7 jr: mama wat is seksen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    tja die vraag kreeg ik.. ik hield het bij vrijen als in knuffelen. Volledig overspoeld door deze vraag..
    net 7 jaar, groep 4. Vriendje zong lied over seksen zei hij..

    Tijd voor seksuele voorlichting al? Of nog te vroeg? Hoe die ik dit?

    En zoja: ik zag hier weleens een goed boek voorbij komen.. maar weet het niet meer hoe deze heet!
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een boek van Sanderijn van der Doef, het heet geloof ik 'ik vind je lief'. Hebben gewoon uitgelegd hoe het is, seksen is niet knuffelen dus ik zou dat nog een beetje aanpassen (straks wil hij 'seksen' met iemand uit de klas omdat hij denkt dat het knuffelen is :eek:;))
     
    fafa vindt dit leuk.
  3. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Ik zou inderdaad er een nieuw gesprekje over houden.
    Want idd je wil niet dat hij dat door de klas gaat roepen of het bij een vriendje thuis zegt.
    Wij hebben het erg regelmatig over in bed, onze net 7 jarige heeft een zus van bijna 10, dus hij weet al meer. vinden wij fijner dan een zwaar gesprek aan tafel.

    Dat boek hebben wij ook.
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Hier leggen we, aangepast aan de leeftijd uiteraard, gewoon uit hoe het zit. Bijv op de vraag wat n**ken is (gehoord van oudere kids) gewoon uitgelegd dat als mensen elkaar heel lief vinden, ze dat doen omdat dat fijn is. En dat dan de piemel van de man in het gaatje van de vrouw gaat. Dat daar ook kindjes van kunnen komen. Behalve als ze er iets voor gebruiken dat dat niet gebeurd. Mama slikt daar bijv pilletjes voor.
     
  5. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    oeee de vraag die ooit eens zou komen! Ik zou het gewoon heel simpel houden: als man en vrouw (ik zou het eerst maar even op ongelijke sexe houden, want anders wordt het nu wel ingewikkeld als je 7 bent) elkaar lief vinden, gaan ze bloot in bed en gaat de man met zijn piemel in gaatje (of vagina, wij gebruiken namelijk gewoon die naam) van de vrouw.

    Maar ik zou er pas weer over beginnen als hij het weer vraagt :) vaak komen kinderen daar toch weer zelf mee omdat ze nieuwsgierig zijn, dan vinden ze het ook interessant om naar het antwoord te luisteren.
     

Deel Deze Pagina