Advies nodig..

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Mamaloi, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland
    3 jaar geleden kreeg ik een prachtige dochter. Het moment dat ik er achter kwam dat ik in verwachting was heeft mijn ex bijna direct de benen genomen. Met 30 weken kwam hij terug mwt het verhaal dat hij "dat jong" niet moest. Affijn hele hoop rompslomp. 6 maanden na de geboorte, na alles alleen te hebben gedaan en gewoon 40 uur werken leerde ik mijn huidige vriend/ verloofde kennen. Wij kennen elkaar al 20 jaar en wonen ook al zo lang bij elkaar in de buurt. Ik woonde al die tijd al alleen met mijn dochter in een 1 gezins woning. Hij vaart en is dus weinig thuis. Blablabla lang verhaal hihi.

    We hebben het gokje gewaagd en zijn een relatie aan gegaan. Nu zo'n 2.5 jaar later ben ik verloofd. Kort na onze verloving kwamen we er achter dat we nu dus in juli een zoon mogen verwachten. Oke het is ietwat snel maar we hebben allebij aangegeven dat dit is wat we willen.


    Mijn dochter is nooit erkent. Aangezien wij nu graag ook 1 gezin willen zijn ben ik benieuwd naar t feit of dat mijn aanstaande haar als nog mag en kan erkennen. Sinds die 2 mekaar hebben ontmoet (stom wabt dat was de eerste date gelijk😣 maja als single moeder kan je thuis afspreken maar niet in een club of cafe), is het eigenlijk altijd goed gegaan. Mijn dochter noemt hem pappa en hij noemt haar zijn dochter. Hij is nauw betrokken bij haar opvoeding en we hebben naar onze mening een ijzer sterke relatie. Ook zijn ouders en hele famillie staan achter ons. Ook mijn famillie is meer dan gelukkig met de komst van onze baby en met de man die hij is.

    We zouden graag (klinkt beetje gek misschien maar we hebben onze redenen hiervoor) allemaal 1 achternaam dragen als we straks getrouwd zijn. Onze zoon draagt ook zijn naam straks. Dan zou het fijn zijn als mijn dochter ook officieel onze dochter zou worden en ook zijn achternaam krijgt.


    Weet iemand of dat dit kan en hoe het dan zit met het gezag?


    Groetjess
     
  2. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hij kan haar gewoon alsnog erkennen mits de biologische vader dat niet gedaan heeft, hij krijgt dan de rechten én plichten die de biologische vader normaal zou hebben. Gezag kun je dan daarna ook aanvragen. Als de verwekker van je kind te horen krijgt dat je nieuwe partner het kind wil erkennen mag hij zich ertegen verzetten, dan gaat het feest waarschijnlijk niet door. Als je vriend eenmaal op papier het kindje erkent heeft kan dit niet meer door de verwekker ongedaan maken.
     
  3. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Erkennen doe je trouwens bij het gemeentehuis en je kunt daarna meteen papieren meekrijgen om het gezag aan te vragen.
     
  4. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland
    De verwekker hebben ww nooit meer gezien of gehoord. Hoe hij dat zou moetten horen is enkel als wij dat zelf wereld kundig zouden maken. Hij heeft zijn dochter nog nooit gezien. Waarschijnlijk enkel op fotos. Nooit een advocaat gehoord nog dat hij uberhaubt verzoeken deed haar te zien. Mag hij dan wel in beroep gaam er tegen. Sant dan is t puur om ons te dwarsbomen niet om die kleine meid...
     
  5. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland

    Zijnn we verplicht hem op de hoogte te stellen? Want we hebben geen contacf gegevena niets geen idee of hij uberhaubt nog in de buurt woont of sat dan ook in die trend
     
  6. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland
    Daarnaast, hebben we nog voor de bevalling een straatverbod tegen hem.gekregen. wegens zijn zeer aggresieve en gevaarlijke houding naar.mij. hij heeft ons bedreigd en heeft poging tot brandstichting gedaan in mijn oude huis. ( overal benzine gegooid en vervolgens is mijn schuurtje afgebrand gelukkig niets van waarde) affijn wegens dat hebben we hem.ook nooit meer gezien. Ik ben verhuisd naar een dorp verderop uit zijn buurt op aanraden avan politie en justitie. En eigenlijk nooit wat tijdens men nieuwe relatie van hem gehoord
     
  7. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
  8. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Je bent niet verplicht hem in te lichten, ik zou het dus zeker niet doen gezien je verhaal.
     
  9. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Erkennen en gezag kan je nieuwe partner gewoon doen als de verwekker dit niet gedaan heeft. Erkennen is bij de gemeente, kost ongeveer een kwartier, gezag kun je aanvragen door in te loggen op digiD. Kost niet extreem veel tijd.

    Enige wat ik je wil meegeven is dat je je verhaal opschrijft en je dochter dit tegen die tijd te laten lezen, ofwel dat je eerlijk moet zijn dat er een andere verwekker in het spel is (als ze oud genoeg is om dit te begrijpen) ik ken namelijk iemand waar dit niet is gebeurd en deze heeft het van een andere gehoord wat tot een gezinsbreuk heeft geleid!
     
  10. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland


    We willen haar sws de waarheid vertellen. Dat ia iets wat mij naar men eigwn mening gewoon hoort. Eerlijkheid duurt het langst. Ze is nooit erkend. Maar ze is al 3 ia dat dan uberhaubt mogelijk of moet mijn aanstaande gaar nu adopteren?
     

Deel Deze Pagina