Achterstand baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dubbelfriss, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    362
    126
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Jeetje wat heftig Dubbelfris! Ik bedoel.. ik weet wel dat je het aan zag komen, maar om het daadwerkelijk van een arts te horen lijkt me toch zwaar.

    Hoe voel jij je nu?
     
  2. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dankjewel allebei. Het gaat wisselend, de ene dag ben ik positief en de andere dag maak ik me enorme zorgen. Ik slaap wel slecht en pieker enorm ..... Ben blij dat we naar de arts zijn geweest en dat er iets in gang wordt gezet. Anderzijds is het ook wel schrikken omdat de arts aangaf liever vandaag dan morgen te beginnen met de onderzoeken. Uiteindelijk dus besloten z.s.m. naar de neuroloog te gaan.... Als je dit hoort schrik je natuurlijk wel, ik weet echter nog niks concreets. Hebben even gesproken over de gbs infectie die ik had tijdens de bevalling en zuurstof tekort van mijn kleintje na de bevalling...
     
  3. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik heb je topic vanaf de zijlijn gevolgd en wat zul je geschrokken zijn.

    Hier inmiddels heel wat ervaring met genetisch onderzoek, mri, neuroloog en alle andere 100 artsen. Als je wilt mag je pb sturen.

    Hier hebben ze trouwens bloed geprikt met de mri toen ze onder narcose was. Zo heeft zij er niks van meegekregen. Weet niet welk zh je loopt maar soms gebruiken ze ook een neusspray waar ze soort high van worden. Dl lag voor infuus prikken echt helemaal in een deuk na de neusspray
     
  4. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Wat heftig allemaal zeg! Wel goed dat de kinderarts jullie meteen heeft doorgestuurd, heel veel succes morgen!
     
  6. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dankjewel. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Succes vandaag!
     
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Succes vandaag! Hier ook altijd wel gevoel gehad dat er iets niet klopte maar vond dat het mn hormonen waren en dat ze nog gewoon wat moest groeien want ze was nog zo klein etc. (Beetje zoals je man denk) uiteindelijk was diagnose bij 1.5 jaar wel een opluchting want we waren dus niet gek. Hier is toen ingezet op genetisch onderzoek vanwege uiterlijke kenmerken en bleek inderdaad een genetische afwijking te zijn. Bloedprikken was voldoende.
     
  9. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    O jeetje. Dan zie je toch maar dat moedergevoel wel degelijk iets zegt. Mn zoontje heeft geen uiterlijke kenmerken (vind ik zelf) maar hij is wel heel klein. Nu 6 maanden en 5 kilo (was 2 kilo bij de geboorte). Hij volgt zn lijntje goed. Welke diagnose kreeg jullie kleintje als ik mag vragen? Wij moeten om 12 daar zijn dus ik laar vanmiddag nog weten wat de neuroloog zei.
     
  10. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Poeh wat spannend zeg, veel succes straks!
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Dat is en blijft de beste raadgever vooral bij "vage" dingen. Ookal zijn er ook zat momenten dat we spoken zien, maar als dat gevoel van "er klopt iets niet, ik kan me vinger er nog niet op leggen maar het klopt NIET" er is en aanhoud dan volg ik die toch echt als eerste.
     
  12. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je je zoveel zorgen maakt.
    Onze zoon is geboren met 33 weken en 4 dagen en woog 1870 gram.
    Hij ontwikkelde wel redelijk snel (maand achterstand met alles), maar nu gaat het al een tijdje niet super snel.
    Hij woog eind juni 8200 gram, en weeg nu nog maar 8600 gram.
    Ook kruipt en tijgert hij nog niet. Ik heb me hier enige tijd zorgen over gemaakt, maar volgens het consultatie bureau moet ik dat niet doen, zij verwachten dat hij het allemaal 'ineens' zal gaan doen.
    Onze zoon word aanstaande vrijdag 1 jaar, hij zit wel op handen en knieën maar verder doet hij eigenlijk nog niet zo veel. Wel ging hij gisteren voor het eerst van op zijn buik naar zitten op zijn billen.

    Ik krijg vooral te horen dat ik blij moet zijn, want ik hoef er nog niet achteraan te vangen.

    Als ik jou was zou ik me niet zoveel zorgen maken, en bij twijfel inderdaad CB of kinderarts bellen. (Mits je hier al onder controle bent)
     
  13. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Sorry ik lees nu pas de rest van het topic, had alleen je 1e bericht gelezen.

    Veel succes!
     
    Dubbelfriss vindt dit leuk.
  14. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.845
    3.609
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zie dat je nu je afspraak bij de neuroloog hebt. Veel succes, ik hoop dat hij je de antwoorden kan geven waar je naar zoekt.
     
