Adoptie...

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Hommeltje, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommeltje

    Hommeltje Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    ok wij willen heel graag adopteren,mijn man en ik. Nu is het probleem dat hij 44 word in mei en ik 42 in oktober. Jemag volgens mij maar adopteren tot 42 en 45 als ik het goed begrepen heb. Ook heb ik in het ziekenhuis gelegen ivm een burn out. Zijn hier mensen die ook geadopteerd hebben? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Ik heb nog steeds een kinderwens maar adopteren is zo ontzettend moeilijk en frustrerend. Prive berichten zijn altijd welkom!!

    Ik ben me hierin aan het verdiepen maar het is zoveel informatie tegelijk.

    https://adoptie.nl/adoptieprocedure/procedure-stap-voor-stap/
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Zoals te lezen in de link kan je een aanvraag indienen tot een van jullie 45 jaar is geworden. Maar vanaf 42 jaar kom je dan alleen in aanmerking voor oudere kinderen (vanaf 2 jaar of nog ouder) of gehandicapte kinderen. Ook zal er speciaal aangetoond moeten worden dat jullie geschikt zijn om dit soort kinderen op te voeden. En moet je een speciale test afleggen. Hou er rekening mee dat een adoptieprocedure jaren gaat duren en heel erg veel geld kost (tien duizenden euro's..) Hebben jullie die mogelijkheden? En wil kunnen jullie een special needs kindje aan?

    Dit klinkt misschien zwaar. Maar hou er rekening mee dat er steeds minder kinderen voor adoptie naar Nederland komen. En de kinderen die wel komen kunnen niet in het eigen land terecht. Dat zijn dus geen gezonde blanke baby's. Maar oudere kinderen met behoorlijke lichamelijke en/of geestelijke/sociale problemen. Er is steeds minder aanbod aan kinderen en er zijn steeds meer beschikbare ouders. Daarnaast kunnen kinderen (gelukkig) steeds beter worden opgevangen in hun eigen land. Er komen dus minder kinderen beschikbaar voor adoptie.

    Naast de eissen van Nederland stelt ieder afzonderlijk land zijn eigen vereisten aan adoptieouders. Dat kan heel erg ver gaan (actief een geloof hebben, laag BMI, opleidingsniveau etc). Maar gezondheid is bij bijna alle landen van groot belang! Ouders met een vlekje worden extra goed bekeken (in Nederland al tijdens het raadsonderzoek). Maar er zijn ook heel veel landen waar jullie niet geaccepteerd zullen worden. Simpelweg omdat er genoeg jonge gezonde ouders zijn. En vanwege onbekendheid met veel ziektebeelden. Ik neem aan dat het behoorlijk heftig was als jij zelfs bent opgenomen. Van belang kan wel zijn of deze klachten er nog steeds zijn, je nog onder behandeling bent, hoe lang het geleden is en of je medicatie gebruikt. Je moet altijd een medische verklaring laten zien. En voor jullie (vanwege de leeftijd dus extra medisch/psychisch onderzoek).

    Wat ik zou aanraden is om de 1e bijeenkomst van stichting adoptievoorzieningen te gaan volgen. Niet goedkoop maar wel een eerlijk en duidelijk verhaal. En als je het echt wilt de 1e verplichte stap. Ook kan je online kijken naar alle vergunninghouders. Maak een lijst met landen waar jullie mogelijk voor in aanmerking komen (de eissen staan per land). Hou er rekening mee dat eissen ieder moment kunnen veranderen! Bij sommige vergunninghouders kan je naar de open dag of ze hebben een telefonisch spreekuur voor vragen.
     
    Barbje vindt dit leuk.
  3. Hommeltje

    Hommeltje Niet meer actief

    Amber dank je wel voor alle informatie en sorry voor de late reactie. Helaas valt adoptie voor ons af omdat ik twee keer op de PAAZ heb gezeten en nog steeds lyme disease heb dus ik kan niet voor een kindje zorgen. Triest maar waar.
     
    christine2025 vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    En is pleegzorg een optie? Je hebt daarin veel varianten.
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    TS zegt nu zelf dat ze niet voor een kindje kan zorgen.
    Erg spijtig.
    Maar dan valt pleegzorg ook af.
    Dat is vaak ook erg pittig.
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn schoonzus en zwager zijn vanmorgen op Schiphol geland met hun Filipijnse adoptie-dochter.
    Lange heftige en hele kostbare procedure. Schoonzus is ook niet sterk maar wel jonger dan TS.
     

Deel Deze Pagina