Aambeien??? Of wat anders?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door BeebieBeeb, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hallo..
    Ik ben 1,5 dag geleden bevallen, zonder schade down under. Alleen beurs en een zeer stuitje, maar verder niks.
    Nu had ik dus net echt ooooooontzettende aandrang om te poepen :oops: en dacht nou dat is makkelijk dan gaat het vast vanzelf!
    Het ging dus ook vrij makkelijk en toen ik klaar dacht te zijn, stond ik op en voelde het heel raar. Alsof er nog meer uit moest...:oops: ik heb voorzichtig gevoeld en het gebied helemaal om de uitgang heen is helemaal opgezet. Het doet totaal geen zeer met zitten of op de wc ofzo, dus wat kan dit zijn?
    Is het gewoon nog opgezet van de bevalling of zijn het aambeien? Ik dacht dat aambeien altijd pijnlijk zijn, of kan dat nog komen?
    Ik vraag het ook wel aan de kraamverzorgster morgen, maar ik ben erg benieuwd....

    En als het aambeien zijn, moet ik er dan wat mee doen als het niet pijnlijk is?

    Iemand die het weet??? Oh ik vind het echt gênant :oops::oops::oops::oops:
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tijdens de bevalling komt er erg veel druk op dat gebied, daar kun je inderdaad aambeien van krijgen. Kan best dat ze bij jou inwendig zaten, door je ontlasting naar buiten zijn gekomen waardoor je ze nu voelt. Je kan proberen ze terug te duwen.
    Wat bij mij erg goed hielp was koelen! De kraamverzorgster legde nat kraamverband in de vriezer en daarmee - met een washandje erom geloof ik, of een zakje misschien - koelde ik dus. Daardoor slonken de aambeien. Verder de ontlasting soepel houden, zodat er niet meer druk op dat gebied komt. Je kan ook curanol gebruiken, maar mijn ervaring na de bevalling is dat het met koelen en soepele ontlasting vanzelf wel wegtrok. Die druk van de buik is weg, de bevalling is achter de rug, dus een kwestie van rustig laten slinken :)
     
  3. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Thanks voor je bericht!

    Maar terugduwen???:oops:
    Ik durfde er maar heel voorzichtig te voelen, maar bedoel jij dat er dan echt rondom van alles naar buiten zou kunnen hangen? Oh mijn god, ik vind het al zo'n naar iets allemaal daar van onder na een bevalling :roflmao:
    Ik heb al 3 bevallingen achter de rug, maar hier nog nooit enige last van gehad...

    Kan ik de kraamhulp er naar laten kijken of is dat raar?:oops::oops::oops:
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee das niet raar. Daar is kraamzorg juist voor. Die zien zoveel dat ze nergens raar van op kijken. Je kunt eerst ook zelf kijken met een spiegel. Aambeien voelen als uitstulpingen. Vind je verhaal meer klinken als vocht en zwelling vh persen dan als aambeien.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook flinke!! Aambeien gehad na de bevalling. Ik had wel curanol tabletten en crème.. niet pijnlijk wel vreemd.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kraamverzorgster zal er zeker bekend mee zijn hoor! Hoef je je niet voor te schamen :)
     
  7. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb even gekeken, maar zover ik het zelf kan zien, zie ik niet echt iets raars.
    Ik wacht het maar effe af tot morgen.. de 2e keer vanavond naar de wc voelde al minder raar eigenlijk....of ik wen aan het gevoel, dat kan ook :oops:
    Gek lijf :D
     
  8. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Aambeien hoeven niet pijnlijk te zijn maar meestal zie je dan 1 bult(je) als je er 1 heb. Helemaal opgezwollen komt nog wel eens voor als het "iets" meer is als je lief is.
     
  9. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit. En nu is alles eindelijk sinds een week weg.
    Ik had echt hele erge! Kraamverzorgster smeerde ze een paar x per dag in voor me;)
    Bij mij waren ze ook niet pijnlijk
     
  10. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hier na de bevalling echt een enorme aambei. Maar die deed echt heel erg zeer! Zo een pijn dat ik niet eens een nummer 2 durfde te doen de eerste dagen na de bevalling. Maar met curanol zalf en tabletten was het heel snel weer weg.
     
  11. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Het is inmiddels 2 weken geleden en heb nergens meer last van. Ik heb er ook niks aan gedaan, gewoon even laten rusten. Dus ik denk dat het geen aambeien waren? Gewoon wat opgezet van de bevalling ofzo, maar ik herkende het gewoon niet van mijn andere bevallingen.. en ik hoorde altijd zulke horrorverhalen over aambeien dat ik lichtelijk in paniek raakte :D
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ze trekken vaak vanzelf weg hoor.
    Ik heb de horrorverhalen zo ook niet ervaren
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Morgen ga ik de 33 ste zwangerschapsweek in en moet zeggen dat de aambeien er weer/nog zijn, kan ook niet veel anders met zeer harde ontlasting.

    Wat mij nu extra opvalt is dat ik boven de navel meer buikpijn heb, net op er met niesen iets in de knel zit, herkent iemand dit soms ook?

    Omdat ik zo moe ben moet ik nu aan de ijzerpillen lijkt wel of dat de aambeien erger maakt??
     
  14. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Had jij sperti als crème, had daar nog een oude tube van maar lees hier curanol is dat ook een crème?
     
  15. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee ik had tabletten en creme van curanol
     
  16. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ok dank je wel, ga ik straks maar eens naar de drogist hoop dat ze dan snel slinken.

    Jij ook nog wat gekregen om je ontlasting soepel te houden? Heb een hele waslijst maar niks helpt er echt goed meer.
     
  17. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee.. ik dronk echt zeker 4 liter water of thee per dag en nam echt de tijd voor toiletgang... dan zakte het vanzelf..
    Oh en een krukje onder mn voeten zodat je in een betere houding zit op het toilet hielp ook!
     
  18. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Op zoveel water/thee zit ik nog lang niet, ga dat maar eens snel verhogen dan. krukje had ik thuis al geprobeerd en de tijd nemen, ga hier echt niet schrijven hoelang dat bij mij is nu:cry:
     
  19. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hopelijk gaat het snel beter!!
     
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Van ijzertablrtten kun je obstipatie krijgen of dit verergeren.
    Floradix doet dit niet en werkte bij mij zelfs beter
     

Deel Deze Pagina