    Dubbelfriss vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Zodra ze gaan kruipen of lopen ren je je rot idd. Die van ons kon eerst staan en toen pas zitten (meer omdat dr knieën t niet meer hielden) en kon pas vanaf een maand of 14 lopen. Kruipen duurde hier ook een tijd, maar stond tegenover dat ze dan wel gelijk maar voren ging dus de frustratie van achteruit kruipen hebben wij niet gehad. Dus ze doet er langer over om iets te gaan doen, maar doet t dan wel ineens goed. (ze oefent stiekem in bed, maar dat weten wij zogenaamd niet). Beetje een denkertje. Komt uiteindelijk allemaal wel goed als je maar vooruitgang blijft zien klein of groot. Ben maar gestopt met me zorgen maken, ze doet toch pas wat als zij t nut er van inziet of t nou staan, kruipen, zitten, lopen of praten is. Vormenstoof of puzzelen is ook niet aan dr besteed en t aansturen of helpen werkt averechts, eigenwijsje eerste klas. Die duikt dr boekenkast in en gaat zitten "lezen" of springt op en gaat dansen als ze twee tonen hoort, dat is veel meer dr ding.
     
    Adrianna, Dubbelfriss en chantalvl vinden dit leuk.
  16. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dankjewel allemaal voor jmde reacties. Krijg komende week bericht wat ze precies gaan doen, maar sowieso mri en een bloedonderzoek. De neuroloog wilde sowieso even overleggen met de kinderarts.Dat hij niet fixeert en weinig oogcontact maakt kan ook vanuit zn hersenen komen zei ze en ze vond hem op motorisch gebied inderdaad nog een "pasgeboren baby" we hebben verder even gesproken over mn bevalling, zij vond zelf (als ze t zo terug leest) allemaal erg lang geduurd heeft. Ik had namelijk een infectie en haar inziens hadden ze eerder actie kunnen ondernemen, maar ze weet natuurlijk niet of er daadwerkelijk iets is en of het hiermee verband houdt. Ogenschijnlijk was er namelijk niets met mijn kleintje aan de hand na de bevalling. Advies nu is vooral blijven stimuleren en fysio blijven volgen wekelijks en verder natuurlijk de onderzoeken afwachten.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Wordt nog een spannende week dus. In elk geval ondernemen ze actie en dat is wel fijn al is t maar om dingen uit te sluiten.
     
  18. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    jaa veel onderzoeken gehad maar meer omdat ons zoontje zijn spierspanning afnam en hij veel te klein was en amper groeide terwijl hij gezond geboren werd. Zijn in het spierencentrum geweest en zoveel meer zoals neurologen..zelfs in het wkz waar een van de betere zitten. MRI scans, echos van de spieren, hart, lever ,maag echt alles hebben ze gecheckt. Ook idd bloed van de hielprik.

    We zijn nu bijna 10 maanden verder en hij gaat prima op zijn eigen lijntje met zijn ontwikkeling ja hij loopt achter 3-4 maanden maar boeiend wij zijn allang blij dat hij nu überhaupt gaat ontwikkelen en die maanden zal hij nooit meer in halen.
    Zijn groei loopt ook 3-4 maanden achter hij is nu bijna een jaar en ongv 6,3kg terwijl hij met 3400gr geboren is. Wij zijn dus al erg tevreden met de ontwikkeling die hij nu heeft
    Wij zijn ook niet het type ouders die door gaan graven tot hij 10 is ofzo omdat we perse een naampje aan hoe hij is willen hebben.

    Het Dna onderzoek is nu het laatste wat we laten doen daarna willen we het laten rusten. Als er echt iets mis is komt dat uit eindelijk wel aan het licht, maar zoals het nu gaat zijn wij super tevreden! Dat was in het begin wel anders de eerste 4-5 maanden bewoog hij amper tot niet.

    Het is een hele lange weg vond ik..kost zoveel energie. Wij zitten nog steeds elke 2 weken bij de kinderarts.. gaan van het AMC naar ons ziekenhuis etc.
    We hebben nog steeds geen diagnose en ik heb wel eens gehoord dat dat nog heel lang kan duren.
    Die tijd willen we liever genieten ipv alleen maar onderzoeken doen. Het eten gaat ook steeds beter dus ik verwacht dat hij zijn sonde binnen nu en een jaar ook wel kwijt is!
     
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.242
    113
    Wat fijn dat het nu zo goed gaat met M. @Donutlover ! Heeft hij nog steeds zoveel buikpijn?
     
  20. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Zeldzame chromosoomafwijking. Heeft als gevolg algehele ontwikkelingsachterstand en verstandelijke beperking groeiachferstand en haar ass komt er waarschijnlijk ook vandaan
     

Deel Deze Pagina