Advies nodig nutrilon koemelkallergie of pepti

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Advies nodig!
    Afgelopen vrijdag is er verborgen reflux geconstateerd bij ons zoontje siem. Iets wat ik al langer dacht en hij heeft hier maagzuurremmers voor gekregen. Dit heeft nog tijd nodig om te werken..
    Daarnaast kampt hij ook al vanaf het begin met stinkende windjes de hele dag en veel buikkrampjes en droge huid/eczeem. Infacol heeft nooit echt goed gewerk evenals voeding speciaal voor moeilijk ontlasting en krampjes niet.
    Aangekaart bij huisarts en consultatiebureau of hij niet misschien ook koemelkallergie heeft. Dit komt namelijk voor bij neefjes van mijn vriend. (Eczeem reflux en koemelkallergie)
    Uiteindelijk overleg kinderarts en die zei dat ik eens voeding speciaal voor koemelkallergie eens kon proberen om te kijken hoe hij hier op reageert.

    Nu ben ik zo stom dat ik volgens mij de verkeerde voeding heb gebruikt. Ik heb nutrilon gepakt die de kans op koemelkallergie verkleint. Ik zag bij kruidvat ook geen andere.
    Nu zie ik op de site van nutrilon dat ze ook pepti hebben. Dat is dus volledige koemelkallergie voeding.
    Zou de eerstgenoemde ook al een verschil kunnen maken? en als dit niet het geval is dat ik dan alsnog de pepti zou kunnen proberen of had ik dit sowieso moeten doen?

    Hopelijk heeft iemand hier ervaringen mee
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jij hebt vermoedelijk hypoallergeen genomen? Dat helpt inderdaad niets bij een vermoeden van kma. Pepti wel. En zelfs pepti is soms niet genoeg, dan heb je nutramigen nodig of neocate.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je apotheek verkoopt pepti. Met h.a. schiet je overigens niets op. Nutrilon omneo (die tegen krampjes) is ook met h.a. voeding maar dat geef je al aan dat het niet helpt.

    Ik zou je huisarts of een kinderarts een machtiging laten schrijven voor een aantal maanden pepti.

    Mijn zoontje had dezelfde klachten als jouw baby. Heeft uiteindelijk pepti gekregen en ik had een ander kind! Na 2mnd geprovoceerd en teruggestapt op normale melk zonder problemen
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    H.a. voeding is ter voorkoming van kea.
    Pepti is de eerste stap bij (vermoeden van) kea.

    Pepti kan je online of via apotheek halen, maar als het in overleg met de ha/ka is kan je beter een machtigin vragen.
     
  5. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Overigens merk je bij echte koemelkallergie vaak dat het met Pepti eventjes beter gaat en dan opeens weer slechter. Het immuunsysteem heb je dan even voor de gek kunnen houden. Maar geef een nieuwe voeding sowieso twee weken de tijd.

    Wij startten destijds met Hero Baby Allergy Care, maar kwamen uiteindelijk toch uit op Neocate.

    Ik zou overigens voorzichtig zijn met twee dingen tegelijk veranderen. Medicatie kan ook twee weken nodig hebben om verlichting te bieden en als je dan ook nog de voeding verandert, weet je niet wat nu de oplossing is geweest.
     
  6. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier leek pepti ook even te helpen. Maar voor mijn gevoel was dat het toch nog niet helemaal. Met neocate ging het goed. Ik heb dat eerst zelf via mp gekocht en daarna machtiging gekregen. (Kinderarts zei dat pepti goed genoeg was)
     

Deel Deze Pagina