Adoptie embryos

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik weet het niet, vind het een moeilijke beslissing om te nemen. Het is natuurlijk geweldig dat stellen op die manier toch een kindje kunnen krijgen en zelfs zwanger kunnen zijn.
    Maar nu vanuit mijn eigen denkkader: in theorie zijn het niks anders dan een hoopje cellen die toevallig de genetische mix van een ander bevatten, zeg maar half kiki/ half meneer kiki. In zoverre kan ik nog spreken van een embryo zonder dat ik er gevoelens bij heb, maar.... als ik zie hoeveel mijn kindjes op elkaar lijken, en dat ze zo overduidelijk op mijn man lijken, dan zou ik het een gek idee vinden als er ergens een 100% broer of zus geboren zou worden uit de buik van een ander.

    Ik zou eerder voelen voor eiceldonatie.

    Groet van Kiki
     
  2. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Precies dit heb ik ook geschreven en heb hetzelfde gevoel erover.
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    free willy, dat is je goed recht hoor meid! dan heb je inderdaad ook geen overwegingen over embryo's die over zijn. die optie had ik nog niet bedacht :oops: slecht van mij!

    ik heb met één been in de MMM gestaan en wij zouden wel voor de IVF gegaan zijn. als we dan embryo's overgehouden zouden hebben dan zouden we deze zeker afgestaan hebben.
     
  4. Niet meer actief

    Ik ben het totaal niet eens hiermee (mijn mening). Ik wil geen embryo van een ander in mijn lichaam dragen en daar IVF voor ondergaan. Totaal niet! Ben sowieso geen voorstander van IVF. Zou ook nooit een kind willen adopteren, maar goed dat is ieder voorzich.... ;)

    Een vraagje off-topic; 'worden er bij IVF altijd embryo's bewaard, voor een eventuele andere keer'? Of mag je dat zelf kiezen?
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Swissa: In principe mag je zelf beslissen of je embryo's in wilt laten vriezen. Je bent dit volgens mij niet verplicht.
    Wat ik al eerder verteld heb, wij hebben eerst IVF/ICSI in eigen cyclus gedaan (kan alleen in Groningen). Je werkt dan met alleen je eigen eicel en hebt dus nooit iets over.
    Dat zou een hele mooie optie zijn als je beslist niks over wilt houden. Het zou mooi zijn als meer ziekenhuizen dit gingen aanbieden.
    In verband met de slechte bevruchting "moesten" wij toch uitwijken naar een standaard behandeling. Deze had gelukkig succes!

    Het is volgens mij ook niet zo dat je de IVF ondergaat om embryo's voor een ander te "maken". Het gaat meer om embryo's die "over zijn". Klinkt misschien wel wat gek inderdaad...zeker als je niet zo bekend bent met het traject. Je doet het dus in eerste instantie voor jezelf en wat je overhoudt KAN je afstaan.
    Vernietigen of begraven kan natuurlijk ook nog.

    Elmo
     
  6. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Heel moeilijk, ik zou denk ik bijna niet durven weigeren als ze ons zouden vragen of wij onze ingevroren embroyo's zouden willen afstaan aan stellen met ook vruchtbaarheidsproblemen.

    Gewoonweg omdat je het een ander net zo hard gunt als jezelf, maar dan doe je het uit schuldgevoel en dat is ook niet de juiste weg.
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat heb ik dan weer helemaal niet :oops:
    Ik zou echt zelf beslissen wie ze krijgt. Annoniem afstaan...NOOIT.
    Alleen dus voor hele bijzondere gevallen uit onze eigen omgeving.
    Of iemand een kant en klaar embryo van twee bekenden zou willen ontvangen....? Das ook nog maar de vraag natuurlijk! :)
     
  8. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Als je zou kunnen kiezen voor één embryo laten maken binnen de eigen cyclus, zoals Elmo verteld, zou ik 't misschien wel doen, maar niet volgens de standaardmethode (zoals die nu is).

    Idd doe je het in de eerste plaats voor jezelf, maar feit blijft dat er embryo's over kunnen blijven. En daar kan ik dus niet mee uit de voeten.
     

Deel Deze Pagina