aanrijding trein- bakfiets

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LisbethSalander, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de verzekering nog niet helemaal is afbetaald? Misschien daarom. Ik heb gedoneerd. Hopelijk komt het goed terecht
     
  2. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Een uitvaartverzekering dekt tot een bepaalt bedrag. Ik kan me voorstellen dat een uitvaart die een grote belangstelling zal trekken veel zal kosten. En daarnaast, wat denk je van een grafmonument? Kosten die langdurig uitgeschakeld zijn op je werk met zich meebrengen. Therapieën. Aanpassingen in huis of hulpmiddelen aanschaffen. Op vakantie kunnen met elkaar.

    Een vriendin van heeft haar kind verloren na een heftige ziekte. Dat heeft zó veel kosten met zich meegebracht die door geen enkele verzekering, regeling of potje gedekt werden. Dat ging hun financiële middelen echt ver te boven.
     
  3. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ja, dit bedoel ik ook. Misschien krijgen ze niet het hele verzekerde bedrag. Daarom heb ik ook gedoneerd. Ik zou zelf van gekkigheid niet weten wat te doen.

    (Al zou ik het ze ook gunnen om over een hele tijd iets anders bijzonders met dat geld te doen.)
     
  4. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Precies! Ik hoop ook echt dat het bij hun terecht komt. Ook al gebruiken ze het niet voor de uitvaart wat jij zegt maar kunnen ze er wat bijzonders mee/voor doen! Als het maar nuttig besteed word.
     
    Djoess vindt dit leuk.
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dat zal best en ik geloof ook zeker dat de kosten de pan uit rijzen. Maar voor zover mij bekend is heeft de familie hier zelf niet omgevraagd en is de persoon die deze actie heeft opgezet niet eens een bekende. Overigens zijn er ook nog geen mededelingen gedaan over de toestand van de leidster wat betreft het verlies van haar benen. En aangezien de persoon die de actie heeft opgezet het al heeft over hulpmiddelen en het aanpassen van haar huis, vind ik dat een beetje voorbarig. Zeker als hij 10k per persoon wil ophalen en nog geen plan heeft over hoe dat dan bij hun terecht gaat komen.

    Maar het is niet mijn bedoeling om een discussie op te starten.
     
  6. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Maar als het niet bij die mensen terecht komt dan is dat toch strafbaar wat hij doet? En komt dat vast wel te boven.
     
  7. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Op de doneerpagina staat inmiddels dat hij in contact is met de agenten die de familie bijstaan, en dat de politie er voor zorgt dat het geld bij de gezinnen terecht komt..

    En weetje, je mag er natuurlijk je twijfels bij hebben en doneren is niet verplicht. Maar als ik met 10 euro een piepkleine bijdrage kan leveren aan het ontzorgen dan doe ik dat graag. En besluiten ze dat het niet nodig is, dan zal het wel op een andere plek goed terecht komen.
     
    DastyQueen, Athina, Bailey07 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Gelukkig! En idd als het ergens anders goed terecht komt is dat ook goed.
     
  9. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Precies dit.

    En ik kan me ook zo voorstellen dat mensen die dichtbij ze staan er geen hoofd naar hebben om zo’n donatiepagina op te zetten, het zou bij mij niet opgekomen zijn als ik de shock nog aan het verwerken was.

    Hun kindjes, kleinkindjes, nichtjes/neefjes, buurmeisjes/jongetjes, klasgenootjes etc komen natuurlijk niet terug met geld en het maakt ook niks goed, maar het kan wel een hoop zorgen verlichten straks.
    En ook voor de familie van de leidster, misschien is haar been eraf, misschien niet, maar ze is lichamelijk niet in orde en mentaal zullen er ook een hoop brokken zijn. Met geld kan je toch soms andere/meer hulp krijgen dat door het ziekenfonds vergoed wordt.
     
  10. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Maar er is helemaal niet bekend of er een uitvaartverzekering is of niet, aangezien die persoon van de actie de gezinnen helemaal niet kent...
    Ik zeg niet dat het geld niet nodig is hoor en ik gun het ze volledig.
    Maar er wordt 10.000 opgehaald per kind, terwijl er misschien wél een goede uitvaartverzekering is.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  11. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Is het voor alle slachtoffers of voor het gezin waarvan er 3 kinderen bij betrokken zijn? En de leidster?
     
  12. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Op de site staat familieS
     
  13. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Wij hadden ook geen uitvaartverzekering toen onze dochter overleed. Viel vies tegen toen, maar geen moment heb ik eraan gedacht (of mijn directe familie) om een inzamelingsactie te beginnen. Dus tja snap best wel dat de families hier zelf niet op komen en (en dan ga ik even uit van het goede vd mens!) dan is dit toch wel hartverwarmend dat er mensen zijn die iets voor je willen doen. En vind het ook logisch dat er nog geen contact is geweest met de families daarover, die hebben nu wel iets anders aan hun hoofd.
     
    Hommeltje, femkes en Athina vinden dit leuk.
  14. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Ja ik zie het, doel is per persoon 10:000 en totaal 60:000 dus voor elk kind en de leidster.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik doneer ook niet. Er is tot nu toe niets officieels aan, je weet dus niet waar het geld terecht komt.
    Ik zag ook al donaties gedaan van €1000 en €200. Vind dat een hoop geld voor onbekende families, en niet wetende van de situaties.

    En over de uitvaart, mocht het geld er niet zijn, zou de gemeente hier dan niet bij helpen?
     
    puzzelstukje en bozoe vinden dit leuk.
  16. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Er is op Facebook een pagina en daar staat op dat het via de politie bij de families komt


    Stille tocht voor slachtoffers oss
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  17. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Wij hebben geen uitvaartverzekering maar toch is achteraan gaan
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dit vind ik ook.. schrok nogal een beetje van het linkje net. Niks officieel dus wie weet maakt iemand wel even flink misbruik van deze situatie..
     
  19. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Er wordt toch ook aangegeven dat het is voor bijvoorbeeld aanpassingen en de mogelijkheid om een blijvende herinnering te bekostigen voor alle slachtoffers.
    Helaas de ervaring dat zelfs de uitgebreidste verzekering vaak niet voldoende dekt om de kosten op te vangen bij een overlijden van een kind of meerdere kinderen uit een gezin. Het grote verschil met toen is dat er nu vooraf een inzameling wordt opgestart, dat werd toen achteraf pas gedaan met een benefiet etc.
    En voor aanpassingen etc, ook die krijg je helaas niet altijd allemaal vergoed net als bijvoorbeeld hulpverlening niet volledig vergoed wordt. Enerzijds is het beoogde bedrag daarin slechts een druppel op een gloeiende plaat anderzijds kan het voor de slachtoffers daarin ook een stukje verlichting geven het is in ieder geval een bedrag waarover ze zich dan niet meer druk hoeven te maken.
     
  20. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Ook bij mij gaat het niet uit mijn gedachten. Zo verschrikkelijk voor de ouders en de begeleidster. Ik werk in de buurt. Mijn studenten waren net uit de andere trein gestapt en hebben de klap en het gegil gehoord. Jongeren van 16-20 jaar die compleet overstuur op school komen. Ambulance, traumaheli, brandweer alles hoor je langskomen. En dan het nieuws dat het om 5 kinderen gaat. Echt verschrikkelijk. Hoe kun je dit als ouders te boven komen......
     

Deel Deze Pagina