actief zijn na de bevalling

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Suzie01, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Dames even niet boos worden en zeggen dat het niet kan maar ik heb het volgende.

    Vanaf vorig weekend ben ik even helemaal de controle kwijt, verliezen gebroken, ziekenhuis iedereen zeg dan mag je gewoon van bed maar ik niet. bevallen kraamzorg, kortom ik word geleefd.

    Nu kwamen zaterdag dinsdag bevallen echt de muren op me af en moest ik er even uit. Eerst met de auto naar oma geweest, ging goed.

    thuis erg overmoedig geworden en een koersbroek aan getrokken en op een dames fiets gestapt, ging dus niet goed, pijn down under, pijn in me rug pijn in me benen.
    Wat doen jullie om niet zo tussen 4 muren te zitten?
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik snap echt vrij weinig van je verhaal. Als ik het goed begrijp ben je onlangs bevallen? Waarom ga je niet gewoon lekker veel wandelen met die kleine? Volgens mij is dat vaak de eerste lichamelijke activiteit die pas bevallen vrouwen ondernemen.
     
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Waarom mocht je niet van je bed af?
    Op de racefiets stappen was misschien niet zo slim geweest. Je kan inderdaad beter eerst licht wat wandelen. Wat ik deed was toch echt de eerste 10 dagen rustig binnen. Af en toe wat lopen in huis maar ik zat voornamelijk op de bank. Zelfs bij mijn zoon die in augustus is geboren. Soms wat in de tuin.
     
  4. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier toen in de kraamweek even zelf een cadeautje gekocht voor de kraamhulp. Verder rondje wandelen in de wijk, geen uren, samen met man de geboortekaartjes in het dorp rond gebracht te voet. Sommige hebben iets langer moeten wachten dus maar ik was er wel even lekker uit.

    Kun je geen vriendin vragen om langs te komen of opa en oma? Of daar met de kleine langs gaan? Of bij cb naar inloopuurtje even gaan wegen. Zijn vaak meer ouders waardoor een praatje snel gemaakt is
     
  5. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Was wel zo slim om een damesfiets te kiezen met breed zadel, racezadel moet ik echt niet aan denken nog, heb in het begin vd zwangerschap al genoeg gezeur gehad dat ik op de racefiets later een sportfiets actief was.
    Wandelen moet er echt in komen, ben zo gewend om te fietsen.
    En dat bed, ik kreeg direct een katheter omdat ze niet konden zien of ik een blaasontsteking had. voor me gevoel ging het nog wel goed met me maar toch een infuus met vocht en zouten in me hand. Daarbij bleven ze maar over infectie gevaar spreken wat me steeds banger maakte. Normaal ben ik wel zo van, ik kan lopen desnoods met infuus paal en een katheter zak op mijn boven been maar ik was in 1 klap die wil om iets te doen kwijt. Heb gesmeekt om een zitpo maar ik kreeg zo po op me bed, en had niet eens de vechtlust om er tegen in te gaan. Liet het maar gebeuren.
     
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Sorry verkeerd gelezen. Maar fietsen zo kort na de bevalling is niet handig. Hoe goed je jezelf ook voelt. Maar gedane zaken nemen geen keer. Hoe lang heb je katheter gehad?
     
  7. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Gewoon lekker wandelen, even boodschapje doen, voorheen deed ik wekelijks boodschappen nu ik nog verlof heb doe ik het dagelijks / om de dag, even naar de winkel ( lopen) avondeten halen dan ben je er in elk geval even uit geweest.
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik dacht dat het aan mij lag :confused:
    En van de 2e post snap ik ook al niets :roflmao:
    On topic: waarom jezelf zo pushen? Voor wie doe je dat? Neem gewoon je rust. Straks kun je weer alles maar daarvoor zul je eerst aan de rem moeten trekken. Straks gebeurt er nog iets waardoor je wel hele lange tijd niets kunt doen!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik wandelde veel. Zeker met de laatste die met vet lekker weer geboren werd. Wandelde naar het terras, deed een drankje met een vriendin en wandelde weer terug.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  10. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gewoon: wandelen, iets gaan drinken met vrienden of man/vriend, naar de winkel, gewoon... dingen die je kan doen met je baby. Als je tijd hebt om te sporten, doe dan een sport waar je geen pijn kan van krijgen daar onderaan. Dat is nu nog even gevoelig.
     
  11. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat jij wat hulp moet zoeken om de bevalling te verwerken. Blijkbaar is er van alles gebeurd en gedaan en dat moet een plekje krijgen. Ook vraagt het nieuwe leven nu veel van je; wennen aan een nieuw en veeleisend persoontje in huis en daarmee ben je een groot deel van je vrijheid kwijt die je daarvoor gewend was.

    Ga rustig aan een blokje om wanneer je er uit wil. Fietsen wordt de eerste weken afgeraden vanwege de druk die het zadel geeft.
    Doe een paar boodschappen, ga een uurtje of 2 erop uit naar familie of een vriendin.
    Vergeet echter niet je rust te pakken. Hoor en lees zo vaak dat je later alsnog de klap krijgt omdat er teveel is gedaan.
    Je hoeft echt niet hele dagen in bed of op de bank door te brengen wanneer je je goed voelt maar denk wel wat om jezelf.
     
  12. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Toegeven aan je lijf! Ik heb 25 weken plat moeten liggen.
    Als je nu niet naar je lijf luisterd krijg je het straks in alle heftigheid op je dak.
     
  13. HvO

    HvO Niet meer actief

    Fietsen was absoluut geen goed idee vind ik persoonlijk. :eek:

    Ben zelf helemaal gek op fietsen maar dat deed ik pas na 6 weken ofzo.

    Wandelen is de beste optie. En ook niet te lang. Meteen stoppen zodra je het gaat voelen. Als je zo kort geleden nog maar bent bevallen moet alles nog weer sterker worden.

    Als je te veel gaat vragen van je lichaam heb je een aanzienlijke kans op verzakkingen met als gevolg incontinentie etc.
     
  14. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Ik werd ook gek tussen 4 muren! Echt een heftige bevalling en bijna 3 liter bloed verloren! Maar ook geen dag op bed gelegen! 3e dag ben ik gewoon na de winkel gelopen en weer terug! Ik mocht dit niet van de kraamhulp en verloskundige! Maarja ik ben eigenwijs :roflmao: fietsen deed ik na 2 weken weer :)
     

Deel Deze Pagina