50% ziekgemeld vanwege bekkenklachten. Nu re-integratie??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamavanSamuel, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSamuel

    24 jul 2017
    63
    11
    8
    Vrouw
    even een korte uitleg voor degene die mij vorige Posts niet hebben gelezen.

    Voor de kerst kreeg ik al rugklachten (lage rug) 1 bil en 1 ben. Opstart klachten en pijn met omdraaien snachts. Mijn werk bestaat de hele dag uit staan en tillen. Ik werk de maandag woensdag en vrijdag van 7:30 en 4:30 Na de kerstvakantie ben ik ook extra pauzes gaan houden ivm rugpijn en veel harde buiken. Ongeveer een week of 2 geleden was ook dat niet meer genoeg en ben ik de dagen op gaan splitsen: maandag hele dag, di wo do en vrijdag halve dagen. Dit ging even goed maar Mn rug werd heel rap heel veel slechter. Binnen een uur heb ik al echt enorme pijn in Mn rug. Ga ik waggelen, en eenmaal thuis na even op de bank te hebben gezeten kan ik daarna bijna niet meer lopen.

    Dinsdag voor het eerst bij de fysio geweest. Zij vertelde mij dat Mn dwarse en schuine buikspieren al dusdanig verweekt zijn dat ze Mn rug niet meer stabiliseren en Mn bekken niet goed bij elkaar houd? Nu oefeningen gekregen en als het met een week niet wat opknapt krijg ik een bekkenband om de boel bij elkaar te houden. En optijd rust is belangrijk.

    Mijn baas heeft zelf voorgesteld om me voor 50% ziek te melden omdat die zelf ook wel zag dat het niet meer ging en kon me helaas ook geen ander passen werk aanbieden om de uren op te vullen.

    Nou werd ik gisteren gebeld door ziekte en verzuim. Voor re-integratie? Hoe moet is dat zien? Gaan hun afwijken van het advies van mijn fysio? En naar wie moet ik luisteren. Ik weet echt even niet wat ik hier mee moet. Want Mn fysio heeft al duidelijk aangegeven dat een ik hele dag staan tot na mijn bevalling gewoon echt niet meer moet doen omdat dat ze boel nog slechter maakt en het herstel nog langer gaat duren.

    Iemand hier ervaring mee?

    Ps. UWV heb ik ook aan de telefoon gehad. Hun zeiden; we bellen je in april weer ergens om te kijken hoe het met je gaat. Meer niet.

    Inmiddels ben ik 21 weken en 1 dag zwanger
     
  2. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ben je nog niet uitgenodigd door een arboarts? Lijkt me goed om hem te bezoeken om een advies te krijgen wat ook direct opgevolgd kan worden door je werkgever. Mijn werkgever heeft me aangemeld voor de arts, ik zat er anderhalve week later.
     
  3. MamavanSamuel

    24 jul 2017
    63
    11
    8
    Vrouw
    Ik ben inderdaad uitgenodigd door de arbo arts en die begon dus aan de telefoon gelijk over om een reintergratie project te starten Zonder me gezien te hebben. Dat vind ik dus het rare
     
  4. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Dat vind ik ook echt vreemd.. Ik heb juist een heel positieve ervaring. Heb sowieso de arts ook niet vooraf aan telefoon gesproken. Lijkt me in jouw geval ook noodzakelijk om pas bevindingen te doen nadat hij/zij jou gezien heeft.. o_O

    Ik zou het gesprek met de arts even afwachten en vooral jouw klachten en bevindingen van fysiotherapeut benadrukken.
     
  5. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Reintergratie is normaal gesproken natuurlijk de bedoeling.
    Bij zw klachten in deze maten zul je dat niet hoeven hoor.
    Ik denk eerder dat de persoon aan de telefoon jou dossier niet gelezen of niet goed gelezen heeft en een standaard telefoontje heeft gedaan.

    Op de formulieren van de arboarts die je straks krijgt staan ook allemaal reintergratie vragen en wat het plan is ed. Dat werd bij mij allemaal gewoon leeg gelaten. Er is nu geen spraken van reintergratie, als het na de bevalling zo blijft ga je er dán pas naar kijken.

    Ik kreeg in eerste instantie ook telefoon van zo iemand die over van alles en nog wat begon. Toen ik aangaf nog wel te werken, maar veel minder ivm de klachten klopte het al niet meer in zn hoofd geloof ik hihi.
    Als je dag in dag uit moet bellen om oa ook over reintergratie te praten is zo'n zwangere er tussendoor even gek denk ik.
     
  6. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh en als je een stijfkoppige arbo arts treft kun je hem toestemming geven om je dossier in te zien van je vk. Met haar bevindingen ed! Dit gaf mijn vk me als tip voor ik naar de arbo moest.

    Uiteindelijk een heel vriendelijke meedenkende arbo arts getroffen die ook doorhad dat dit echt niet kon. Ik werk nu 50% en mijn collega's moeten voor me bukken en tillen.
     
  7. MamavanSamuel

    24 jul 2017
    63
    11
    8
    Vrouw
    Ow wat super sweetL. Ik ben heel benieuwd hoe of wat. Lijkt mij ook vreemd dat ze nu willen gaan reintergregen. Zeker aangezien Mn fysio heeft gezegd dat ik echt niet meer 8 uur op een dag mag staan. Maar we gaan het wel zien. Goede tip trouwens.

    Hopelijk gaat het dan inderdaad om een standaard telefoontje. Bedankt allemaal :D!
     
    sweetL vindt dit leuk.
  8. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijkt mij ook dat het echt niet klopt hoor! Laat je nog even weten hoe het afloopt?
     
  9. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik had ook bekken klachten en last van de buik mijn laatste zwangerschap. Ook staan beroep.
    Eerst 50% ziektewet, halve dagen werken. Ik zat ergens in het begin van de 20 weken toen ook.
    Heb toen niks gehoord van arbo ofzo.
    Aantal weken later volledig in ziektewet gegaan.
    Toen wel wat gehoord. Maar bij mij werd gezegd dat het bij een zwangerschap met bekken klachten geen nut heeft reintegreren. Dus ze lieten het zoals het was.

    Voor jou belangrijk, duidelijk zijn in dat je lichaam het niet toe laat om eventueel weer te integreren.
    Denk aan jezelf en je kindje.
    Succes ermee.
     
  10. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hier t zelfde, kreeg ineens een brief thuis dat ik een plan moest maken. Blijkt gewoon IETS op papier te moeten staan, dat je na verlof weer volledig terugkeert in je functie!
     
  11. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    ze zullen ook bij de arbo geen risico willen nemen met een zwangerschap. het is puur voor het dossier en de verplichting die ze hebben om je te zien. bij mij was het oh zwanger.. ga maar met verlof en we hoeven je pas te zien als je ná je verlof nog steeds klachten zou hebben.
     
    kleinepien vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina