teveel er over denken word het niks met zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunlight, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hallo meiden

    ik heb even een vraagje:

    hoe denken julllie over de stelling:

    teveel er mee bezig zijn dan wordt je nooit zwanger?
     
  2. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik denk dat dat voor iedereen anders is.
    De een kan er veel mee bezig zijn zonder te stressen, een ander raakt er gestrest van ... en stressen schijnt niet goed te zijn.

    Ennuh .... zet die knop maar eens uit lol... als je hem weet te vnden hoor ik het graag hihihihi
     
  3. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Ik was er bij de eerste erg mee bezig maar niet in een stress manier en was in de 2e ronde zwanger geraakt.
     
  4. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    bij mijn eerste 2 was ik er ook heel erg mee bezig ..en toen was ik binnen 3 maanden zwanger...nu ben ik er ook heeeeel erg mee bezig (ik ga nu mijn tweede ronde in) maar omdat we niet met de kalender erbij willen gaan klussen zal het mischien wat langer duren maar natuurlijk hoop je dat het toch gelukt is..was deze maand niks dus volgende ronde nieuwe kansen..en ik ben er van overtuigd dat het je over komt als je het het minst verwacht :D
     
  5. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Vind ik echt onzin, ik ben nu 2 jaar bezig. Onmogelijk na al die tijd om er niet veel mee bezig te zijn, betekent dat dan dat ik niet zwanger ga worden?

    Nee ik ben het dus niet met de stelling eens.
     
  6. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    Het is ook niet dat ik het zo bedoel als jij het nu op vat....en lijkt me zeker dat het onmogelijk is om er na zo"n lange tijd niet mee bezig te zijn..en dat wil ik er zeker niet mee zeggen soms bij de een duurt het langer dan bij de ander dat was wat ik bedoelde..ik zeg dus heel duidelijk dat het je overkomt als je het het minst verwacht en dan ben je gewoon verast...was echt niet lullig bedoeld hoor...sorry :oops:
     
  7. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik was er alleen maar mee bezig en het resultaat is er niet minder om:D
     
  8. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke mijn moeder zegt steeds je bent er veel te veel mee bezig zo word het niks.
    maar idd je kan de knop niet zomaar opeens uitzetten toch?
    als iemand dat wel kan dan wil ik het ook graag weten hoe dat moet :)

    liefs
     
  9. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    ik denk dat het onmogelijk is om die knop om te zetten ben zelf aan het kijken hoe dat moet, denk wel dat het helpt om je met andere leuke dingen bezig te houden.. tenminste als je er niet al heeel erg lang mee bezig bent...soms duurt het gewoon te lang en steeds weer die teleurstellingen zijn niet leuk...
    liefs Brit
     
  10. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat als je eenmaal bent gestopt met de pil oid je er toch wel mee bezig bent. Het is toch iets wat je graag wilt? Beetje fantaseren, alvast rondkijken qua spulletjes, klussen op de goede tijd.....
     
  11. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd ik ben er ook al 1 jaar en 3 maand mee bezig maar word er niet gestresst van alleen als ik weer ongi moet worden en dan is de telleurstelling ook steeds heel erg.
    en ik denk altijd de zaadjes denken niet van oh ze denkt weer aan een baby we zwemmen weer terug tenminste dat lijkt me wel heel erg onlogisch hahaha. maar je hoort het zo vaak en dan denk ik waarom word dat dan gezegd?
     
  12. puck1234

    puck1234 Fanatiek lid

    25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    als iemand weet waar de kop zit om hem uit te zetten hoor ik het graag ik heb die nog niet gevonden.
    als de stelling klopt dan raak ik nooit zwanger!
    ik denk dat als iemand bewust aan kinderen begint dat iedere vrouw er wel mee bezig is en elke maand dat je ongi wordt is dan een teleurstelling.

    groetjes
     
  13. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ben het er ook niet mee eens.
    Als je echt stopt met anti conceptie omdat je wil gaan voor een kindje dan ben je er mee bezig of je nou wil of niet.

    En als je dan niet zwanger zou worden dan zouden er een stuk minder moeders op de wereld zijn.
     
