Adoptie embryos

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat meen je niet. Ik vind dat lager opgeleide ouders ook rechten hebben, en ik ben zelf niet gelovig, en ik vind het discriminerend dat ik dan uitgesloten zou worden.
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is niet bij elk bureau zo hoor dat je gelovig moet zijn.
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb een oom en tante die samen geen kids kunnen krijgen ....
    Dit vind ik zelf dus eigenlijk een fantastisch idee !
    Op deze manier kunnen zij toch nog zelf zwanger zijn en een kindje krijgen :D
    Zelf heb ik al 2 meiden en bezig voor een derde wondertje ( al 2 jaar ) .
    Als ik alles heb geprobeerd , zou ik er zelf ook heel blij mee zijn als ik hier voor in aanmerking kwam .
    Mocht ik ooit de ivf / icsi trajecten gaan bewandelen , dan ga ik het hier zeker over hebben met de gyn !
    Vind het een geweldig idee !

    Groetjes Joyce
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Erg onnatuurlijk, :(

    Raar vind ik het.

    Maar als mensen het willen, prima hoor,
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    zo ik wist niet dat er zoveel eisen aan vast zaten zeg. financieel op orde oke maar dat je getrouwt moet zijn enzo vind ik echt zwaar onzin en dan een opleiding eisen grrr vind ik niet normaal hoor. als ik geen kinderen van me zelf kon krijgen had ik dus geen recht op adoptie omdat ik niet getrouwt ben(valt wa aan te doen)en ben niet gelovig (ook niet van plan te worden) net of deze mensen die wel aan die eisen voldoen een beter ouder zijn. ik vind zolang het financieel op orde hebt en liefde over hebt een kind adopteren geen probleem moet zijn
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja dus als je maar moet denken, dit is de natuur dan blijven er erg veel mensen kinderloos...
    IUI is ook onnatuurlijk, is dat ook raar dan?
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    je hoort ook wel dat sommige vrouwen hun eicellen niet goed zijn, en dat er zelfs wel eens een eicel van een vriendin wordt gedoneerd, in principe is dat dan ook onnatuurlijk, of zaadceldonatie?

    ik vind dit een bijzondere vorm van adoptie, kan een band alleen maar nog hechter maken :)
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Nee niet raar natasja

    Maar wel onnatuurlijk.

    Maar dat ik vind dat het onnatuurlijk is staat los van dat ik het geweldig vind dat mensen die mogelijkheid hebben.

    Maar echt een embryo zelf baren vind ik raar, in de zin van: een gek gevoel.


    Vroeger had je verschrikkelijk veel pech als het niet lukte om zwanger te worden. Tegenwoordig hoeft dat niet meer. Evolutie gaat door!

    ;)
     
  9. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Tja onnatuurlijk vind ik het niet. IVF e.d. vind ik ook gewoon kunnen. Ik vind het alleen een raar idee dat jou embryo dan opgroeit bij iemand die je niet kent. Voor het zelfde geld wordt jouw embryo, wat een product is van jou en je man/vriend samen en dus echt jouw kind, geplaatst bij iemand die je niet met je kind zou vertrouwen.
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    je kunt het niet vinden, het is een feit dat het onnatuurlijk is.

    :)
     
  11. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Pfoeh..moeilijk.

    Mijn eerste reactie is 'ik zou geen embryo willen afstaan'.
    Ik weet niet of het is omdat ik aan dit idee moet wennen, of de gedachte aan dat kindje, dat misschien wel op ons en onze andere kinderen lijkt..

    En ja, het is onnatuurlijk, maar ja dat is mijn haarkleur ook, en de auto waarin we rijden, dus dat vind ik geen uitgangspunt.
    Onnatuurlijk is niet per definitie slecht.

    Aan de andere kant is dit natuurlijk een superidee!
    Vrouwen die op de 'natuurlijke' manier misschien geen kind zouden kunnen krijgen, kunnen nu zelfs hun eigen kindje dragen en baren.
    Dat overtreft toch je mooiste dromen als ongewild kinderloos stel. (of single ouder)
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Dat laatste is je eigen associatie.

