Achterburen hebben een schaap in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Druifje12, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Even een kleine inleiding. Wij hebben niet de meest sociale achterburen. Zo hebben ze al jaren een hondenfokkerij, midden in een woonwijk. Ze schijnen hier een vergunning te hebben.

    Nu hebben we hier vaak last van. Ze laten de hele bups s ochtends vroeg (rond half 7) uit de garage waar ze slapen de tuin in. Vervolgens zitten de beesten de hele dag te janken in de tuin. Zelf doen ze de achterdeur dicht en de radio of tv aan om de beestjes niet te horen. We hebben hier allemaal vrij kleine stadstuintjes. Wij kunnen in de zomer niet met het raam open slapen als we niet om half 7 wakker willen worden van jankende puppies.

    Nu was ik vanmorgen even in de tuin en hoor ik een schaap blaten. Ik was nogal verbaasd maar heb er verder niet echt aandacht aan besteed. Tot ik het vanmiddag weer hoorde. En het gaat echt de hele tijd non stop door. Ik heb even door de schutting heen gekeken en er staan dus 2 schapen! Maar even serieus, schapen in een totaal betegeld stadstuintje?! Ik hoor ze tot binnen!

    Ik vind het zo absurt dat ik niet meer weet wat ik moet. Ik wilde naar deze mensen toe gaan, maar wat moet ik dan zeggen? 'Goh, ik hoorde geblaat en zag de schapen in jullie tuin. Komen ze logeren of hebben jullie vaste gezinsuitbreiding? We hebben er nogal last van dus willen jullie ze overdag binnen houden?'

    Sorry maar iedere schaap gerelateerde vraag klinkt me op het moment even absurd in de oren... mag dit zomaar? Ik bedoel, dit mini stukje betegelde tuin kan voor het welzijn van 2 schapen toch ook nooit bevorderlijk zijn lijkt mij? En wat als ze dalijk beginnen te poepen? Of er komt weer een nest puppies?

    Wellicht iemand ervaring? (Kan het me niet voorstellen) of een goede tip?
     
    Mery, HooyoShimbir en Popidepi vinden dit leuk.
  2. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Dit mag niet zomaar, daar moet je een veehoudersvergunning (?) voor hebben
     
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou hiervoor dierenambulance bellen.

    Schapen vasthouden op een paar vierkante betegelde meter vind ik dierenmishandeling. Schapen grazen, de hele dag. Vooral in de lente/zomer.
     
    regenboogworst, lies276, Rannie en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Het is zo absurd dat ik nog net de slappe lach niet krijg. Ik heb nog nooit burwn gehad met een schaap in de achtertuin. Maar het lijkt me toch ongeschikt. Ik zou voor meer informatie toch eens bellen met de dierenbescherming. Gewoon eens vragen of je onder deze omstandigheden een bol wol in je tuin kunt houden vergezeld door 101-niet dalmatiërs. Als je contact toch al niet te best is, kun je beter een klacht indienen. Denk bij de gemeente, milieupolitie ( echt niet gezond..dat gepoep in de tuin. Het trekt ongedierte aan) ofzo. Houden ze de boel wel schoon? En weet je zeker dat ze een vergunning hebben? Succes..je bent er maar mooi klaar mee..
     
    Robijn89, Stampertje1, nanette77 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. abdomen

    abdomen Niet meer actief

    Ja dit vind ik ook. En ook voor de puppies heel erg zielig om ze buiten te laten janken de hele dag. :confused:
     
    amdaa vindt dit leuk.
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hahaha ik moet echt heel hard om je lachen.

    Maar ik zou zelf de wijkagent even bellen. Zij zijn er zeer zeker ook voor bemidelling, dat van die pups lijkt me ook niet fijn maar schapen zijn bizar.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Wa5 zielig zeg :( voor de schapen en pupPies
     
  8. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Even een vraag tussendoor; zijn het buren die aan de ramadan doen? Bij ons in de buurt is dat vorig jaar gebeurd namelijk. Die mensen hadden alvast een schaap geclaimed voor het offerfeest.
    Als dat bij jouw buren ook zo is, ben je over een week of 3 van die schapen af :)
     
    Eva2011, luckynumber4, lies276 en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. abdomen

    abdomen Niet meer actief


    :eek::eek::eek::| dat zou toch wat zijn....!
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

    Dit is echt bizar. Honden tot daar aan toe, ook super zielig en rot van de overlast, maar SCHAPEN?!?! Die mensen zijn helemaal gek! Zeker dierenambulance bellen of dierenbescherming bellen voor info! Dat kan toch niet in een betegelde tuin! Super zielig!!!
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Dus een week of 3 de schapen op een betegelde achtertuin laten staan..... Nope

    Bellen met de wijkagent dus bellen. Zou ik zeker doen.
     
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Dat kan inderdaad ook!!! Dan is het probleem helemaal opgelost...:(
     
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nou echt bizar hoor! Zou er wel werk van maken. Lijkt me voor die hondjes ook niet goed trouwens.

    Onze buren hebben kippen op een postzegeltuintje. Vind ik ook niet kunnen. En daardoor hebben wij heel veel muizen. Want t kippenvoer staat in de schuur van de buren en aangrenzend is onze schuur. Maar ja, wat doe je eraan he!? Dat van jou is echt de grens over...
     
  14. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113

    Einde ramadam vieren moslims dacht ik suikerfeest en dan slachten ze geen schaap?
     
    Beyzam, MotherPrincess, Tranquila en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    haha nee joh?:roflmao: Die kunnen ook zo lekker stinken net als geiten. Hopelijk zijn ze al wel geschoren? Anders krijgen ze het veelste warm...

    Ipv dat er een paard in de gang staat, staat er een schaap in de tuin.

    Ik zou even gaan bellen met de dierenbescherming als ze alleen op tegels staan en in een veelste kleine tuin. Dat kan nooit goed zijn.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, Offerfeest is dacht ik eind augustus.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  17. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Offerfeest is eind augustus.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  18. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Oh wat erg, ik moet hier echt om lachen (sorry).

    Minder tof als dit bij mijn buren in de tuin zou staan... ik zou bovenstaande tips opvolgen en hopen dat de schapen snel weg zijn.
    Wel zielig voor de schaapjes. Die horen echt niet in een achtertuin :(
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou de wijkagent denk ik bellen, of de dierenbescherming. Ivm de schapen nu, maar ook ivm de honden want ook dat klinkt niet goed. Ook al hebben ze een vergunning, overlast mag niet.
     

Deel Deze Pagina