7-8 weken zwanger en nu al dikke buik!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne26, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne26

    Anne26 Bekend lid

    8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Hoi Allemaal,

    Ik ben nu 7-8 weken zwanger en mijn buik groeit enorm! Ik voel me er niet goed bij, omdat ik denk dat het veel te vroeg is om een dikkere buik te krijgen. Vraag me af of meerdere mensen dit hebben? Ben ook al 2,5 kilo aangekomen.. Mijn borsten zijn dan ook wel echt enorm gegroeid en ik eet misschien iets meer dan normaal. Ben echt bang dat ik naast dat ik natuurlijk gewoon dik wordt van zwanger zijn, ook gewoon veel dikker wordt en blijf.

    Heb net gynecologie gebeld en gevraagd of het normaal is dat je buik al dikker wordt, zegt zij dat dat niet normaal is, zeker niet bij je eerste kindje. Voel me nu dus nog rotter! Achteraf denk ik, wat weet zo'n secretaresse er nou van af .. Nou ja, hoop dat jullie me kunnen helpen!

    liefs, Anne
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Nou alles kan natuurlijk, maar het is wel vroeg. Helemaal gezien je kindje nu nog achter je schaambot ligt. Waarschijnlijk zijn het je darmen die nu zorgen voor een opgeblazen buik.
    Maar he, ik ben ook een secretaresse, dus wat weet ik er nu van? ;)

    Bij mijn 1e zag je pas wat rond de 17 weken en alleen als je er al oplette.
     
  3. Anne26

    Anne26 Bekend lid

    8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Het is ook niet zo dat mensen het aan me kunnen zien. Mijn buik steekt gewoon iets verder naar voren, zeg maar. Voel me gewoon naar als mensen zeggen dat het niet kan of abnormaal is.. Hoop dus dat er meerdere mensen zijn die dit hebben.
     
  4. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    ik heb dit zowel van men eerste als nu alleen is het nu eens zo erg
    foto is van paar dagen geleden op 6weken en 5dagen ;)
     
  5. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik liep toen ook al met m'n gulp los van mijn wijdste broek hoor, helemaal niet raar. In het begin zijn het vooral je darmen die het buikje vormen, de een heeft het gewoon meer dan de ander.
     
  6. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Bij mij was het ook met 7 week te zien hoor! En ik heb ook nog eens overgewicht dus had het niet verwacht. Maar buik ging helemaal anders staan. Vooral in de avond.
    Ik heb wel meer gegeten en ben niks aangekomen dus mijn kindje snoept het van me af volgens mij haha.
    Maar zolang je gezonde dingen eet.... (je mag zo'n 350 kcal extra maar hou er wel rekening mee dat je vaak minder beweegt 1e trimester, tenminste ik wel, was doodop)
     
  7. Anne26

    Anne26 Bekend lid

    8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    dank je wel! Doet me goed! Probeer de laatste tijd ook beter op mijn eten te letten. Heb namelijk heel veel honger en trek in ongezonde dingen. Heb heel veel fruit in huis gehaald en allerlei gezonde dingetjes en eet dus niet echt ongezond ..
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Maak je niet druk! ;)

    Het buikje wat je nu heb zijn gewoon je darmen die opzetten en ander plekje gaan zoeken om ruimte te maken :)

    Bij de een gaat dit nou eenmaal sneller/anders als bij anderen


    En maak jezelf niet gek, je hoeft eht niet alleen maar gezond te eten hoor...
    Noem me misschien slecht.. Maar ik doe niks anders als voor de zwangerschap... Ja eet meet fruit.. Niet omdat ik moet maar omdat ik t echt lekker vind...
    En dat is ook pas sinds 5 weken ofzo...:)
     
  9. zonne bloem

    zonne bloem Bekend lid

    26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja hoor ik had t ook
    kreeg gewoon een klein bolletje.... bij een 7 week ofzo....
    nu 12 en t is niet meer gegroeid, eerder nog wat geslonken
    het zijn je darmen, je baarmoeder groeit namelijk bij je schaambot maar dat drukt dingen omhoog en naar voren etc

    gen zorgen maken hoor...
     
  10. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Bij mij groeide mn buik ook enorm .
    Maar ik kwam er met 12w achter dat ik zwanger was van een tweeling.
     
  11. kawaii

    kawaii Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bij mij zag je echt nog niks met die termijn. Alleen 's avonds een beetje opgezet, maar da zijn de darmen geweest denk ik. Pas sinds een week of twee (vanaf 14,5 week ongeveer) begint het een heel klein beetje te groeien. Maar volgens mij is het niet echt vreemd om al een buikje te hebben met 7 weken,maar dan zijn het echt de darmen.
     
  12. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    ik had ook al een onwijs grote buik voor 8 weken waardoor mensen al zagen dat ik zwanger ben,moest het dan ook opbiechten dat ik zwanger ben want verbergen kon al niet meer. Nu ben ik 30 weken en heb nog steeds een grote buik,gisteren bij de echo is het ook nog eens verteld dat mijn buik giga is.uk ligt voor,baarmoeder ligt voor en ik heb een polyhydromnion,heb ook daardoor 2 liter vruchtwater,en grote buik. Hoop na de bevalling weer een normale buik te krijgen.
     

Deel Deze Pagina