Aanhoudende Bekkenpijn door BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lelie1992, 3 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie1992

    Lelie1992 Lid

    29 dec 2016
    74
    10
    8
    10 weken geleden ben ik bevallen. Tijdens de zwangerschap had ik al erge Bekkenpijn vanaf week 18 en op einde kon ik eigenlijk niet veel meer.

    Helaas zijn de klachten nog steeds niet over. Pijn aan schaambot en SI gewrichten. Hierdoor kan ik weinig dingen doen waar ik ontsettend van baal. Stuk lopen of staan huishouden etc gaat lastig. Moet elke dag keuzes maken wat wel/niet kan.

    Nou geef ik BV en lees ik tegenstrijdige verhalen op internet welke invloed Bv hormonen hebben op Bekkenpijn. Ik overweeg nu te stoppen met BV in de hoop de bekkenklachten over gaan. Wie heeft hier ervaring mee? En gingen de klachten wel/niet over na stoppen BV?
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Geen eigen ervaring maar bekkenpijn door de borstvoeding is echt een fabel.
    Moet even zoeken maar op borstvoeding.com staat als het goed is een artikel hier over. Weet alleen niet hoe ik hier via mijn telefoon een link kan plaatsen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Bij borstvoeding.com staat bovenin een menu. Als je daar artikelen kiest, dan aanverwant en dan bekkeninstabiliteit kom je op het artikel wat ik bedoelde.hierin staat uitgelegd dat de hormonen die vrijkomen bij borstvoeding niet dezelfde hormonen zijn die vrijkomen in de zwangerschap.ook staat erin hoe lang de klachten kunnen duren
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik heb heel lang BV gegeven en toen ik stopte had dit geen enkel verschil op mijn bekkenklachten. :rolleyes:
    Ik zou voor nu goed kijken naar je behandeling, een goede bekkenfysio die je met passende oefeningen e.d. weer een beetje op de goede weg krijgt. Ik heb zelf heel veel gehad aan het oefenprogramma van Cecil Rost, wat ik samen met mijn bekken fysio heb doorlopen. Hiermee kon ik van 'dagelijks pijnstillers nodig, geen stap/beweging zonder pijn kunnen' naar enkele dagen per maand milde pijn gaan.

    Het is bij mij nu na de 3e zwangerschap nooit meer helemaal over gegaan (na 1e en 2e overigens wel!), het blijft echt mijn zwakke plek, maar als ik op let, luister naar mijn lijf bij pijn, oefeningen doe als het opspeelt en rust neem, dan kan ik de meeste dingen gewoon doen.

    Veel sterkte!
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Echt een fabel dat bekkenpijn in stand blijft door borstvoeding. Dus als je er plezier aan beleefd en voeden fijn vind gewoon door gaan :)
    Hopelijk kan een bekkenfysio nog iets voor je betekenen
     
  6. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    https://www.borstvoeding.com/aanverwant/bekken/instabiel.html

    Artikel met goed onderbouwde argumenten. Verschillende hormonen zijn de oorzaak van bekkenpijn.
    Gewoon doorgaan met borstvoeding.
    Ik heb veel gehad aan bovenstaand artikel.
    ik voed nu bijna 2 jaar, en de bekkenpijn is heel soms nog aanwezig. bijv. bij menstruatie. staat dus los van de borstvoeding, Ik Kon Na 10 weken weer 30 min lopen volgens mij achter elkaar. Langzaam aan opbouwen. Inderdaad erg frusterend.

    Inderdaad zoek een goede bekken fysiotherapeut. Zij kan helpen met oefeningen. En zij kijkt ook naar je houding ed. Hoe til je je kindje uit bed, hoe stap je in en uit de auto, hoe verschoon je je kindje?
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Dat is het artikel dat ik bedoelde roty. Idd fijn geschreven.
     
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nee, dat is niet waar. BV en zwangerschap "gebruiken" heel verschillende hormonen. Tijdens je zwangerschap zijn het de "weekmakers" in de hormonen die ervoor zorgen dat je bekken ruimte heeft voor de bevalling. De BV heeft die weekmakers niet. Het wordt heel vaak beweerd, maar voor het gemak krijgt de BV heel vaak de "schuld" van problemen na de zwangerschap wat volkomen onterecht is. Vaak uit onwetendheid.

    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/55-bekkenpijn
     

Deel Deze Pagina