    Ik zeg namelijk ook niet dat het slecht is, maar gewoon niet natuurlijk. Dat geeft mij gewoon een gek gevoel.

    Mijn haarkleur is trouwens nog echt, :) Totdat de grijze haren komen.
     
  13. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    gaat mij te ver
     
  14. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ik vraag me af hoe ze dit willen realiseren. Mensen die zo'n behandeling ondergaan, hebben zelf toch moeite met kinderen krijgen? of zie ik dit verkeerd?
     
  15. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nou ja het embryo is natuurlijk, de moeder die het ingebracht krijgt is natuurlijk. Alleen de manier waarop het in de moeder komt is toch niet natuurlijk? Maar dat is ivf ook niet. En ik denk toch dat ik wat dat betreft makkelijk praten heb. Ik was in 2 maanden zwanger, terwijl er mensen zijn die jaren op een kleintje moeten wachten of zelfs nooit zwanger raken. Ik kan begrijpen dat die mensen een andere kijk op deze zaak hebben.
     
  16. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik vind het een hele goed en mooie uitkomst! Zo krijgt iemand toch de kans om zelf zwanger te zijn en zo zelf haar eigen kindje een leven te schenken!
    Tuurlijk de gene zijn niet van hun zelf, maar ze draagt het wel 9 maanden, het kindje wordt groot gebracht door haar lichaam en is dus in mijn ogen echt haar kindje!
    Adopteren is toch hetzelfde? Alleen vind ik dat kindjes die door embryo donatie worden geboren al bij voorbaat een betere start hebben dan kindjes die geadopteerd worden, de hechting is er gelijk, de geur herkenning is er, geluidherkenning, gewoon je eigen gedragen kindje...wat maken die genen dan nog uit?

    kus miek
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    landen/overheden stellen zelf een ' eisenpakket' samen en een bureau kan daar nog het een en ander aan toe voegen. uit afrika kunnen wij bijvoorbeeld niet adopteren, omdat wij niet gelovig zijn. dit is de informatie zoals wij het tot nu toe van het adoptiebureau vernomen hebben. als iemand andere ervaringen heeft horen we het graag! ;) want we willen nog steeds heel graag een kindje adopteren. voor mij is het namelijk om het even. een kindje dat hier opgroeid, is ons kindje, of het nu uit mijn buik komt of niet. maar dat is mijn egvoel :)
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik deel dat gevoel!
     
  19. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik vind het erg moeilijk.

    Ik gun de hele wereld kinderen, maar met het idee rond te lopen dat iemand ons kindje grootbrengt..heb ik verschrikkelijk veel moeite mee.

    En zoals Natasja zegt ' Je hebt toch ook adoptie-kinderen'
    Ja..maar die komen uit hele een andere situatie voort die ik persoonlijk niet kan vergelijken.

    Maar goed, als de nood aan de man is strijk ik vaak met mijn hand over mijn hart, dus waarschijnlijk zou ik het ook doen, mits ik zelf absoluut geen kinderen meer wil.
     
  20. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ben het ook met je eens ik zie het verschil ook niet tussen de adopteren van embyo's en adopteren van kinderen.
    denk toch dat als je een ebbryo adopteer je het toch meer als je eigen kindje gaat zien omdat het toch in je gegroeit is.

    en ik zo dus als ik de kans kreeg om me embryo's af te staan het wel doen ik ben zelf ook al bijna 2 jaar bezig en mocht het na de ivf behandelingen die ik waarschijnlijk krijg volgend jaar niet lukken vind ik dit ook een goed idee en een geschenk dat andere mensen je kunnen helpen.
    maar als ik het zou afstaan en een andere vrouw raakt zwanger zou ik het niet als mijn eigen kindje beschouwen want het heeft niet in je gegroeit ik zou wel zeggen dt het familie is maar niet me eigen kindje.


    ik hoop dat er meer stellen zijn die hier aan mee willen doen voor degene die al zolang bezig zijn met zwanger worden is dit echt super .
    maar das mijn mening
     

Deel Deze Pagina