aantal voedingen en doorslapen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Gisteren naar het cb geweest. Louiza is bijna 4 mnd en ze groeit goed. Ik kreeg alle punten omdat ik bv geef maar kreeg dan alweer slechte punten omdat L niet doorslaapt en omdat ik nog 7 (soms 8 ) voedingen geef per dag...

    Louiza gaat meestal slapen rond 19-20u en komt meestal rond 3 uur 's nachts voor een voeding en slaapt dan door tot 6-7 uur.
    Overdag voed ik haar meestal op verzoek elke 2-3 uur.

    De ka zei me dat een kindje vanaf 3 mnd normaalgezien zou moeten doorslapen. (een kindje dat dan nog niet doorslaapt vindt hij niet normaal!) En elke 2-3 uur voeden per dag zou teveel zijn.

    Hij raadde me aan om overdag 4 uur tussen de voedingen te laten (ze dus te laten huilen als ze honger heeft) en 's nachts wanneer ze wakker wordt een speentje te geven of een beetje water te geven maar dus geen melk...
    Ik zei daarop dat ze niet meer dan 120 ml per voeding wil drinken en dat ze uiteraard daarom vaker voor een voeding komt. Hij zei daarop dat een kindje van 3-4 mnd toch minstens 150 ml moet drinken per keer. Want anders blijft ze een klein maagje hebben en de maag moet ook meegroeien... zei hij.
    Persoonlijk ben ik het niet helemaal met hem eens, ik luister naar wat Louiza wil, als ze honger heeft heeft ze honger, en ik kan haar toch niet dwingen om meer te drinken dan ze wil/kan?

    Wat denken jullie?
    En vinden jullie ook dat een kindje van bijna 4 mnd zou moeten doorslapen?
     
  2. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wat een raar antwoord. NEE ik vind niet dat een kindje van 4 maanden moet doorslapen. Marijn is ruim 10 maanden en slaapt sinds een week of twee door.
    Ieder kind is anders en aan bv zit geen limiet. Kortom gewoon doorgaan zoals je doet. Je meisje doet het prima en zal echt gaan doorslapen.
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee dat vind ik niet!
    .. jemig wat een nare adviezen zeg!

    Hier vond de arts van het CB het juist verbazeningwekkend dat Dean al van half 9 tot 6 uur slaapt.

    Als je bv op verzoek wil geven dan doe jij dat prima! maf gedoe daar!
     
  4. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Met 4 maanden zat ik ook nog op 8 voedingen per dag, en Joya sliep toen wel door (van 7 tot 7)
    Nu krijgt ze wisselend van 5 tot 9 voedingen per dag naast de 'bijvoeding', en sinds ze 5,5, maand is komt ze 's nachts weer voor een voeding (soms zelf 2x). Over het algemeen slaapt ze van ca. 7 tot een uur of 3 en daarna tot een uur of 7. Ze zal die nachtvoedingen dus nodig hebben.
    Ik ben maandag nog bij de KA geweest, en die vond het helemaal goed, en super dat ze nog steeds bv op verzoek krijgt.
    Ik zou me niet te druk maken, en kijken naar de behoeften van je eigen kindje. De KA noemt het cb vaak het consternatiebureau, en heeft mij het advies gegeven om niet teveel naar dat soort raaskallerij te luisteren.
     
  5. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    En wat betreft de hoeveelheden, Joya drinkt nu max 150 cc uit de fles. De KA vond dit ook geen probleem. Ik moest juist niet gaan proberen om haar vol te proppen met hoeveelheden die een fv-kindje krijgt. Ze geeft zelf wel aan wanneer ze toe is aan meer.
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik sluit me bij de anderen aan, weer typisch een CB die geen verstand van BV-zaken heeft,gruwelijk.
     
  7. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    mijn zoontje slaapt nog steeds niet door en heb geen idee hoevaak hij borstvoeding hij neemt. Kreeg ook veel van dit soort adviezen...vreselijk
     
  8. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ohw wat ergerlijk weer.... en een puntensysteem, wat is dat nou? Hoe verzinnen ze het steeds jonge moeders onzeker te kunnen maken. :(

    Mijn zoontje slaapt pas sinds 9,5 maand door. Dat vond mijn cb voornamelijk vervelend voor mij. Hij groeide goed op die nachtvoedingen. :)
     
  9. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het was een kinderarts van het cb (een man, dus niet zo verwonderlijk) die me dit aanraadde. Ik vind het ook wel lef hebben van hem om iemand zo onzeker te maken terwijl Louiza iets boven de groeicurve uitkomt. Ik blijf dus gewoon verderdoen zoals ik bezig was!
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    goedzo!
     
