advies nodig

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Brinta, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hoi allemaal!

    Ik zou graag advies willen hebben over het volgende.
    De vader van mijn zoontje heeft al 4 maanden niks meer van zich laten horen. Nu is mijn zoontje over 2 weken jarig en gaat hij er van uit dat zijn papa ook komt, dit zal alleen niet het geval zijn.

    Vanochtend zei hij in de auto weer dat zijn papa op zijn verjaardag komt. Dus ik zei tegen hem dat ik al heel lang niks van zijn papa heb gehoord en dat papa niet op zijn verjaardag zal komen. De reactie van mijn zoontje was dat papa een grapjasje is en dat hij maar een grapje maakt en wel gewoon op zijn verjaardag zal komen.
    Ik heb geprobeerd om hem duidelijk te maken dat zijn vader echt niet gaat komen, maar het lijkt niet bij hem aan te komen.

    Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik wil namelijk geen verdrietig kind op zijn verjaardag omdat zijn vader niet is gekomen.

    Alvast bedankt.
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Contact opnemen met je ex en vragen of hij van plan is om naar de verjaardag te komen omdat je zoontje dat graag wil en dat als hij dat niet is of hij hem dat zelf wil vertellen?
     
  3. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt voor je reactie.
    Het probleem is alleen dat mijn ex ook niet reageert op berichten die ik hem stuur.
    Het is dus 100% zeker dat hij niet zal komen en hij zal ook niet de moeite nemen om hem dit zelf te laten weten.
     
  4. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Als je zeker weet dat hij niet gaat komen zou ik het nu echt meerdere malen zeggen zodat je zoon wel echt gaat begrijpen dat het zonder papa gaat zijn. Maar daarnaast zou ik ook benadrukken dat jullie er een leuk feestje van gaan maken, benoem de leuke dingen zodat de komst van papa minder belangrijk wordt.
    Wat zal het moeilijk zijn om de teleurstelling van je zoon nu al te zien, die onvoorwaardelijk loyaliteit die hij heeft naar zijn vader.....terwijl z'n vader niet komt opdagen.
    Veel sterkte!
     
  5. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Heel herkenbaar, zelfde situatie hier alleen zijn mijn kinderen wat ouder, en helaas al zo vaak teleurgesteld dat ze zelf al aangeven dat hij waarschijnlijk toch niet komt.
    Ik heb altijd geprobeerd om de nadruk te leggen op wie er wél komen, en het dus toch een leuk feestje kan worden ook al kan papa er niet bij zijn.
     
  6. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben met mijn zoontje gaan zitten en ik heb hem vertelt dat papa echt niet gaat komen op zijn verjaardag en heb vertelt wie er allemaal wel gaan komen en dat wij er heel veel zin in hebben en er een hele leuke dag van gaan maken.
    Hij zei eerst dat hij het niet geloofde, maar volgens mij is het uiteindelijk toch overgekomen.

    Vervelend dat jij in dezelfde situatie zit in your eyes! Het lijkt mij nog moeilijker als de kinderen wat groter zijn, dan hebben ze alles nog meer door.
     
    flipflop vindt dit leuk.
  7. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Fijn dat hij wat rustiger eronder is nu. Wat je anders nog had kunnen voorstellen is - en ik weet dat dit misschien raar gaat klinken - dat hij een foto van zijn vader ergens in de kamer neerzet op zijn verjaardag.. dan is hij er toch een beetje bij. Hoeft geen prominente plek te zijn, maar ergens bij de vensterbank o.i.d.
     

Deel Deze Pagina