8 maanden na bevalling, afvallen lukt nog steeds niet :(

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 11oktober, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

    11oktober Actief lid

    28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop nu zelfs bij een gezondheidscoach die me begeleid, maar zelfs dit lijkt niet te werken. Ik eet dus gezond.
    Ben 6 weken na de bevalling begonnen met sporten. Hier ben ik een maand geleden mee gestopt omdat ik het gewoon niet trok met mijn energie. Ik probeer mezelf nu eerst bij elkaar te rapen.
    Maar voor de rest doe ik er ZOVEEL voor, en die kilo's willen er maar niet af. Ik kom gewoon NIET onder de 95 kilo, wat ik ook probeer. Ik huil er regelmatig om want ik voel me zo lelijk... Ik pas nog steeds mijn kleding niet. Heb 6 maanden BV gegeven en iedereen zei dat je de kilo's zo kwijt zou zijn... niet dus.
    Ik begin me af te vragen of het niet gewoon grotendeels hormonen zijn waardoor het afvallen niet lukt..
     
  2. Birgitte

    Birgitte Bekend lid

    13 jul 2010
    792
    0
    16
    Oh meid.. ik leef met je mee. Ben afgelopen zaterdag een halve kilo onder de 95 gedoken. Maar ik kijk er niet van op als ik komende zaterdag weer ruim een kilo er boven ben. Als ik streng lijn dan kom ik aan en als ik een week maar wat aan klooi met eten dan val ik af. Het zijn de hormonen. Mijn cyclus is nog lang niet stabiel en daardoor mijn gewicht ook niet. Geef het tijd maar let wel op wat je eet. En beauty is in the eye of the beholder. Of te wel, je man kijkt heel anders naar je lichaam en zal je echt niet onaantrekkelijk vinden. Je bent veel te streng voor je zelf! Concentreer je niet op je gewicht maar op gezond eten. Elke dag groente en fruit, niet te vet eten. Dan ben je al een heel eind als je hormonen straks weer gestabiliseert zijn.
    Sterkte meid!!
     
  3. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel vervelend voor je vindt! Ten tweede: ik heb niet gesport na de bevalling en heb gemerkt dat ik tot een jaar na de bevalling heel langzaam steeds wat afviel. Had 6 maanden na de geboorte van mijn dochtertje nieuwe broeken gekocht, want ik kwam mijn oude broeken echt nog niet in. En na een jaar waren mijn nieuwe broeken weer te groot ;) Dus je kunt nog een behoorlijke tijd gewoon afvallen zonder te sporten, bij sommige gaat het gewoon niet zo snel..
    En dan nog iets: ben je al naar de huisarts geweest?? Ik ben dus onlangs geweest, omdat ik maar bleef afvallen (en ik dus nu mijn best doe wat betreft eten om aan te komen :)). De huisarts vertelde dat het wel eens voorkomt na een bevalling dat de schildklier ontregeld raakt. Als deze te snel werkt blijf je dus afvallen (en als deze te langzaam werkt kom je vaak aan..). Heb bloed laten prikken maar nog geen uitslag. Je zou eens langs de huisarts kunnen gaan om te overleggen en te controleren of er op medisch vlak niet iets bijzonders aan de hand is. Sterkte!
     
  4. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    same here....ik was 2 weken na de bevalling alweer op gewicht...totdat we problemen kregen met Lucas, hij opgenomen werd en ik weer begon te eten. Gevolg: ik moet nu nog 7 kilo afvallen van de 17 die ik was aangekomen....
    Alleen zit ik ruim boven de 100.... :(

    Ik heb voor mezelf nu de knop om en heb echt net 5 min geleden een hele emotionele brief gestuurd naar al mijn dierbaren om me heen om hun om hulp te vragen, want ik kan het niet alleen...

    Wens je heeeeel veel sterkte en succes en hopelijk gaat het snel lukken bij je!!
     
  5. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    herkenbaar.. hier wil het ook niet. Ik was alleen veel afgevallen tijdens de zs. Ik woog op het einde 95 en 4 weken na de bevalling 83. Maar door omstandigheden moeten stoppen met de bv en AD gaan slikken als gevolg dat ik nu weer 96 weeg...

    Ik walg van mezelf 2 jaar terug woog ik nog 132 ik wil dat nooit meer zover laten komen.

