Achternaam van mijn zoon veranderen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door TrotseMamaVan, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TrotseMamaVan

    TrotseMamaVan Actief lid

    12 jun 2013
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit .. Gewoon het gevoel, een dingetje :)
    Ik ben nu zwanger en juist daarom wilde ik het nu, trouwplannen, baby op komst .. En dan kan hij het gevoel krijgen dat hij er niet ''bij hoort '' maar daarbij kan hij natuurlijk ook denken dat papa hem niet meer wilde en daarom die naam verandert is . Daarom wachten we, mocht hij aangeven dat hij het er moeilijk mee heeft doen we het, maar nu nog even niet ;)
     
  2. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Ach, mijn moeder heeft haar eigen achternaam. Mijn zus en ik de naam van m'n vader en m'n jongere zusjes en broertje hebben de naam van mijn moeder aangenomen. Mijn moeder is inmiddels getrouwd en haar man heeft zijn eigen achternaam.

    We zijn nog steeds een gezinnetje hoor :) Wat zegt die naam nu.

    Als je toch 1 naam wilt, zal ik allemaal voor jouw meisjesnaam gaan. Zo ingewikkeld is het niet om de naam van je zoontje te veranderen (mits je ex het goed vindt).
     
  3. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    als jouw nieuwe man accepteerd om de naam van je ex aan te nemen lijkt het mij een vreemde man :D wat maakt die naam nu uit? Ik snap dat het 'hinderlijk' is maar je moet een zwaargegronde reden hebben waarom je je kinderen jouw naam wilt laten dragen. Als je ex bijv. een moordenaar, verkrachter, of gevangen zat vanwege drugs.. dan denk ik dat ze daar minder moeilijk over doen maar ik denk dat dit je die kosten niet waard zijn?
     
  4. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    Nou, ik vind eerlijk gezegd niet dat je zomaar de achternaam van een klein kind moet willen veranderen..
    Straks als hij groot is, is hij misschien wel stapel gek op zijn vader en is hij trots op deze achternaam.
    Als jij hem gewoon als gelijke behandeld met het andere kind, zie ik geen probleem hoor. Hij hoort toch bij je gezin?!
    Een naam terug draaien is volgens mij onmogelijk...

    En als hij later zegt dat hij graag een andere achternaam wil, kan hij dit zelf regelen( idd wel met jou hulp)

    Mijn man heeft ook een andere achternaam gekregen, maar heeft hier zelf voor gekozen...
    Dit is overigens wel via de koningin gegaan...en is niet zomaar even geregeld hoor.

    Ik denk dat je best wel een ' belangrijke' beslissing maakt, in misschien wel, zijn nadeel....zou er echt goed over nadenken!
     
  5. TrotseMamaVan

    TrotseMamaVan Actief lid

    12 jun 2013
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D het was alleen een nadenk dingetje voor mij, hij weet niet eens dat ik dat heb overwogen hoor :D Dat was meer nieuwschierigheid of dat kan ;) :D Ik zou dat zelf niet eens willen denk ik ..
     
  6. kwebbel86

    kwebbel86 Niet meer actief

    nee dank je, ik ook niet! Ik denk dat het belangrijk(er) is om elk kind deel uit te laten maken van het gezin en alles benoemen als 'broertjes' en 'zusjes'. Ze maken toch deel uit van een gezin. Later zou je kunnen uitleggen dat de één een andere papa heeft en daarom uit logeren gaat. Maar dat is pas over een flink aantal jaar :)
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83

    Ik snap jouw verhaal maar in sommige situaties is het anders.
    Ik ga straks toestemming vragen aan de koning om weer alleen mijn meisjesnaam terug te krijgen na mijn huwelijk met een TR man is dit veranderd naar : meisjesnaam mansnaam.

    Kost idd fftjes 835 euro.
    En wil straks graag dat mijn zoontje mijn naam krijgt .
    Aangezien mijn zoontje alleen op papier zijn zoon is en biologisch niet.
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik zou de naam van je zoontje ongewijzigd laten. Hij is wie hij is, en dat verandert niet doordat zijn moeder een nieuwe partner heeft.

    Wat jij zelf doet moet je helemaal zelf weten. Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen om een andere achternaam te dragen dan die ik ruim 40 jaar geleden van mijn vader kreeg. Maar blijkbaar is dat voor jou anders, aangezien je al eerder een andere achternaam bent gaan gebruiken.
     

Deel Deze Pagina