enorm veel vragen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TiTaRa, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    hoi allemaal,

    Ik ben 19 jaar en nu zo'n 10 weken zwanger, niemand buiten mijn vriend weet er vanaf. Ik woon ook nog steeds bij mijn ouders. Mijn vriend is er niet echt voor te vinden om nu al een kindje te onderhouden omdat hij nog zoveel wilt doen in zijn leven en met mij nog zoveel doen. Ik heb hem al gezegd dat het leven echt niet stopt als een kleintje gaat komen. Ik zou het ook niet over mijn hart krijgen om mijn kleintje weg te laten halen.

    Maar nu heb ik toch een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

    Als je bevallen bent is er dan niks meer anders te doen in het leven dan voor je kindje zorgen?

    Wat moet ik doen met mijn werk? Ik werk nu op proef-contract van 6 maanden en ben nog maar 1 maand bezig met werken...

    Is het echt zo verschrikkelijk duur als sommige mij zeggen?

    Ik woon nog bij mijn ouders, zou het handig zijn om de zolder op te knappen tot een loft voor mijn gezinnetje?

    Sorry voor de zoveel vragen maar ik vind het echt zooooo veel om over na te denken. Jullie hebben mij allemaal tot nu toe al zoveel geholpen.
    Vind echt geweldig dat deze site er is!

    Dank jullie allemaaaaaal!

    Dikke kus xxx
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als je bevallen bent is er nog net zoveel te doen in het leven als jij wilt! mijn man is aan het afstuderen, ik wil nog weer gaan studeren, we doen allerlei leuke dingen met z'n 2en en met z'n 3en. en het is toch zooooooooooooo leuk om je kleintej te verzorgen, daar wil je ook veel mee bezig zijn hoor hihi

    maak lekker je contract af. zorg dat je een goede indruk achterlaat, er zijn bedrijven die gewoon met je verder willen. en anders vind je heus iets nieuws.

    wat betreft het dure..... het is ons enorm mee gevallen. ook dit kun je net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. we hebben spulletjes cadeau gekregen van de opa's & oma's en oms & tantes, schoonzussen, zwagers, broers en zussen etc. verder hebben we zelf meubeltjes opgeknapt of voordelig nieuw gekocht.
    mijn zoontjes dreumes kamer heeft ons in totaal denk ik 350 euro gekost bij de ikea. mss veel geld, maar het kan ook voor 3500 euro ;)

    wat betreft de zolder ombouwen...ehm.... ik denkda t je dát met je ouders moet overleggen haha als ze je graag willen helpen en je zo semi zelfstandig kan gaan wonen tot je op jezelf kunt wonen, lijkt het me ideaal! ga kijken wat er kan.

    en oh.... het belangrijkste: Gefeliciteerd met de zwangerschap! :)
     
  3. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ja meid gefeliciteerd! Aangezien je al spreekt over 'mijn kleintje' denk ik niet dat je t weg moet laten halen...

    Ben t helemaal met bovenstaande eens..je kan t zo duur maken als je zelf wil! Mijn kindje is nu een half jaar en is net over van maat 56 naar 62 (t begint bij 50, dan 56, dan 62, 68 enz) en ik heb op marktplaats allemaal 2dehandskleertjes gekocht voor 1,20 per stuk! En ze zien er uit alsof ze nog niet 1x gewassen zijn!

    De babykamer...ook van mp voor 250 euro een ledikant, commode en kast...alles hoort bij elkaar. Leuk aangekleed met wat dingen en klaar :D
    Heeeel veel kleertjes ook gekregen van mijn schoonzusje. Kinderwagen van mijn ouders (maar ook die staan heel voordelig op mp!) en zo nog meer van anderen.
    Mijn man en ik zijn 2verdieners en verdienen absoluut niet slecht maar ik vind t gewoon een kick om goedkoop aan leuke dingen te komen ;)

    Als je borstvoeding geeft kan je dit ook zo'n 50-75 euro in de maand schelen. Luiers enzo vallen mij reuze mee (ik heb altijd huggies maar er zijn ook veel goeie eigen-merk-luiers!).

    Ga wat telefoontjes plegen om te kijken of je evenuteel recht heb op bepaalde uitkeringen/toelages!

    Hoe is de band met je ouders? hoe lang zijn jij en je vriend al samen? dat speelt allemaal mee bij veel keuzes...en vooral bij de keus waar je gaat wonen.

    En bedenk jezelf goed..er zijn honderden meisjes die in jouw situatie zitten/zaten en die zich allemaal gered hebben! ! !

    Succes! en hopelijk kan je snel gaan genieten van je zwangerschap!

    Mirjam
     
  4. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Dank je wel! Het is een enorme steun als je mensen tegenkomt die je vragen willen beantwoorden en waar je zowat alles tegen kan vertellen! De antwoorden die ik krijg maken me eigenlijk nog meer gelukkig met het kleine wondertje in mijn buik...

    Xxx Kus en heel erg bedankt !
     