    Ik ben nu dus weightwachters gaan doen en ik ben begonnen met hardlopen en wandelen. Bijna iedere dag. Hopelijk gaat het me nu lukken om op die 83 weer te komen en hopelijk minder
     
  6. MissXX

    MissXX Fanatiek lid

    9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo 11 oktober!

    Hier hetzelfde probleem hoor!!
    Ik ben al wel veel kilo's kwijt, maar was dan ook zo'n 35 kilo aangekomen! Ik pas nog steeds veel van mijn kleding niet, zo frustrerend. Ik geef zelfs nog steeds BV (2x per dag). Ik eet denk ik wel wat te veel en doe nog steeds niets aan sport, kan echt de motivatie niet vinden en daar baal ik enorm van. Voor de zwangerschap was ik namelijk super fanatiek met sport en super slank!

    Ik heb dan wel een prima gewicht, daar niet van, maar wil gewoon mijn eigen kleding weer aan en mijn figuur terug! Het vervelende vind ik nog dat iedereen zegt dat ik niet mag zeuren en blij mag zijn dat ik er uberhaupt al zo uitzie. Maar ik zie dat gewoon niet zo, ik baal er van!

    En ik was zelfs weer 3 kilo aangekomen.. Heb al 2 weken niet op de weegschaal gestaan, durf niet meer. Dat doe ik pas weer wanneer ik echt op mijn eten let en aan het sporten ben..
     
  7. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik heb net in de lounge een topic over weight watchers geplaatst,mdat uit onderzoek is gebleken dat het het enige dieet is waarbij je blijvend en meer afvalt, en steeds meer zorgverzekeraars vergoeden een stukje ww. (waaronder CZ)
    Zou daar dus zeker eens naar kijken.
     
  8. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    hier bij colin pas na 13 mnd gaan afvallen.. nu nog niets maar 1 grote (rug vastzetten)en 1 kleine operatie , sterilisatie dus hormonenn ook wat van de balansna de bavalling gehad, dus lichaam is sowieso nog de weg kwijt..

    wij zijn nu (mannetje ook) ons eetpatroon weer wat aan het veranderen, wij hebben eens in de zoveel tijd dat het te makkelijk word. Kijken of dat helpt..
     
  9. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik weet niet of het bij iedereen zo gaat, maar ik moet echt helemaal ontzwangeren voordat ik afval. Bij beide kids duurde dit een jaar. Voor dat jaar kon ik doen wat ik wilde, maar ik viel niet af. Nu, sinds twee maanden vliegen de kilo's eraf. In twee maanden ben ik twee spijkerbroekmaten kwijt, van 31 naar 29. En ik doe er niks voor. Mensen in mn omgeving valt het ook op. Bij mn dochter had ik precies hetzelfde, dus ik denk echt dat het ontzwangeren is. Hopelijk ga jij later ook resultaat zien. Kan me voorstellen dat het frusterend is, zeker als je er zo hard aan werk.
     
  10. Koesje

    Koesje Niet meer actief

    Ik snap heel goed dat je ervan baalt 11 oktober! Ik heb zelf een geschiedenis van aankomen/afvallen/streng dieeten enz.enz. Gek werd ik ervan!! Toen ik zwanger werd woog ik dan ook 90kg en ah einde vd zwangerschap 105kg! Het bizarre is dat ik mn gewicht uiteraard niet zo leuk vond maar te druk was met andere dingen waardoor ik niet op mijn gewicht lette en wat ik at. Ik ging veel wandelen en at gewoon waar ik zin in had. En zowaar ben ik nu 15kg lichter dan voor mijn zwangerschap!! Ik weeg nu dus 75kg en dat zonder dieeten.. Bij mij is het dus eigenlijk zo dat als ik het woord lijnen maar in mijn mond neem het averechts werkt.
    Kortom probeer het los te laten hoe moeilijk het ook is. Geef het de tijd en eet iets bewuster en trek erop uit met je kleintje als je de mogelijkheid hebt.
    En niet te vergeten.. Wees lief tegen jezelf. Tenslotte heb je de rest van je leven met jezelf te maken en heb je een mooi kind op de wereld gezet..
     