  11. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Doorslapen is toch dat ze 6 uur achter elkaar kunnen slapen? Dan slaapt jouw kindje namelijk wel door :) Van 7 uur tot 3 uur 's nachts is zelfs 8 uur. Dus het is maar net hoe je het bekijkt :)

    Ik vind het ook niet vreemd dat ze nog niet de hele nacht doorslaapt, hoor regelmatig van oudere kindjes die ook nog een nachtvoeding krijgen. Zou gewoon lekker doorgaan zoals jij het prettig vindt!
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Haha zal ik dan maar niet vertellen dat ik momenteel ook zo voed als jij voed ?
    Waren we net een poosje van de nachtvoedingen af werd meneer weer ziek en dan tijdeljk weer nachtvoedingen.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    foei Nemo! hahahahah
     
  14. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ook nog wel 7 voedingen meestal hoor en drinkt ook maar 120 per keer. Meer krijgt ie echt niet binnen. Op het kdv doen ze zelfs 60 en daarna alleen nog eens als meneer nog piept. En hij groeit als kool. 60 cm en 6630 met 3 maand
     
  15. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Je kindje komt inderdaad erg goed bij :D
    Louiza is nu ong. 6 kilo en 63 cm lang (is een grote).
     
  16. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ja slechte moeder ben ik he. En wat moet er wel niet van mijn kind worden. En ook nog willen doorvoeden als er straks een brusje is. Dat vond mijn cb n.m. ook geen goed idee.
    De arts vertelde me dat een moeder was doorblijven voeden toen ze zwanger was én zelfs toen de baby er nog was het oudere kindje doorvoeden (en je had die kop van die arts moeten zien, walging gewoon). Heb toen maar gezegd: ja tandemvoeden noemen ze dat dat wil ik ook :)
     
  17. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ooooooooooh Nemo ... schandalig en bah vies!



    OT, ik sla echt serieus stijl achterover van je berichtje. Van het puntensysteem ... hoe achterlijk kun je het maken!? En dat kindjes met 3 maanden moeten doorslapen? Euhm ... Voor alle kindjes (ook FV) is het helemaal niet gek dat ze snachts wakker worden het eerste (twee?) jaar. Dus lekker je eigen gevoel volgen, alleen maar naar het CB gaan voor wegen en prikken en voor de rest :c: voor het CB en met name zo'n oer en oerdomme en duidelijk onkundige KA ...

    (mijn HA heeft ook wel eens gezegd dat ik Mirre misschien beter zou kunnen laten huilen snachts, ik heb meteen gezegd dat dat geen optie is voor mij ... al voelde ik me natuuurlijk weer onzeker. Gelukkig is er het forum :D)
     
  18. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Vind het ook wel stom van die punten, 30 punten (waar halen ze het?)voor de bv maar dan gingen er punten af omdat ze niet doorslaapt :rolleyes: :rolleyes: (wat ze dus eigenlijk wel doet: van 19u tot 3u ben ik al erg blij om!)
     
  19. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Sneu toch dat er zo over wordt gedacht door mensen die het juist zouden moeten steunen!
     
  20. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Vreselijk slecht zeg, zo'n puntensysteem... als je iemand ergens onzeker mee kan maken...

    Ik snap uberhaupt niet wat het bezwaar kan zijn tegen nachtvoedingen: als je er zelf geen probleem mee hebt, wat is er dan mis mee?

    Toen ik met een maand bij het cb kwam werd er al gezegd dat ik toch wel heel veel nachtvoedingen gaf (rond 24.00, rond 3.00 en rond 6.00: ik vond dat zelf niet echt drie nachtvoedingen, maar goed). Mijn lactatiekundige werd daar een beetje pissig van. Die vroeg meteen: 'en wat zou je daar dan aan moeten doen?' Ik kan wel tegen mijn dochter zeggen dat ze door moet slapen, maar ja, ze luistert nog niet zo goed... ;)

    Ik heb nu rond 20.00/21.00 (en soms 22.00 of 19.00: iedere dag is nog steeds anders) de laaste voeding en dan rond een uur of 3.00 pas weer... Voelt voor mij enorm als doorslapen! :D Wij liggen hier gewoon om 21.00 met z'n drieeen in het(hetzelfde, laat ze dat helemaaaaal niet horen bij het cb) bed.... gezellig even drinken om 3.00 en weer lekker verder slapen!
     

Deel Deze Pagina