tweede bevalling, lichter of zwaarder, langer of korter?

Discussie in 'De bevalling' gestart door keepsmiling, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tweede bevalling, lichter of zwaarder, langer of korter?

  1. lichter en korter

  2. lichter en langer

  3. zwaarder en korter

  4. zwaarder en langer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. keepsmiling

    9 dec 2007
    90
    0
    0
    Hoi!

    Onze docher is nog geen drie weken oud, maar er is een vraag die me eigenlijk vanaf het eerste moment na de bevalling bezig houdt. Namelijk hoe een tweede bevalling zal gaan.

    Mijn bevalling duurde nog geen acht uur maar het was er eentje zonder opbouw. De weeen van het begin waren net zo heftig als die van het eind!

    Hoe was bij jullie de tweede bevalling? Duurde deze langer of korter en was deze lichter of zwaarder?
    Ben benieuwd naar jullie reacties....
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn 1e bevalling klinkt precies als de jouwe! 8 uur en meteen hele heftige weeën. Mijn 2e bevalling duurde bijna 6 uur. Weeën waren zeker in het begin veel beter te verdragen en op te vangen. Toch heb ik zwaarder ingevuld. Dit omdat de uitdrijving een drama was. Yinthe schoot steeds weer terug, lag met haar hoofdje scheef, had de navelstreng om haar hals en 2 opgesloten schoudertjes en armpjes. Hierdoor moesten haar schouders er beide tegelijk in één keer uit. De VK heeft heel hard aan haar moeten trekken, de kraam en stagiaire hebben met man en macht op mn buik geduwd. Ik vond dat enorm heftig en daardoor toch een hele zware bevalling.
     
  3. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de 1e bevalling duurde 27 uur, 1,5uur persen, na 20 uur ruggenprik gekregen. was verschrikkelijke bevalling.
    de 2e bevalling duurde amper 6 uurtjes, 4 minuten persen, de weeen waren veel heftiger en dat maakte het geheel veel zwaarder, nog een flinke nabloeding gehad.
    de 2e bevalling was veel heftiger en hectischer, maar toch geestelijk veel beter te doen! dus de 2e zwaarder en korter, maar met de kanttekening dat ik veel liever mn 2e dan 1e bevalling over zou doen! 1e bevalling was ergste dag van mn leven, en ik wilde nooit meer bevallen. 2e bevalling was heel heftig maar 2 uur erna zei ik al tegen mn man dat ik graag nog een 3e (en evt. 4e) kindje zou willen in de toekomst, dat zegt genoeg ;)
     
  4. keepsmiling

    9 dec 2007
    90
    0
    0
    Vind het erg interessant om ook jullie reacties te lezen.
    Dus als je naast je stem ook een reactie wil toevoegen.....
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    De 1e bevalling duurde 13 uur. De weeen kwamen heel geleidelijk en waren goed op te vangen. Ik zat echt in een hormoonroes.
    Het persen duurde 55 minuten, maar door die roes heb ik dat niet zolang ervaren.

    De 2e bevalling duurde 8 uur. En gelijk waren de weeen heftig en moeilijk op te vangen. De hormoonroes was ver te zoeken. Ik was met 9 cm ontsluiting nog prima aanspreekbaar, was me veel te bewust van alles en van de pijn. Persen duurde maar een kwartier.

    Bij de 1e bevalling amper bloedverlies, bij de 2e een liter bloedverlies.

    Ik vond de 2e bevalling heftiger dan de 1e en dat kwam doordat de weeen veel krachtiger en zwaarder waren.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is dus gelijk wat mij bij m'n bevalling tegenviel, ik had veel meer verwacht in een soort roes te zijn, maar dat was ik helemaal niet, ik was hartstikke helder en idd erg bewust van de pijn. Verder doen de antwoorden me wel erg goed ;) . Fae heeft er 18 uur over gedaan voor ze geboren is en het was niet zo prettig allemaal, dus voor een tweede gaan wordt best eng ter zijner tijd met deze bevalling in m'n herinnering.
     
  7. sofieke

    sofieke Bekend lid

    11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Nou dames als ik dit zo lees staat mij nog wat te wachten. Bij mijn eerste ben ik in 4u tijd bevallen. Plots braken mijn vliezen en begon de weeenstorm. Met 3 keer persen was onze dochter geboren. Ik was ook heel erg bewust van alles wat er gebeurde door de weeenstorm ook geen tijd om de weeen op te vangen.
    Als ik jullie verhalen lees beloofd dat wat voor mijn tweede die nu onderweg is. Nog sneller dan 4u dat kan toch haast niet... Pfff. Denk dat ik mij toch maar ga opgeven voor de zwangerschapsyoga, en daar hopelijk wat rust en ademhalingstechnieken uit kan halen.
     
  8. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Mijn eerste bevalling duurde ongeveer 3 uur (rommelde al wel de hele dag maar die laatste 3 uur zat ik in een weeënstorm). Mijn 2de bevalling duurde precies 51 min. (het kan dus idd nog veel sneller Sofieke! ;) )Van eerste wee tot geboorte. Was lichter en sneller. Daarna wel veel meer naweeën gehad trouwens. Ik hoop dat het deze derde keer een beetje er tussen in zit. Had bij mijn tweede helemaal geen opbouw en heb niet eens de tijd gehad om te gaan puffen of zo. Het begon met het breken van mijn vliezen en direct daarop weeënstorm. Overigens was mijn tweede kindje ruim een halve kilo zwaarder dan mijn eerste, maar was íe er dus nog sneller uit dan mijn eerste ;)
     
  9. Rups

    Rups Actief lid

    29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben benieuwd hoe deze bevalling zal gaan...ik hoop wel dat het optijd komt en niet weer te laat...voor mij is het alweer bijna zo'n zes jaar geleden :)
     
  10. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn 2e kindje was ruim een kilo (!) zwaarder dan de 1e. en zo'n beetje eruit gelanceerd voor mijn gevoel, in 4 minuutjes
     

Deel Deze Pagina