werd inderdaad minder maar bood het wel gewoon aan. Nachtvoeding zijn wij in die periode gaan afbouwen en verdunnen omdat ze de ochtendfles liet staan, vanaf 6 maanden krijgt ze alleen nog water, maar ze slaapt nu met 9 maanden nog steeds niet helemaal door in de zin van ongeveer klokje rond, al gaat het steeds beter.
    Ik telde de nachtfles dus nooit echt mee, overdag op die leeftijd 4 flessen wat gewoon prima is en zeker nog niet minder hoeft. Kwam ze s nachts dan was die fles extra en op die leeftijd kreeg ze dan 150/4 of 120/3 afhankelijk van de tijd dat ze kwam. Met 6,5 maand pas nog een fles op de dag eraf gehaald.
    Oh ja een late voeding heeft hier bij beide kinderen nooit gewerkt, kwamen s nachts gewoon op dezelfde tijd weer en kreeg ze om 23.00 amper wakker waardoor, met name onze dochter, amper werd gedronken.
     
  9. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ik kreeg bij mijn 1e kindje de tip om de fles die je eraf wil wat te verdunnen. Steeds minder voeding... dus bijvoorbeeld... 150 water, 3 schepjes.... dan kun je zien of het gewoonte is.. of de voeding nog echt nodig is....
    Daarna weer wat minder water... bijvoorbeeld 90 water met 2 schepjes....
    En als dat goed gaat, zou ik het gewoon weglaten hoor...

    Ik doe dat nu ook in de nacht.. ik laat m weg.... stel dat ze komt.. .dan krijgt ze die dag 5x180..
    komt ze niet in de nacht... dan doe ik 4x210 en ergens overdag een klein flesje tusendoor.
    Ik eindig altijd met een fles om 19.30/20.00 uur en dan gaat ze naar bed (5 maande oud nu)
     
  10. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik denk dat je het gewoon op z'n beloop moet laten. Ik voed op verzoek en sinds een week ook 4 flessen van 210, deze drinkt ze niet altijd leeg, maar meer wil ze gewoon niet. Vaste voeding deze week ook paar x geprobeerd niet zo'n succes. Snap dat je het liefste van de nacht fles af wilt.
     
  11. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nou vannacht had ze wat krampjes en heb ik haar gewoon een fles geveven. ‘s Nachts 130 ml gedronken en haar ochtendfles met moeite 155cc.

    Denk dat ze toch echt een fles minder mag en 4 grotere flessen mag.. ik zal het natuurlijk wel altijd aanbieden als ze ‘s nachts onrustig begint te worden. Vannacht dan toch echt een speentje proberen en dan kijken of ze het red tot 06:00 uur vanaf 20:00 uur.
     
  12. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ho dames! Vannacht is dus haar eerste tandje doorgekomen, zie ik nu :)b
     

Deel Deze Pagina