  14. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja dat denk ik ook
    nou mooi dat ik niet de enige bent die de stelling nergen opslaan vindt
    bedankt voor de reacties allemaal

    natuurlijk zijn alle reacties nog van harte welkom

    liefs
     
  15. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    De gynaecoloog zegt dat het onzin is. Alsof het sperma de andere kant opzwemt als je er 'teveel' mee bezig bent. Mensen zeggen al gauw "je moet het loslaten, je moet er niet teveel mee bezig zijn". Ik kon dan echt woest worden..Hoe kun je er nou 'niet mee bezig zijn'?
    Maar feit wil wel dat in de maand waarin wij zeiden: nu maar even niet, anders komt het kindje rond kerst...ik wel zwanger raakte :)
    Niks juiste standjes, niks blijven liggen/benen de lucht in/niet plassen en weet ik alle onzin meer....
    Nu komt ons kindje dus toch rond de kerst haha
     
  16. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    ONZIN!

    Ik denk wel dat erge stress het zwanger worden in de weg kan zitten. DAt je lichaam dan als het ware denkt, dit zijn niet e juiste onstandigheden....

    Maar ik ben echt zo'n type dat gelijk helemaal zich ergens instort.
    Bij Ruben kocht ik al bladen over zwanger zijn, las boeken, folders, zat hier op het forum. Mijn spiraaltje ging eruit en binnen een maand was ik zwanger.

    Ik word eigenlijk best boos als mensen dit zeggen.

    'je moet er niet zoveel mee bezig zijn, zo wordt het niks' ? :confused: :confused:

    Vind ik eigenlijk niet zo'n leuke opmerking, sorry hoor.

    Alsof je het zelf in de hand hebt....
    Een vriendin van mij zei dit ook tegen een vriendin van haar die al een tijd probeerde om zwanger te worden. (zelf heeft die vriendin geen kinderwens).
    NA een jaar ging ze naar de gyn en blijkt ze een zeldzame aandoening te hebben. Spontaan zwanger worden is voor haar onmogelijk...........

    En ik heb ook een vriendin die er heel relaxed mee bezig was. Wacht ook rustig tot 4 dagen na nod met testen. Bij haar duurde het ook een jaar voor het lukte......
     
  17. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Brit1980: ik dacht ook niet dat je het lullig bedoelde hoor. Het is toch een stelling? En ik wilde alleen doorgeven dat ik het niets eens ben met de stelling, had geen idee hoe jij er zelf over denkt, dus niks aan de hand.

    Ik denk dat het mensen vaak gewoon meer opvalt als ze zwanger zijn geworden in een maand dat ze er niet zo mee bezig waren. Als je er wel veel mee bezig was en het gebeurt dan denk je niet zo snel: nou da's ook raar: ik denk erbij na en het gebeurt!

    Ik ben er inderdaad dan ook van overtuigd dat de zaadjes niet de andere kant op zwemmen haha.

    Oh en in december was ik er heel erg mee bezig en ben ik ook zwanger geworden. Maar ik ben wel nuchter genoeg om altijd tot een weekje na mijn NOD te wachten met testen. Wil niet teveel teleurstellingen.

    X Cin
     
  18. lonny

    lonny Fanatiek lid

    9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    24/7 ben ik er mee bezig. Ik vind het niet stressend, maar juist leuk en spannend. En ik merk ook hoe voorzichtig ik ben geworden met voedsel en met het tillen van zware spullen. Dat mag mijn vriend lekker doen :D
    Dus ja, ik geniet er juist van. Ik wordt wel even erg zenuwachtig de laatste paar dagen voor mijn N.O.D. Maar das normaal lijkt me. ;)
    Je mag er best mee bezig zijn. En ik denk dat een beetje stress best mag.
    Er zijn hier volgens mij genoeg damens die wel een beetje stressie zijn als er :( een negatieve test in handen hebben. Dus ik denk dat het geen kwaad kan.

    knuffs
     
  19. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik ben er heel veel mee bezig en op het moment dat we het besluit namen om mijn spiraaltje te laten verwijderen stond ik al in de boekhandel zwangerschapsboeken in te laden :D Overigens ben ik van de vier eisprongen de afgelopen negen maanden drie keer zwanger geraakt, dus schijnbaar heeft het geen invloed op mijn vruchtbaarheid.
     
  20. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik weet niet of de stelling klopt maar ja dat weet je je natuurlijk ook nooit.

    Ik ben er ook altijd mee bezig echt heel vervelend, ook omdat het nu langer duurt dan de vorige keer.
     

Deel Deze Pagina