  11. Gerdatje

    Gerdatje Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb zelf geen weegschaal. Dus geen idee of ik te zwaar ben.
    Maar ik irriteer me wel aan me buikje. Doe elke avond dus oefeningen. Eet stuk gezonder en snoep ook haast niet meer. En probeer elke dag goed te bewegen.
    Maar kan ook nog niet echt zien dat ie wat weg trekt. :x
     
  12. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ahh, geef het nog wat tijd. Meestal kom je pas weer op gewicht na 1 jaar na je bevalling. Daarvoor heeft het allemaal niet zoveel nut omdat je lichaam dat nog niet kan en door de hormonen. Ik weeg nog 5 kilo teveel maar uit ervaring wacht ik lekker nog een paar maandjes en als het goed is ben ik dan weer "in shape" .
     
  13. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Bij mij bleef (en blijf) ik juist te zwaar door de bv, is mijn overtuiging. Mijn lijf zorgt voor voldoende reserves om mijn kind te voeden.

    Ook hielpen mijn darmen niet mee, ik heb/had regelmatig gewoon een hele volle buik van het eten :(

    Tot slot ben ik tijdenlang veel te moe geweest doordat meisje niet doorsliep. Het lukt nu eindelijk - nu ik een beetje uitgerust begin te raken want ze slaapt nu zo'n 6 weken door - om voorzichtig wat af te vallen (ik hoef maar een kilo of 4-5 kwijt).

    Mijn strategie is: probeer eerst zo goed voor jezelf te zorgen dat je je weer lekker gaat voelen. Haal zoveel mogelijk gezonde lekkere dingen in huis om jezelf mee te verwennen als je het even moeilijk hebt. Eet veel fruit en dagelijks wel wat magere yoghurt, goed voor de spijsvertering. Probeer zo weinig mogelijk te snoepen/snaaien of vet/ongezond te eten, maar wees ook niet te streng of boos voor/op jezelf.

    Ga dan, als het lukt, gewoon eens wat minder (normaal) eten. Ik merk altijd dat zodra ik me beter voel ik wel met de helft toekan van wat ik wel zou willen eten :). Dus niet 3 boterhammen voor ontbijt maar 1 of 1,5 en vooral een grote beker kruidenthee of twee. En als ik trek krijg voor de lunch een appel of bakje magere yoghurt dus. Etc.

    Heel veel sterkte!
     
  14. juf85

    juf85 Niet meer actief

    same here..

    73 kg voor de zwangerschap (en toen was ik al zwaarder dan 'normaal'). En nu nog steeds 85/86 kg. Ik heb ook BV gegeven, en daar viel ik dus echt niet van af.
    qua eten let ik op. Ik fiets een paar keer in de week een stuk met mn zoontje in de fietskar. Hardlopen heb ik een paar keer gedaan. Maar dat wil nog niet zo goed omdat ik nog steeds bekkenklachten heb (dan weer een paar weken nauwelijks last en dan weer een paar weken meer last).
    Voorheen viel ik altijd zo af als ik wat strenger was met eten en sporten, maar nu dus niet meer. Ik baal ook van mn lichaam!
     
  15. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben de kilo's sinds een week of 3 nu helemaal kwijt. 17 in totaal. Ik bleef heel lang hangen en moest er steeds nog 5. Nu let ik heel erg op wat ik eet ik lijn niet ik eet normaal maar ik neem geen extra's zoals gebak op het werk. Wel als ik op een verjaardag ben hoor. Maar doordeweeks eigenlijk niet. Verder eet ik tegenwoordig met mijn dochter de mariebiscuitjes mee bij de thee 's middags. En loop ik dagelijks 2 uur met haar en doe in die 2 uur meteen de boodschappen. Sporten deed ik maar vanwege huidproblemen moeten stoppen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik aan het einde van de dag alleen nog maar aan mijn bed kan denken....

    Verder ga ik nu zo koken dat de kleine mee kan eten met ons, ik zie dat jouw zoon 8 maanden is dus het kan bij jou over een tijdje ook. En dat moet al voldoen aan de gezonde eisen dus dan eetje zelf automatisch ook gezonder.

    En er moet een soort knop om dat je er helemaal voor gaat.
     
  16. 11oktober

    11oktober Actief lid

    28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties tot nu toe. Doet me goed! Ik hoop nog steeds dat er een moment komt dat ik ineens wél resultaat zie...
     

Deel Deze Pagina