8 maanden na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door prisje22, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prisje22

    prisje22 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Goedenavond dames..
    Misschien dat er iemand het herkent ben 8 maanden geleden bevallen van een super lief mannetje. Maar ik blijf moe . Krijg niets gedaan slaap het liefst huishouden heb ik weinig tijd voor of in iedergeval ben blij als ik het hoognodige gedaan heb. Maar nu heb ik dus een vent die maar ruzie zoekt omdat het volgens hem niet goed genoeg is.. en hij niet begrijpt waarom ik zo moe ben want ja je ben toch thuis zegt hij dan nick komt opeens weer in de nacht . Dus hup er weer uit terwijl hij als een prins ligt te slapen:( ben ik nu echt zo wereld vreemd? Dat ik nog steeds moe ben
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Het is ontzettend vermoeiend ja een kindje en de gebroken nachten. Slaapt je zoontje overdag nog 2 keer? Dan zou je 1 slaapje mee kunnen pikken en in het ander wat in het huishouden doen? Misschien wel een keer je vit d laten checken of ie niet te laag is, daar was ik altijd heel moe door.

    Hier gebeurt trouwens altijd het hoognodige, want heb er gewoon een hekel aan :p maar het lukt me wel bijv om de was goed bij te houden, boodschappen en eten te regelen en op te ruimen/ te stofzuigen, de wc's bij te houden en de badkamer enzo. De standaard klussen zeg maar. Ik doe nu wel veel in het weekend/ s avonds omdat de jongste nogal onrustig is. Maar als het een keer niet lukt dan geeft dat ook niet.
    Maar andere (in mijn ogen niet belangrijke) klussen blijven wel liggen, bijv de ramen zijn al een tijd geleden, of een keer de keukenkastjes uitsoppen kom ik nu niet aan toe.

    En ik weet niet wat je het hoognodige noemt en hoe jullie het gewend zijn natuurlijk. Maar als ie zich eraan stoort kan hij toch ook wat doen?
     
  3. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Zo gek is het toch niet dat je nog steeds moe bent? Je hebt een baby! Er bestaat dan toch ook geen wet waarin staat dat je na zoveel weken weer moet leven als voor de zwangerschap? Je zal nog wel veel vaker moe en futloos zijn en het huishouden laten voor wat het is... En juist als je thuis bent maak je meer troep dan dat je op je werk bent. De dagen dat ik op het werk was, zal het huis er juist top uit en de dagen thuis werd er nu eenmaal geleefd. Ben blij dat mijn partner dat zelf kan inzien, anders had hij zelf alles mogen doen :D

    Maar je kan natuurlijk wel je ijzer etc laten controleren, op je eten letten en bewegen waardoor je meer energie krijgt en niet om alleen maar huishoudelijke taken te verrichten, maar om je weer goed te voelen!
     
  4. prisje22

    prisje22 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Hier doe ik elke dag de wc stofzuigen heel het huis stoffen was koken en dweilen . .. En nog niet genoeg geloof ik haha
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Waar zit ie om te zeuren dan? :confused:
     
  6. prisje22

    prisje22 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Dat het nog niet netjes genoeg is
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik zou m een stofdoek en een dweil in zn handen duwen en m veel succes wensen. :rolleyes:

    Maar goed, beter is het om de verwachtingen naar elkaar uit te spreken.
    Misschien is het een idee dat hij er s nachts uitgaat voor jullie zoon zodat jij even kan bijtanken bijv.
    Maar ik zou ook even je bloedwaardes na laten kijken als je zo moe blijft, want het is sowieso fijn als je je fitter voelt. :)
     
  8. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    :O oke, wij hebben een tweeling (van 3 maanden) en een peuter van 3 jaar, en ik werk weer de ene week 3 en de andere week 4 dagen. Het enige dat ik sowieso elke dag doe is zorgen dat iedereen nog schone kleding heeft en dat er een avondmaaltijd is. Maar soms halen we ook patat of een magnetronmaaltijd omdat hij pas om 18.30 thuis is en de kinderen het soms echt niet toelaten dat ik ga koken.
    In het weekend, of doordeweeks als de tweeling goed slaapt/rustig is doe ik de wc's en stofzuig ik. Wil hij meer dan moet hij of zorgen dat hij zelf voor ze zorgt zodat ik er de tijd voor heb, of dat hij oppas regelt en zelf mee helpt.

    Gelukkig hebben wij 1 dag in de week oma die komt oppassen bij ons thuis, als de situatie het toe laat doet zij een afwas of stofzuigt ze (gister kwam ik thuis met de hal en trappen, bank en woonkamer helemaal stofvrij). De tweeling gaat ook elke week 1 dag en 1 nacht naar mijn ouders en als ik die dag vrij ben van werk doe ik de badkamer en keuken schoonmaken..
     
  9. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik vind het niet gek dat je nog zo moe ben! Ik ben een stuk minder moe dan na mn bevalling en toen ik nog bv gaf, maar ben wel snel moe! Je doet echt heel veel op een dag:eek:, als mn man zo tegen me zou praten zou ik dat echt niet accepteren. Dan zal ik hem toch echt vertellen om het dan maar zelf te doen! En als ik jou was gewoon lekker een slaapje mee slapen. Ik doe dat s ochtends altijd, en ik doe ook het 1 en ander als ze lekker aan het spelen is!
     
  10. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    O moe zijn... ik geloof niet dat ik me ooit uitgerust ga voelen hahaha. Lijkt een mooie droom. Ik zou een fijn samen praten wat hij dan graag zou zien. Is je partner wel eens alleen thuis met jullie kindje??
    Ik ben thuis vreselijk druk. Drukker dan op Mn werk. Het voelt als twee banen 1 opvoeden en 2 huishouden. Soms niet te doen hihi. Dus dat je moe bent snap ik best.
    Wat anderen al zeggen laat je medisch checken en pak een dutje. Gezond eten en genoeg drinken. En desnoods besteed je je kleintje even een dagdeel uit waarop jij kan slapen ;)
    Moet zeggen dat ik het met drie pittig vind hoor zonder dutjes en met gebroken nachten ;)
     

Deel Deze Pagina