Advies gevraagd.... Nieuw oppasmeisje

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door littleladybug, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    Via een oproep op facebook hebben we een meisje gevonden dat bij ons wil oppassen. Hebben haar nu twee keer ontmoet en zijn heel erg te spreken over haar. Open, vriendelijk, weet wat ze wil, etc.
    De eerste keer is ze gekomen toen de kinderen op bed lagen; de tweede keer om ook de kinderen te ontmoeten. Beide keren is ze zo'n 2 uur gebleven. De kinderen vinden haar ook heel leuk.
    Ze komt heel volwassen over. Ze is 16, maar had haar geschat op 18, 19 jaar. Overlegde netjes of ze een kwartier later dan afgesproken kon komen. Eigenlijk alleen maar positief dus,
    MAAR.... Ik ken haar verder niet en ook niemand in mijn omgeving kent haar. Daarbij heb ik 1 ding op haar facebook gezien wat ik beetje vreemd vond. Ik zag een aantal foto's van haarzelf waarbij verschillende mannen gereageerd hebben die in verschillende Arabische landen wonen. En dan gereageerd in het Engels met bijv "cute", "Nice eyes", "nice pic dear", etc. Niets schokkends ofzo, maar wel vreemd. (En ik haal me dan meteen de heftigste scenarios in mn hoofd, maar je hoort zoveel rare dingen tegenwoordig). Wanneer weet ik nu of ze echt te vertrouwen is?
    Hoe zouden jullie nu verder gaan? We hebben eigenlijk voor komend weekend oppas nodig, maar is dat niet al te vroeg?

    Hoor graag jullie mening of tips!
     
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik zou echt nooit maar dan ook nooit een wildvreemde op mijn kind laten passen. Het is een 16 jarige hoewel ze volwassen over komt is het natuurlijk zelf nog maar een kind. Heeft ze EHBO? Hoe vervoert ze je kind naar het ziekenhuis in geval van nood? Ik snap niet zo goed dat je uberhaupt overweegt om een vreemde 16 jarige op te laten passen op je meest kostbare bezit. (Mocht iemand in je omgeving haar nou aanraden zou ik het misschien nog snappen maar nu echt niet).
     
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

  4. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    @nan1984 bedankt voor je reactie! Ben het eigenlijk helemaal met je eens. Heb haar ook niet laten oppassen omdat het compleet tegen al mn gevoel in gaat. Wat jij ook zegt, onze kinderen zijn wel de kostbaarste bezittingen die ons zijn toevertrouwd. Ik zei tegen mn man: "als er nu maar 1 persoon was die haar kende, werd het al heel anders.
    (Ze is trouwens via een oproep van iemand anders op facebook bij ons gekomen. Ik begreep in eerste instantie ook dat zij dit meisje kende, maar bleek dus niet zo te zijn:cool:.)
    Wel fijn dat je mijn gevoel bevestigt. Dacht al dat ik misschien overdreven was...

    Denk dat ik dit meisje toch ga zeggen dat we besloten hebben om nier met haar in zee te gaan.... Nu bedenken hoe we dit gaan aanpakken:oops:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gewoon zeggen: Sorry, maar we vinden dit eng en gaan toch liever voor iemand uit ons eigen netwerk, iemand die we al kennen. Ons buurmeisje was ook 16 toen ze voor het eerst op kwam passen, maar die 'kennen' we dus een beetje en ze had haar moeder als backup.
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij hebben wel 'vreemde' oppassen gehad. Toen we nog in NL woonden onze oppassen altijd via zoekoppas.nl & oppasbron.nl. Ik vind dat je al vrij snel merkt of het goed voelt. Inmiddels hebben we een aupair, via internet, die ken je ook niet van te voren.

    Máár, ik zou geen 16jarige laten oppassen. Onze meisjes zijn altijd minimaal 20 jaar geweest, in het bezit van een rijbewijs en wij hebben voor een cursus kinder ehbo betaald.
     
  7. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het hangt denk ik af van je woonomstandigheden en je oppasbehoefte. Wij gebruiken uitsluitend een oppas als we 's avonds uitgaan, en dan ligt dl in bed. Weinig kans op ongelukken. Bovendien wonen we vlakbij een eerste hulp, buurmeisje hoeft alleen haar mobiel te kunnen bedienen.
     
  8. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Tja ik denk ook altijd, als er echt nood is komt er een ambulance. Hoeft de oppas niet voor te rijden.
    Is er mindere spoed komen we zelf naar huis of kan ze een taxi nemen.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, ik heb geen rijbewijs dus ben ook zelf niet zo in een zkh; bij echte nood is er 112, en anders regel ik vervoer naar de hap. Een oppas kan in zo'n geval mij bellen en dan regel ik 't.
     

Deel Deze Pagina