Aambeien??? Of wat anders?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door BeebieBeeb, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Goedemorgen heb jij de Floradix via je vk of je huisarts gekregen? Bij mij is het 2de het geval de obstipatie is erger geworden, soms vind ik het echt beschamend als ik aandrang heb maar niet thuis ben.
     
  2. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ik mag vanmiddag Floradix op gaan halen voor de obstipatie zou het een drankje klaar staan, poeders werkte niet, die heb ik al gehad. Voor "nood" heb ik ook zetpillen gekregen.
     
  3. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Erg vervelend die obstipatie. Ik had er door medicatie tijdens mijn zwangerschap ook erg last van. Heb je al lactulose geprobeerd? Anders kun je nog zakjes movicolon gaan slikken. Dat werkt denk ik nog het beste. Ik kon het helaas allemaal niet verdragen, maar misschien helpt het jou. Ik zat ook gerust een uur op de wc, voor bijna niks, echt vreselijk.
    Gelukkig was het na de bevalling vrij snel weer normaal!
     
  4. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Lactulose ben ik gisteravond mee gestart movicolon vond ik behangplaksel en werkte ook niet. PFF een uur zitten dat is echt extreem, al bij mij de aandrang echt doorzet ben ik zomaar een half uur weg, zeg gekscherend tegen me schat ook wel, nou nou ben net bevallen van een strontjong, echt ik schrik van mezelf
     
  5. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    :roflmao::roflmao: strontjong :D
    Movicolon moet je even de tijd geven en uitvinden hoe veel zakjes je moet nemen. Maar goor is het zeker ja :rolleyes: hopelijk vind je gauw iets wat werkt..
     
  6. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Maar heb jij iets dan helpt bij jouw? Of is het keer op keer een uur afzien voor je?:oops:

    Nou heb nu 2* lactulose op maar nog geen resultaat, zat aan 2 keer movicolon maar buiten 2 keer mega aandrang op vervelende momenten niet echt het resultaat wat je hoopt. ja zonder aandrang kan je er met lol:$:$:$:$ over schrijven maar als het zich weer aandringt pfff geloof dat ik een kg lichter ben als ik er dan afkom;););););)
     
  7. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Denk dat de verandering me goed doet, het gaat allemaal een stukje beter nu
     
  8. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wat mij goed hielp, was bevallen :p
    En verder maar de tijd er voor nemen. Ik was 9 maanden ziek dus bewegen deed ik niet, lag alleen maar plat en goed eten lukte ook niet want dat kwam er vaak snel weer uit of kreeg het überhaupt niet naar binnen. Tel daar medicatie bij op waar de bijwerking obstipatie van is en de verstopping was een feit ;)
    Poepen op de wc is nu echt weer een verademing! :roflmao::roflmao:
     
  9. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Heb je het 9 maanden lang zo erg gehad dan? Wist je nog wel wat je nu weer mee kon nemen naar het toilet, appen, er moet maar net iemand zijn die antwoord, reclame lezen, nieuws lezen op een bepaald moment ben je daar ook wel klaar mee.

    Was je lichaam wel lief voor je, voor de bevalling je darmen leeg kunnen maken? Nog 7 weken haha dan ik
    Kan je nu weer dagelijk met een minuutje of 5 en klaar.
     
  10. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nee alleen maar de laatste 20 weken was de obstipatie zo erg. Toen kreeg ik ook pas die medicatie waar het echt erg van werd. Soms kon ik het in een half uur, maar dat was geen vette opbrengst hoor haha :roflmao:
    Ik heb heel wat af gefacebooked en geappt op de plee ja!!
    Nee geen leeg maak actie voor de bevalling. Na de bevalling kon ik alweer vrij snel, de eerste keer was heel raar maar het ging al heel gauw heel soepeltjes. Maarja ik at weer normaal en slikte geen meds meer dus dat hielp meteen!
     
  11. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Wat slikte jij voor medicijnen wat het zo erg maakte? Had je dan een half uur nodig voor een flinke keutel maar nog het gevoel niet "klaar"te zijn :(
    Dat begrijp ik, stil zitten en alleen maar wachten schiet ook niet op, mijn oma en een goede vriendin die nu alleen de mantelzorg voor oma doet, aan mij hebben ze weinig nu, gaan gewoon zitten roken:p
    Ben je met volle darmen gaan bevallen dan? kwam er niet "iets"mee met persen:oops: Heb al gehoord dat de 1ste keer na de bevalling ook een soort bevalling kan worden, wacht het wel af.:(
     
  12. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik had HG (extreme misselijkheid en spugen) en slikte daar zware medicatie voor..
    Ja bij de bevalling kwam er wel wat ja, maarja wat doe je eraan :D het is wel een teken dat je goed perst haha en zo heel vol zaten die darmen denk ik niet, ik at niet heel veel nl.
    En je moet niet al die horrorverhalen geloven hoor. Het kan ook heel makkelijk gaan daarna. Het is vooral wat eng of spannend maar het hoeft geen 2e bevalling te zijn. Hier bij alle 3 de kids niet iig!
     