  5. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Wel, ik ben zo'n half jaar samen met mijn vriend. Maar kennen elkaar al door en door. Wij zien elkaar ook echt iederen dag want kunnen echt geen moment zonder elkaar... Het voelt allemaal zo zalig en echt tussen ons dat kan ik niet beschrijven.
    De relatie met mijn ouders is zeer goed! Met mijn mama kan ik over alles praten (behalve nog niet dat ik zwanger ben) daar zou ik graag mee wachten tot ik de 3 maanden voorbij ben en zeker ben dat een miskraam dan nog maar in een klein hoekje zit. Maar ik kan niet wachten om hun het goede nieuws te brengen! Zelf kunnen zij zeer goed opschieten met mijn vriend en andersom ook. Mijn vriend en mijn vader zijn beste maatjes.. Altijd een leuk gevoel als je weet dat je vriend geaccepteerd wordt... Ook heb ik nog een zusje en broertje van 11 en 12 jaar... Het zijn echt schatjes! Ik hoop dat ik mijn kinderen zo kan opvoeden zoals mijn ouders ons altijd opgevoed hebben...

    Xxx En echt bedankt voor de reactie!
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Zo te horen komt daar kleintje in een hoop liefde terecht, ook al loopt eht mss wat anders dan je verwacht had.

    Je moet natuurlijk zelf weten wanneer je het je ouders verteld maar denk ook andersom: Als je het je ouders nog niet verteld en het gaat wel mis, kun je ook niet bij ze terecht en zo te horen heb jij toch hele lieve ouders.

    Als je nog vragen hebt altijd stellen hoor! hier op het forum krijg je altijd veel verschillende antwoorden. mss niet allemaal gelijk, maar altijd goed bedoelt!
     
  7. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    Hallo Titara!:D

    Als ik zo lees wat jij allemaal schrijft, zit dat wel goed!
    Natuurlijk is het een hele stap om te beslissen of je aan een kindje begint ja of nee, maar als ik jou zo hoor praten gaat dat kindje inderdaad heel erg veel liefde krijgen.
    En ik zeg altijd maar.. waar een wil is, is een weg!

    Ook zou ik bij jezelf nagaan of je er inderdaad wel 3 maanden mee zou wachten om het tegen je ouders te vertellen. Ik heb het meteen tegen mijn ouders verteld en dit echt als heel prettig ervaren.
    Ik ben ook ongepland zwanger geraakt, en ging nog naar school en stond voor de keuze, wat nu?
    Toen ik niet ongesteld werd heb ik dit meteen tegen mijn moeder verteld.. en zij was zo'n grote steun voor mij! Ze heeft zelfs een zwangerschapstest voor mij gehaald, de schat, haha!
    En niet alleen verzwijgen mocht het fout kunnen gaan, stel dat dat wel zo is heb je natuurlijk ook veel steun aan hun, maar het is ook zo fijn om over je zwangerschap te praten met je ouders.
    Zij kunnen ook meedenken over wat je eventueel allemaal zou kunnen doen, hebben een stuk meer levenservaring etc. etc.

    Ik zou er eens goed over na denken om het niet eerder te vertellen, dat lucht echt al zo op!
     
  8. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Va harte gefeliciteerd!

    Misschien leuk om te weten: mijn vriend en ik waren 4 maanden bij elkaar toen ik zwanger bleek te zijn, Ik was toen nog 19 ben inmiddels 20.

    We zijn nu getrouwd (binnen 2 maanden) en wonen op zolder! bij mijn schoonouders. Hier wonen ook mijn schoonbroer 23 en 13 en mijn schoonzusje van 14. ;)

    Ik ga even terugkomen op je vragen:

    Als je bevallen bent is er dan niks meer anders te doen in het leven dan voor je kindje zorgen?

    ik hoop het niet want ik zal naast mijn kleintje nog 3 dagen in de week moeten werken, mijn man/vriend studeert nog. (als jullie beide nog op school zittenof één van jullie verdient minder dan 500 en beide opvoeden hebben jullie misschien recht op partnertoeslag, voedt jij het alleen op heb je recht op één-oudertoeslag)

    Wat moet ik doen met mijn werk? Ik werk nu op proef-contract van 6 maanden en ben nog maar 1 maand bezig met werken...

    Ik zou wachten met vertellen tot je 13 weken bent, en dan toch maar vertellen, beter eerlijk zijn toch? ik hoop voor je dat ze je contract verlengen!

    Is het echt zo verschrikkelijk duur als sommige mij zeggen?

    Wij hebben 90% procent van de babyuitzet gekregen, toen mensen hoorden dat ik zwanger was kreeg ik vanalles aangeboden, heb zelfs nu 2 buggies en 1 kinderwagen&buggie in één staan, de eerste 2 gaan naar beide oma's...

    Verder zoeken wij straks pampers in de aanbiedingen, 2e hands babykleding is vaak nog heel goed (word zo kort gedragen) en tjah desnoods geen zwitsal maar kruidvat merk badolie toch?


    Ik woon nog bij mijn ouders, zou het handig zijn om de zolder op te knappen tot een loft voor mijn gezinnetje?

    Nou zoals boven vermeld werkt dat bij ons fantastisch!

    Mochter er nog vragen zijn kan je altijd een PBtje sturen ;)

    Veel "sterkte" maar vooral geniet ervan en pieker je niet gek!
     

Deel Deze Pagina