6 weken controlle 100km verderop

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lmfao, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    hallo dames!
    ik heb 1 sep de 6 weken controlle maar omdat ik dus bevallen ben van een prematuur ben ik in zwolle bevallen en moet ik vanaf enschede hellemaal daarheen om met 10 minuten weer op straat te staan.ik heb geen auto dus ik zou met de trein moeten,heeft iemand daar ervaring mee en zou ik niet gewoon in enschede geholpen kunnen worden?
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als het echt alleen jouw controle is, en ze dus niks met de kleine hoeven (kinderarts even kijken ofzo) dan zou ik gewoon eens de gynaecoloog in het ziekenhuis in Zwolle bellen en vragen of je niet naar een ziekenhuis in de buurt kan voor die controle. Uitleggen dat je geen auto hebt ;) . Ik zou toch denken dat dat wel moet kunnen. (maar is misschien te makkelijk gedacht)
    Succes in ieder geval!
    Liefs, Hanneke!
     
  3. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het gaat er toch juist om dat je kan napraten over je bevalling met degene die em begeleid heeft?
    Zo werd het mij uitgelegd tenminste.
    Maar als jij geen behoefte hebt om na te kaarten over je bevalling, maakt het neit uit bij welke gyn of verlos je komt, lijkt me
     
  4. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik ging al 150 km reizen met de trein, toen mijn kleintje pas 4 weken was..
    kan dus gewoon, heb er niks naars aan vernomen.. en zij ook niet
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En moet de kleine wel mee? vaak gaat het tijdens die gesprekken met de gyn over de bevalling. Dus dan hoeven ze de baby niet te zien (de mijne in het MST niet). Weet alleen niet of je dat wil?
    En als het om de kleine en een kinderarts gaat, zou je even kunnen bellen om te kijken of je hier terecht kunt..

    Wij zijn met 6 weken wel 200 km gaan reizen, maar dat was in een auto. Met het OV is dat toch onhandiger..
     
  6. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    met een draagzak gaat het het makkelijkst met ov
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ga zelf helemaal niet op nacontrole. Het is maar 5 km maar ik vind het zonde van mn tijd.

    Als je geen klachten/vragen hebt, zou ik er zeker niet zolang voor reizen. Je zou ook naar je VK kunnen als je die aan het begin van je zwangerschap hebt gehad.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Nou als je nergens last van hebt, zou ik het zeker ook niet doen. Hier sloeg dat gesprekje ook echt nergens op, was zonde van mijn tijd.
     
  9. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb (na een ks) ook een nacontrole gehad, dat was hier 5 minuten vandaan in het ziekenhuis. Nou ik heb bijna 1,5 uur zitten wachten en binnen 3 minuten stond ik weer buiten. Ik vond het dus ook zonde van mijn tijd. Ik zou zeker vragen (als je toch op controle wil) of je niet dichterbij huis kan.
     
  10. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    ja het is ook meer gewoon een beetje praten... als jij vragen heb of zij...
    ik vond het wel heel gezellig
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Nou hier werd ik weggewerkt, volgens mij had hij een beetje haast.
     
  12. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Grappig dat anderen dat ook zo hebben ervaren, ik vond het ook beide keren een beetje zonde van mijn tijd en lang wachten om vervolgens binnen no-time weer buiten te staan.
    Alleen de 2e keer het gesprekje over anticonceptie, dat was wel handig.... Maar dat had ik natuurlijk ook bij de huisarts kunnen krijgen!
     
  13. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vond het ook fijn.. Het nagesprek bij de gyn was gelijk een controle voor mijn totaalruptuur. Dus sowieso nodig.
    En bij de VK ben ik ook nog even geweest ter afronding. Even wat dingen besproken vanwege het doorsturen, ontstoken hechtingen, en afronden van het dossier. We hebben gezellig gepraat, en ze heeft hier en daar nog wat tips gegeven en dingen voor "de volgende keer" opgeschreven.
     
  14. Bri

    Bri Niet meer actief

    Je kunt zo'n nagesprek toch ook telefonisch doen? Lijkt mij in deze situatie het handigst... Ik zou dus even bellen om er een telefonische afspraak van te maken. Langskomen kan altijd nog, als jij daar aanleiding toe ziet.
     
  15. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik ben ook nooit op nacontrole geweest. Dat hoefde hier ook niet, en ik heb er gewoon niet aan gedacht om een afspraak te maken.
    Gisteren had ik de intake voor mijn nieuwe zwangerschap en in mijn dossier in de computer stond dat ik nu 130 weken zwanger was, haha. Dossier was nooit afgesloten blijkbaar.
     
  16. Dragoddess

    Dragoddess Actief lid

    9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Bij mij stelde het ook niet zoveel voor. Idd gesprek over anticonceptie (kom op zeg! ik ben 32 en weet de weg naar de huisarts...) Een collega tipte mij (acheraf...) dat je ook een telefonische afspraak kon maken (had zij zelf ook gedaan).
    Bij een volgende keer doe ik dat ook tenzij ik haar voor iets dringends wil zien.
     
  17. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Anticonceptie wordt idd standaard besproken. Tegenwoordig al bij het laatste bezoek in de kraamweek. Komt nog heel regelmatig voor dat er mama's op de nacontrole komen met 6 weken die dan al ongepland zwanger zijn.
     
  18. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    nou ik ben ondertussen geweest.ik stond idd met 5 min weer buiten hij heeft niet naar de wond gekeken alleen gevraagt hoe het met mij ging en met de kleine.hij wil dat als ik 3 maand bevallen ben dat ik terug kom om bloed af te geven zodat ze de oorzaak kunnen bekijken en hoe groot de kans is dat het nog eens gebeurt.
     

Deel Deze Pagina