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Zware medicatie is nooit leuk maar zeker op dat moment niet. Ad jij de laatste 20 weken zo weinig dat je op het toilet niet erg veel had alleen zo hard als beton:mad:.
    Klopt dat is me al een paar keer verteld kan gebeuren dat je iets mee perst. 1 vriendin thuis de verliezen gebroken dus hup de auto in naar het ziekenhuis, die heeft letterlijk tegen haar man gezegd "schat ga eerst nog poepen" :D:D:D:Dvan die vk mag ik dat echt niet meer, dat lukte ook nog haha:p:p:p:p:p.
    Ik teken ervoor als het erna een beetje soepel verloopt, maar met een familie van trage poepers haha, zou me het verbazen als ik dat geluk heb hahahahaha:):):):):)
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  14. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Domme vraag misschien... :oops:
    Ik heb (nu al) flink last van inwendige aambeien. Toiletgang is meestal erg pijnlijk
    en het blijft helaas ook nog wel een paar uur licht bloedden :|
    Ik ben ook echt doodsbang dat het tijdens de bevalling alleen maar erger gaat worden en dat ze uit elkaar knallen ofzo (kan dat?? :roflmao:)
    Maar nu mijn vraag.. Hoe kom je dan bijvoorbeeld na de bevalling van die inwendige aambeien af? Of zijn daar dan die tabletten voor?:rolleyes::p
     
  15. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief


    Over na de bevalling heb je de dames nodig met "ervaring":)
    Maar licht bloeden, zoveel dat je een inleg kruisje nodig heb tussen je billen?
    Pijnlijk herken ik ook, ik heb ze uitwendig en smeren en proberen de ontlasting zachter te maken scheelt veel.
    Ik heb nu iets minder last, door dit forum andere ijzer tabletten, een stroopje, curanol. maar ik had het zo erg dat ik er huilbuien van kreeg. Ging ook echt voor geen meter op het toilet.
     
  16. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief


    We zitten er wel een beetje over te geinen maar ben jij eigenlijk van je klachten af?
     
  17. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hoe je er vanaf komt weet ik niet.. je kan er na de bevalling wel meer last van hebben, maar dat ze ontploffen heb ik nog nooit gehoord of gelezen ;) misschien ben je er dan wel meteen vanaf... :p
    Ik zou het aan je verloskundige vragen, die zie je vast en zeker snel weer. Die weet er alles van :)

    @Suzie01 ja na de kraamweek nergens meer last van gelukkig :) heb er niet meer naar gekeken, dus geen idee hoe het eruit ziet maar naar het toilet gaan voelt weer als vanouds iig ;)
     
  18. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ontploffen zijn trombose aambeien, maar die zijn vaak zo groot dat je niet normaal meer kan zitten. Als je dat heb kun je ze beter open laten snijden wel pijnlijk, maar als ze onder de druk van je stoelgang knappen heb je een bloedbad waar je en van strikt en verga je ook van de pijn. ( zelf niet gehad maar wel bij mijn oma waar ik mantelzorger voor ben mee gemaakt)

    Wat ik wel merk is dat met de zwangerschap de aambeien wat hardnekkiger zijn, zonder zwanger te zijn heb ik ze ook wel eens ;) maar een aantal keren sperti smeren is dan voldoende, nu reageerde ze helemaal niet op sperti en heb ik crème en tabletten van curanol en als de aandrang zich thuis of bij mij oma aankondigt is vooraf smeren wel de oplossing:cry:

    Hoeveel dagen na de bevalling kon jij weer naar het toilet voor de grote boodschap? Kun jij ondanks de borstvoeding weer normaal dagelijks naar het toilet:oops:
     
  19. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Uhm volgens mij na een dag of 3 of 4 weer geweest. Hier is het weer normaal ja. Geen idee dat BV daar nog invloed op kan hebben?
     
  20. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Als ik jouw na kan doen na de bevalling teken ik daar vast voor;) Nu is 3 a 4 dagen, liggen de kranten, reclame, of bij oma de roddelbladen, donald duck maar vast klaar:):):):)

    Goede vriendin gaf aan bij BV kan je zelf een vocht tekort krijgen waardoor je eigen ontlasting harder word:rolleyes: Hoop dat ik jouw gewoon na gaat doen :p.
     

Deel Deze Pagina