Aanslag in Barcelona.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ElizaR, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

  2. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Vreselijk weer. Steeds als je denkt dat het weer even rustig is komt er weer zulk vreselijk nieuws voorbij.
    En toch weer de bibbers.
     
  3. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Echt verschrikkelijk!
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Het zal nooit ophouden :cry:
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ziek...
     
  6. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    #6 Leni88, 17 aug 2017
    Laatst bewerkt: 17 aug 2017
    Vreselijk, alweer een aanslag :((
    Volgens mij zie je in de video een vrouw op de grond liggen met een peuter naast zich...
    De ergste nachtmerrie voor iedere ouder.

    Edit: ik heb de video maar weer verwijderd, ik wil niemand choqueren.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wat een verschrikking, 13 doden op dit moment. Mijn zusje is er ook net geweest, brrr. Men kan wel zeggen dat je niet door angst moeten laten lijden maar dit zijn toch plekken waar je heel snel komt.
     
  8. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Dramatisch, echt vreselijk weer... ik blijf dan denken waarom, waarom moet dit nou?!
     
  9. Lolalilly

    Lolalilly Actief lid

    10 jan 2015
    200
    50
    28
    Vreselijk he hoe kan het toch dat mensen dit doen! Gelukkig kunnen wij daar niet bij met ons hoofd want deze mensen zijn echt ziek toch :cry:
     
  10. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ik kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die het normaal vinden om andermans leven te beëindigen. Waar is deze ellende goed voor..
     
  11. vlinder1973

    4 okt 2011
    50
    4
    8
    Onze schoonzoon is gisteravond om 21 uur geland vanuit Barcelona. Hij is gister nog op die plek geweest een paar uur eerder. Jeetje..... het is vreselijk en het blijft maar doorgaan die aanslagen! Wat vinden ze nu wat het voor zin heeft? Waar is het toch allemaal goed voor? Het is gewoon heel erg! En het maakt ons allemaal bang!
     
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Er is nog een aanslag geweest.
    Ze hebben gelukkig nog heel wat weten te voorkomen
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gelukkig is jullie schoonzoon ongedeerd. Snap dat het dan wel heel dichtbij komt.

    Tja... het is over en weer schieten he. Beetje advocaat van de duivel maar wat heeft het voor zin om bagdad te bombardere? Met die invasie zijn slechts 1,3 miljoen (onschuldige) doden gevallen en is uiteindelijk het broednest voor IS geworden.

    En zo lang het weste niet leert van het verleden zal dit geweld niet stoppen.

    Het trieste is dat er nu mensen omkomen die helemaal niks met het geweld temaken hebben. Het zijn toeristen en inwoners van een stad. Geen militaire doelen

    Het is wel duidelijk dat ze spanje eerder met dit bijltje hebben gehakt. Die tweede aanslag is heel snel een halt toegeroepen.
     
    iMoeder en Chiggy vinden dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Wat bedoel je hier precies mee? Vind jij dat het westen volledig verantwoordelijk is voor deze situatie?
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Niet verantwoordelijk. Ieder mens draagt zijn eigen verantwoording. Het weste creëert wel een situatie die dit geweld uitlokt. De boel in puin schieten en vervolgens niet weten hoe een land weer opgebouwd moet worden. Het is nog steeds een puinbak in iraq en afghanistan. En laten we het maar helemaal niet hebben over Libië.

    Wat verder terug in de tijd met kolonies is het weste ook niet altijd even vriendelijk geweest. Het koloniseren van Amerika vanuit met namen Engeland en Ierland... slaven drijven waren was het weste ook goed in. zo kan ik nog wel even doorgaan. Europa is al heel lang relatief veilig op een paar grote oorlogen na. Maar we zaaien al decenia dood en verderf op andere continenten.

