6,5 maanden en drinkt eerste fles niet meer leeg

Discussie in 'Voeding' gestart door Lilou17, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Zoals de titel al zegt drinkt mijn dochter haar eerste fles niet meer leeg. Ze krijgt opvolgmelk 180+6 met een beetje rijstebloem vanille. Hier laat ze elke ochtend zo'n 120 tot 130 van staan. Ik heb al geprobeerd om een papje te maken en het met een lepel te geven. Ik heb een ander papje gegeven maar die weigert ze al helemaal. Zonder pap drinkt ze hem ook niet leeg.

    Van een broodje krijgt ze alleen nog de korst en dit vind ik al dood eng. Maar het lijkt me niet dat de eerste fles al vervangen moet worden door brood.

    Ze slaapt zo'n 12 uur per nacht, soms iets minder, maar je zou toch denken dat ze in de ochtend honger heeft? Vind ze het gewoon niet meer lekker of is het tijd om iets te veranderen aan het ontbijt? Is het normaal dat ze op deze leeftijd minder wil drinken? Overdag gaat het vaak prima. Ze eet goed haar fruit en groente en van de flessen laat ze overdag vaak wel wat staan maar niet meer dan 50.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hoeveel flessen drinkt ze nog op een dag?
     
  3. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    4 flessen. We bieden elke keer 200 aan.
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter is ook niet zo'n geweldige ontbijter. Toen ze nog zo jong was, kreeg ze de eerste fles ook pas een uur of 1,5 uur nadat ze wakker was. Nog steeds eet ze ontbijt pas zo laat na het opstaan.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Richting de 7 maanden is 3,5 a 3 flessen niet zo erg.

    Als het je tegenstaat dat ze de eerste fles niet meer wil zou je kunnen proberen om de middagfles iets te minderen naar 150/5 bijv en na een weekje naar 120/4
    Misschien dat je zo een beetje kunt sturen dat ze de middagfles uiteindelijk gaat laten vallen ipv de ochtendfles, maar volgens mij maakt het niet uit in welke volgorde de flessen eraf gaan.
     
  6. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik wacht vaak ook even voordat ik de fles geef. Alleen na 1,5 uur moet ze echt weer naar bed. Meestal als ze net uit bed komt wil ze geen fles. Overdag ook niet.
     
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Oké, dat kan ik ook proberen. Ik heb haar net weer de fles aangeboden maar ze heeft maar 30cc gedronken. Ik krijg er niet meer in. Ze heeft wel 2/3 van een potje fruit gegeten met wat rooibos thee. Alleen dit was om 9 uur al..
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier was het altijd een rommeltje met bijna alle flessen als hij op het punt stond er 1 te laten vallen.
    Wanneer hij dan ‘gekozen’ had welke hij echt niet meer wilde, dronk hij de rest gewoon weer leeg.
    Het is dus het proberen waard...kijk het gewoon een weekje aan.
     

Deel Deze Pagina