paard in sprayen..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rinke, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinke

    rinke Fanatiek lid

    9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    hay meiden..

    ik ben nu al weer ff zwanger, nu zei mijn moeder dat ik moest uitkijken met het sprayen van spullen op de paarden (vliegen spray)
    ook moet ik nu frontline sprayen op mijn paard sprayen omdat ze onwijs last van teken heeft..

    zou dit kwaad kunnen voor mij??
    of moet ik een kapje op doen?
     
  2. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik geloof niet dat daar giftige stoffen in zitten die kwaad kunnen voor je kindje. want dan zou het voor de paarden ook niet goed zijn neem ik aan.

    Ik spray er flink op los hoor! Houd wel mijn adem in, maar dat deed ik altijd al!
     
  3. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ben het oneens met mijn voorganger.
    Insektenspray, ook voor paarden, bevat een giftige stof die het zenuwgestel van de insekt aantast. Dit is voor volwassenen al niet gezond om in te andemen, laat staan zo'n klein nieuw leven, waarbij het eigen zenuwstelsel nog in ontwikkeling is.
    Ik zou het echt even iemand anders laten doen.
    Kapje heeft weinig zin, of het moet echt een gasmasker zijn.
     
  4. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou het gewoon lekker buiten doen. Als dat al niet meer kan....
     
  5. ik spuit ook nog gewoon dazenspray op me knolletjes hoor, kan geloof ik niet veel kwaad...
     
  6. Bluemoon

    Bluemoon Bekend lid

    30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien even kijken welke stoffen er in de spray zitten en dat even opzoeken of het kwaad kan.
     
  7. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    nou, jij praat over insectenspray, de meeste zijn op basis van citronella in combi met een hertsenhoornolie. Die spray je preventief dus niet op de insecten dus leggen ze ook de zenuwbanen niet lam! Het is ter afweer door de geur!
    En als je toch voorzichtig wil doen, hoef je echt geen gasmaker?! Een P2 kapje voldoet prima!

    @rinke: als je een goede insectenspray hebt, werkt het ook tegen tegen, hoef je dus ook geen frontline te gebruiken. (atex of bremsen bremse)
     
  8. samloes

    samloes Actief lid

    5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    en even kijken hoe de wind staat. Niet dat wanneer je sprayt, de wind alles in je gezicht blaast!
     
  9. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    je kan gewoon sprayen hoor, mits je goede vliegenspray gebruikt
    je kan ook zelf maken, en dan is het allemaal uit natuurlijke stoffen (azijn,citroen ect)
    het is denk voor jezelf en je reuk prettiger om het buiten te doen met de wind in de rug.....
     
  10. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik besteed dat soort dingen nu even uit, van die hertshoorn ga ik over mijn nek en chemische troep krijg ik nu liever niet binnen, en er zijn bij ons zat meiden op stal die wel effies willen sprayen :)
     

Deel Deze Pagina