    Ik vind het in- en intriest. Dat er nu weer onschuldige doden zijn gevallen. Doden die niet nodig waren geweest. Net als die miljoenen onschuldige die omgekomen zijn in de irakoorlog en de nasleep hiervan in de arbabische wereld. Daarvan kan je je ook afvragen of dat het waard was.
     
    fafa, Lovely83 en Chiggy vinden dit leuk.
  16. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    #16 ElizaR, 18 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2017

    Al het geweld in de wereld keur ik af, tegen de eigen bevolking van een land, tegen onschuldice vakantiegangers enz.
    Vindt het ook lastig om ingrijpen in bepaalde landen door het weste (N) te bekritiseren.
    Heb ook eigenlijk niet zo'n zin in zulke discussies.

    Las onderstaande in een column op ad.nl en ben het er wel mee eens:
    En dan heb je mensen die op sociale media zo'n aanslag aangrijpen om meteen te vertellen hoe de vork in de steel zit. Wie de schuldige is. Wie - links of rechts - verantwoordelijk is. De lijken zijn nog niet geïdentificeerd, maar zij misbruiken de overledenen alvast om hun gelijk te halen. Zie je nou wel. Zei ik het niet.
    Straf de schuldigen. Laat ze er niet mee wegkomen. Straf deze laffe honden, die weerloze mensen overrijden. Mensen die gewoon vakantie vieren, onbezorgd, bruinverbrand, uitgelaten. Er zijn dus idioten die dat zo weerzinwekkend vinden, dat ze een busje huren en het gaspedaal indrukken. Straf die klootzakken.

    Maar mogen we nu nog even rouwen om de vaders, moeders, zonen en dochters die gisteren het leven hebben gelaten bij een vreselijke aanslag met weer zo'n meedogenloos wit busje, zonder dat iedereen zijn of haar gelijk probeert te halen?
     
    Roos12, merah en Logan vinden dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Toch vind ik dit weer een typische in het slachtoffer rol kruip redinatie.

    Want de terroristen uit welke landen komen zij? Ja juist niet uit de landen die jij noemt. Met je het west VS die rest van de wereld theorie.

    Het grootste probleem is dat mensen dit goed proberen te praten waar onder jij dit nu doed!

    Deze burgers hebben geen drol met de rest van de wereld te maken. Net als bij de anderen aanslagen. En nu roep je dat het westen zich bemoei maar als de rest van de wereld daar mensen laat dood gaan is er ook een hoop gezeik omdat ze niet mee helpen in die landen te helpen.

    Misschien zouden de Arabische landen daar zelf iets moeten doen, want je roep dat het westen dit aan zijn eigen te danken heeft maar waar zijn alle vluchtelingen onder gebracht? Niet in de rijke Arabische landen. Nee in Europa en het 'westen' zoals jij het graag noemt die laat anderen mensen namelijk niet dood gaan omdat ze hun grenzen dicht houden. En wat had het westen in Syrië moeten doen? Daar de mensen die niet in IS geloofde dood laten gaan? Hun hoofden er af moeten laten hakken vrouwen moeten laten misbruiken? Hun hoofd de anderen kant op moeten draaien en ze daar laten uitzoeken?
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  18. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Jij slaat precies de spijker op zijn kop. Alle wereld oorlogen worden er bij gehaald alle haat en Nijd en dat allemaal om te vertellen dat het ' westen' dit zelf gedaan heeft. Walgelijk vind ik dat zowel extreem rechts als de extreem linkse en juist de mensen die dit goed proberen te praten. Dit is namelijke niet goed te praten dit zijn weer mensen die nergens mee te maken hadden die lekker op vakantie zijn en weerloos het slachtoffer geworden zijn.

    Want dit mag niet wennen en we mogen dit niet gewoon gaan vinden!!
     
  19. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Wel triest dat dan meestal onschuldigen het met de dood moeten bekopen.
     
  20. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Ik word ook een beetje bang van de mensen die er mee bezig zijn dat een bepaald deel van de wereld de schuld is van alle ellende. En die dat juist gaan aanhalen als in dat deel van de wereld onschuldige mensen omkomen.
    Want ja.... ergens anders ter wereld zijn door ingrijpen van militairen uit hun werelddeel ook onschuldigen omgekomen.
    Dus...
    Ik ben altijd bang dat zulke denkwijzen een eigen leven gaan leiden, gevoed worden door extremere gedachten en aan kunnen zetten tot nog meer ellende, haat en geweld.
     

Deel Deze Pagina