5 oktober - scholen staken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door einad, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De basisscholen gaan staken 5 oktober, zo ook die van mijn kinderen.

    En ik hoor net bij de bso dat hun deze uren niet gaan opvangen.

    Begrijpelijk maar nu??

    Op mijn werk is er ook een enorm te kort.. hoe ga ik dat nu oplossen?
    Geen familie die kan opvangen.

    Ik snap de staking, maar het brengt heel wat met zich mee... misschien is dat ook de bedoeling maar het brengt mij in een lastig parket.
     
  2. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    Andere dag met collega ruilen ? Buren die op willen passen ? Met andere moeders van de klas vragen over mogelijkheden met oppassen kan je partner ruilen ? en laatste mogelijkheid is je kinderen mee nemen naar je werk.
     
  3. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Onze school doet niet mee met stakingen gelukkig :)
    Ik zou toch even opvang regelen. Je hebt vast wel iemand voor nood achter de hand toch?
     
  4. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    en al die andere dingen die ik opgenoemd heb ? het is pas 5 oktober er valt altijd wel iets te regelen lijkt mij.
     

  5. Wat fijn voor jullie!
    Ik heb iemand in nood voor een paar uur, geen hele dag.
     
    bosi333 vindt dit leuk.

  6. Ik ga mijn dag proberen te ruilen en anders mag school zorg dragen.
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Heb je helemaal geen ( betaalde ) oppas in de buurt? Geen buren, vriendinnen, familie, helemaal niks?
    Wij hebben, buiten familie en vrienden om, een betaalde oppas. Altijd gastouder geweest, nu niet meer. Past dus soms een paar uur op als ik moet werken.
    Inmiddels een soort oma geworden.
    Misschien daar eens naar kijken?
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen moeders van klasgenoten die een deel van de dag willen opvangen? En dan het andere deel weer door je nood-opvang? En een deel bso?
     
  9. Helaas heeft niet iedereen een groot vangnet. Aan alle reacties te zien ben ik een uitzondering.
    Maar goed als ik mijn dienst kan ruilen is het opgelost.
    En anders komt er vast een andere oplossing maar ik zou het heel vervelend vinden als ze op 1 dag naar vier verschillende adressen zouden moeten.
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.
  10. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ik hoor deze argumenten vaker, maar wat nou als je kindje 's nachts doodziek wordt en het kan niet naar school. Dan regel je toch ook iets?

    Dat is op het laatste moment en nu heb je een maand om opvang te regelen...
     
    Daydreamy, Youtan, Athina en 3 anderen vinden dit leuk.

  11. Helaas dat 2 jaar geleden meegemaakt, zoontje plotseling naar het ziekenhuis. Toen kreeg ik zonder moeite vervanging op mijn werk.

    Maar je kan dit niet met elkaar vergelijken he?

    Toen laatst mijn dochtertje 'gewoon' ziek was heb ik haar inderdaad mee moeten nemen op mijn werk. Bijna heel de dag geslapen of even op de tablet.
    Dat is heel wat anders dat 2 kindjes die actief zijn en uitgedaagd willen worden.
     
  12. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    zorgverlof kun je vaak opnemen als je kind ziek is, maar dat terzijde
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je kind plots zeer ziek wordt en je moet naar de dokter etc, is dat iets heel anders dan een maand van te voren weten dat er gestaakt gaat worden natuurlijk. En er zullen meer ouders met het probleem zitten, dus ik zou echt kijken of er onderling iets geregeld kan worden.

    Als je op je werk kan ruilen is het natuurlijk helemaal handig, dus hopelijk lukt dat!
     
    einad vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.905
    15.212
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oh jee had ik nog helemaal niet gehoord.
    Ook hier een werkdag en kan niet ruilen want 2 collega's zijn al met vakantie.
    Misschien de grootouders lief aankijken, BSO ga ik niet doen want kost me 80 euro zo'n dag.
    Zal wel lukken om iets te regelen.
     
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Onze school gaat idd hele dag dicht.
     
  16. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.454
    3.707
    113
    Ik snap je helemaal. Hier ook geen groot vangnet. De BSO kan maar kost behoorlijk wat voor een extra dag en gaat alleen open bij een minimaal aantal kinderen.

    Opa en oma wonen anderhalf uur hier vandaan. Ouders van andere kinderen kan als het om een paar uur gaat maar ik vind het dan weer wat anders om te vragen of zij van 8.30 tot 17.15 willen oppassen.

    Wij weten ook nog niet hoe we dit moeten opvangen als school besluit mee te doen.
     
  17. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Denk niet dat die vlieger zo maar op gaat. De staking is nu namelijk ruim van te voren aan gegeven.
    Onze school heeft al aangegeven dat zij niet voor de opvang gaan zorgen en dat ouders dat zelf moeten gaan regelen. Ik snap dat wel, alleen op die manier wordt een staking gevoeld.
     
  18. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Lekker makkelijk weer. Ik begrijp de hele staking niet. Er is nu niet eens een kabinet dus voorlopig kan er niks opgelost worden. Dit jaar betaal ik schoolgeld niet, simpel zat. Dat geld gaat nu naar een dag extra opvang...
     

Deel Deze Pagina