advies

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mowie, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mowie

    mowie Lid

    3 feb 2007
    47
    0
    6
    Hoi iedereen
    Mijn dochter is 4 maand en krijgt volledige borstvoeding.Bij controle op het cb bleek dat ze niet goed gegroeit was van 6175 tot 6360 in een maand tijd.Ik leg haar nu weer om de 3 uur ( soms 2uur) weer aan.Wie kan mij hier antwoord op geven, is dit genoeg om mijn melkproductie wat omhoog te krijgen?Maak me toch wel een beetje zorgen.
    Alvast bedankt groetjes mowie
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Heb je de weeggegevens ook ingevuld in de groeicurve op bv.com ?

    Veel cb's gebruiken n.m. een groeicurve die gebasseerd is op kindjes die kv krijgen. Bv en kv kindjes groeien anders. Het lijkt dan alsof ze met 4 maanden niet genoeg groeien terwijl dit eigenlijk gewoon komt omdat er de verkeerde curve wordt gebruikt. Ook dit wordt uitgebreid uitgelegd op bv.com.

    Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel kindjes op die leeftijd moeten aankomen. Maar mij lijkt het niet heel dramatisch. Meer aanleggen zoals jij doet is in elk geval super !
     
  3. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd helemaal met nemo eens, hoe zit het met haar curve. Heb je hem zelf op bv.com ingevult? En hoe loopt ie?

    Ik heb wel een lijstje met getalletjes, van wat ze aan zouden moeten komen per dag. Van Ilse gekregen, lk hier op het forum. Maarja ik heb even gerekend, ze haalt het niet met dat rekensommetje.

    Verder is dat aanleggen zo super! Fijn dat de kleine wel vaker (op jouw verzoek wil drinken). Als de kleine nou niet zou willen zou je evt de kolf kunnen nemen en na de voeding of tussen de voedingen in extra kunnen kolven.

    Hier toch het lijstje van Ilse;

     
  4. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
  5. Suuzje

    Suuzje Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ik heb wel geleerd niet zo gefixeerd te zijn op de getalletjes, maar meer te kijken naar hoe je kindje het doet. Mij hebben ze bij het cb ook onnodig zorgen aangepraat.
    Is je dochter tevreden, plast ze goed? Had je voor je naar het cb ging het idee dat het goed ging? Als dat het geval is zou ik me niet al te druk maken. Misschien heeft ze juist veel energie gestoken in haar ontwikkeling.
    Extra aanleggen is natuurlijk altijd goed, zeker voor je eigen gemoedsrust.
    Kijk naar je kindje, en vertrouw daarop!
     
  6. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    En misschien even voor jouw beeldvorming: mijn kindje is nu 8 maanden en die heb ik tot 6 maanden alleen BV gegeven en nu BV met bijvoeding en die weegt ook nog geen 7 kilo....
    Er moet natuurlijk wel "groei" in zitten, maar je kindje hoeft niet per sé heel zwaar te zijn ofzo.

    En de curve van bv kindje lijkt bij 3-4 maanden idd wat af te vlakken. Is normaal.

    Prima dat je extra aanbiedt, trouwens.

    Hoe gaat het verder? Vrolijke, blije en zich goed ontwikkelende baby? Dan zou ik proberen me niet zo'n zorgen te maken.

    Succes!
     
  7. mowie

    mowie Lid

    3 feb 2007
    47
    0
    6
    Super al die reacties!Stelt me zeker wel wat gerust.Ik heb het idee dat mijn melkproductie weer wat opgekrikt is en ook met kolven kwam er iets meer uit.Want dat kolven was een drama!Gelukkig heb ik nu vakantie om er volledig de aandacht aan te besteden, want zelfs mijn diepvriesvoorraad is op.

    Verder doet ze het zelf hartstikke goed, voldoende natte luiers, vrolijk en actief.zal zeker even naar die groeicurves gaan kijken
     

Deel Deze Pagina