(brandend) maagzuur?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoe voelt dat nou eigelijk?
    Ik hoor zo vaak dat je er tijdens je zwangerschap last van kan hebben, maar ik weet helemaal niet hoe dit voelt! Erg he :oops:
    Iemand zei nu weer tegen me dat als je misselijkheid over is,(wat nu eindelijk zo is!) je last van maagzuur krijgt. En dat werd dan gezegd met een gemene ondertoon..... :evil: grrrrrr
     
  2. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het voelt alsof een brandende vloeistof in je keel zit. Het is niet super pijnlijk ofzo, maar na een tijdje is het wel ontzettend vervelend.
    Je kunt er gewoon rennie o.i.d. voor nemen. Wel even de bijsluiter lezen!
     
  3. Niet meer actief

    oke in je keel dus! Ik denk er gaat van alles borrelen in mn buik ofzo haha
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Ik had t ook nog nooit gehad, maar geloof me als je t hebt, dan weet je meteen dat t dat is :)

    Dat is zo'n vervelend gevoel dat herken je meteen :-D
     
  5. Niet meer actief

    Haha, ik vind de term ook erg verwarrend hoor. Bij maagzuur denk ik inderdaad ook dat je dan iets in de je maag moet voelen. Het duurde een tijdje voor ik door had dat dat irritante gevoel in mn keel dus dat zelfde brandende maagzuur was ;)
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    sowieso kan het zich op meer manieren uiten :)

    bij mij is het geen brandend gevoel

    maar meer alsof ik heel misselijk ben
    behalve dat het niet in mn buik is.. maar helemaal achterin mn keel
    dat is dus ook gewono maagzuur

    maagzuur krijg je last van omdat doordat je zwanger bent.. je organen nogal in elkaar gedrukt worden.
    en bepaalde verbindingen in je lichaam wat "losser" worden.
    zo ook de klep tussen je maag en slokdarm

    en als dat gebeurd.. tja dat voelt gewoon naar.
    vaak helpt het als je rechtop gaat zitten (omhoog stromen lukt ook maagzuur meestal niet)
    bij mij werkt dat enkel als ik toevallig lig
    want heb er ook regelmatig last van als ik toch al rechtop zit zegmaar..
    vaak helpen dingen als melk of vla dan wel aardig

    en lukt het echt niet.. dan heb ik een flesje antagal staan.
    dat is gezonder dan rennie als je zwanger bent volgens mijn vk EN apotheek
    (en als je de bijsluiter leest word je alsnog ietwat bleek.. dus ik neem liefst nits.. maar soms word het gewoon echt TE en dan toch maar dus)
     
  7. Niet meer actief

    Nou als het zover is dan ben ik voorbereid haha
    Heb het nu nog nooit gehad, dus misschien valt het wel mee. Maar zo een rare vraag was het dus niet ;)
    En als ik het dan krijg,hoop ik dat het vanzelf over gaat, want ben niet zo van dingetjes innemen en zeker nu niet!
     
  8. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb al jaren last van maagzuur/maagpijn.
    Voor mijn zwangerschap slikte ik Zantac.
    Slik nu Rennies en soms Antagel. Maar helaas bij mijn werkt het geen van beide.

    Het is heel vervelend, maar ik heb het er helemaal voor over... :D
     
  9. Joaney

    Joaney Actief lid

    15 aug 2006
    455
    0
    0
    Het begon bij mij in week 15 ongeveer.

    In het minst erge geval heb alleen wat stekende pijn in de slokdarm/middenrif. Met heel diep ademhalen kan het dan wel overgaan en rustig rechtop blijven zitten..

    Als ik er niks aan doe komt het ook echt verder naar boven, waardoor het ook achter mijn schouderbladen en in de rug pijn doet. Waarna ik naar de wc ren en er alles uitgooi.

    Melk en Vla, Ouderwetse Liga, en geneesmiddel Maalox zijn mijn middeltjes. Antagel hielp bij mij ook niet echt.

    Ik hoop dat je er geen of in ieder geval weinig last van gaat krijgen meid!

    Liefs, Jo.
     
  10. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb er ook last van maar slik er niets voor. Gele vla helpt goed en ook een beker warme melk helpt, evenals even gestrekt liggen zodat het allemaal wat meer ruimte krijgt. Wat je dus absoluut niet moet doen is bijv. een flesje AA leegdrinken.. heb ik gemerkt.
     
  11. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    Ik heb er flink last van gehad, zeker na de 30 weken. Als ik plat ging liggen werd het erger. Op mijn linker (of was het nou rechter?) zij liggen hielp best goed.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hm bij mij werkt links :)
     
  13. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb juist gene maagzuur, maar echt een vervelend gevoel dat me eten niet verder wil zakken zeg maar...Dat zit dan echt nog in mijn keel voor mijn gevoel....

    dan heb ik nog liever brandend maagzuur....
     
  14. Niet meer actief

    ik heb het wel het is erg vervelend,
    tja het is moeilijk uit te leggen
    het voelt alsof er iets in je maag zit wat brand en als je soms een boer laat heb je wel eens wat maagzuur in je keel en dat proefje wel,
    het voelt net alsof het op eens hard naar boven komt maar dan is het niet zo
     
  15. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ik had het in het begin heel erg en bij helpte de venkelthee heel erg goed !
     

Deel Deze Pagina