eisprong???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Moppie, 6 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Ik heb een vraagje.
    Ik ben 28 dagen na mijn eerste NOD na stoppen met de pil netjes ongesteld geworden.
    Ik zou dan op een maandag mijn eisprong moeten hebben gehad.... ( 14 dagen later dus)
    Nou had ik zelf het idee dat dat pas donderdags is geweest. ( 17 dagen) Deze dag had ik namenlijk de afscheiding waar men het steeds over heeft.....

    Nu vraag ik mij af is dit mogelijk??
    Kan je ipv op de 14e dag op de 17e dag je eisprong hebben?? en dan dus geen 14 dagen tot je nieuwe NOD????? maaar 11...?????

    Ik vraag me dit nu dus af omdat ik volgens mijn banner over 2 dagen mijn eisprong zal hebben en we daar dus lekker naartoe aan het klussen zijn?? maar wat als dat dus voor mij langer duurd dan 'normaal'?????

    Hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen...????
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik denk wel dat het kan, ieder lichaam is anders he.
    Ik zou er gewoon voor gaan en lekker blijven door klussen, zodat je zeker bent dat je de juiste periode geklust hebt.
    M'n laatste cyclus heb ik m'n eisprong goed gevoeld, en ik denk dat het ook niet precies op de 14de dag was hoor, dat ie plaats had.
    Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.


    xxx
     
  3. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    dank je voor je reactie....
    Ik dacht dat het voor iedereen gelde dat je na je eisprong die 14 dagen heb,,, Daarom begreep ik het al niet......??
    We klussen nu om de dag en wil dat graag opvoeren voor m'n eisprong, maar kan het kwaad, kwa kwaliteit van het zaad als je dat TE lang voor je eisprong naar iedere dag omzet?????
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Daar kan ik niet onmiddelijk op antwoorden. Wij hebben er alleszins flink op losgeklust rond m'n eisprong. Denk dat we rond die periode bijna dagelijks geklust hebben.
    Ik heb ook al horen zeggen dat het zaad de kans moet krijgen om terug te rijpen ofzo, maar ik weet in ieder geval dat het bij ons gelukt is met dagelijks klussen rond de eisprong.

    xxx
     
  5. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi Yvonne,
    Ik had ook altijd een cyclus van 28 dagen. De 13de, 14 en 15 de dag was ik ziek. Voor ons zat er dus geen zwangerschap in, dacht ik. Toch wel. we hebben het toen ook op de 17de of 18de dag gedaan en zwanger geworden van die ene keer.Het kan dus wel wat je vraagt. of het zou moeten zijn dat je net die maand een langere cyclus zou hebben en de eisprong dus ook later zou zijn. Groetjes jenny
    Nu wij weer opnieuw zwanger proberen te worden, klussen wij dus ook nog dagen na de eventuele eisprong.
     
  6. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    He Yvonne,

    Ik had steeds een cyclus van 25 dagen, hoeft dus niet standaard 28 te zijn. Als je cyclus inderdaad 28 dagen is dan heb je op dag 14 je eisprong. Heb je een kortere of langere cyclus dan verschuift je eisprong dus naar voren of achteren.

    Voor zover ik heb gelezen heb je de meeste kans als je om de dag klust en je het rond je vruchtbare dagen opvoert na elke dag. Maar tegelijkertijd lees ik dat te vaak de kwaliteit van het zaad aantast???
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Mijn huisarts zei destijds hetzelfde als wat Dian al zei. Om de dag is beter voor de kwaliteit van het zaad.
    Succes!
     
  8. Didi

    Didi Lid

    30 mei 2005
    99
    0
    0
    Poester, wat heb jij een leuke banner, waar vandaan ?
     
  9. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Ik begrijp dat iedereen zijn cyclus langer of korter kan zijn.......

    Ik denk alleen dat ik niet op de 14e dag mijn eisprong heb...
    Dat mijn cyclus 28 dagen is staat vast voor vorige maand, maar denk alleen dat ik op de 17e dag die cyclus mijn eisprong had. Of is dat onmogelijk bij een 28e daagse cyclus??????? Moet dit dan op de 14e dag zijn??????????
    Begrijp je mijn vraag?
     
  10. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Thanks!!!!!!!!

    Ik ben blij dat je begrijpt wat ik bedoel!!!!!

    Ik denk dat ik er dan maar vanuit ga dat toch de 14e dag mijn eisprog is... En evt na deze dag klussen we wel frequent verder.....
    Het temperaturen wil ik omdat het onze eerste keer voorlopig nog even achter wegen laten, maar vroeg me af of het meer voor zou komen als je niet op de bewuste dag maar later een eisprong kan hebben...
    Ik zal het dan vast fout hebben en hou me dus maar ff aan de banner vast!!!!

    Thank you!!
     
  11. Niet meer actief

    hoi yvonne,ik heb een cyclus van 25 dagen stipt elke maand al een jaar.nou zou ik mijn eisprong 3 augustus hebben gehad maar had hem volgens mijn arts op 8 aug gezien met de echo.volgens de kalender moet ik aankom maandag de 15e ongi worden maar daar zitten geen 14 dagen tussen dus het hoeft niet altijd 14 dgn te zijn in mijn ogen want dat wil zeggen dat ik nu deze maand dan voor het eerst een cyclus heb van 31 dagen en dat komt me raar voor.dan zou ik pas de 21e ongi moeten worden.ik laat het weten.
     
  12. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ahhh!! Thanks....
    Ik denk dat het bij mij alleen mijn eerste cyclus zo is geweest, maar prettig om te horen dat het dus wel zo kan zijn!!! Dan had ik het dus toch goed!!!!
    De 15e komt ale lekker dichtbij voor je!!
     

Deel Deze Pagina