Afbouwen van inbakeren lukt niet

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door 19san86, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19san86

    19san86 Lid

    29 jan 2013
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Mijn zoontje is nu 6 maanden. Sinds een maandje kan hij goed omrollen dus hem uit zijn swabble me, en in een dikke slaapzak.
    Maar slapen lukt hem gewoon niet als zijn armpjes los zijn. Nu ligt hij met gerolde handdoeken naast hem met zijn armpjes langs zijn lijf onder een strak opgemaakt bedje.
    Maar soms komt hij los en wordt hij gelijk wakker, hij gaat spelen en uiteindelijk huilen. Hoe moet ik dit aanpakken. Voor mijn gevoel gaat het nooit meer lukken om met zijn armpjes los te slapen. Hebben jullie tips? Groetjes..
     
  2. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij zijn wel een stuk eerder dan jullie gaan afbouwen met inbakeren. Denk met een week of 10.
    Wij hadden ook een swaddle, puckababy was al veel te vrij voor der.
    Ik ben begonnen met eerst ochtend slaapje met 1 arm eruit, daarna steeds een slaapje erbij en zo verder met 2de armpje.
    Hoop dat het toch gaat lukken!
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Had hier hetzelfde probleem en ben gewoon doorgegaan met inbakeren. Niet meer in de inbakerslaapzak maar met een grote hydrofiel doek. Dat komt meteen los als de baby gaat rollen dus dat vond ik wel verantwoord, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
    Zo kon ze weer lekker slapen en ze had het steeds minder nodig, met een maand of negen kon ze zonder.
     
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Dat klinkt eigenlijk wel heel logisch. Een hydrofiele doek omwikkelen om af te bouwen. Instoppen onder het lijfje dat het gevoel van inbakeren er nog is. Dus qua inslaapmoment is het inbakergevoel er nog. Maar bij draaien of gewoon later tijdens het slapen gaat hij makkelijk wat losser. En dan kan je kindje daar ook langzaamaan aan wennen.
     
  5. 19san86

    19san86 Lid

    29 jan 2013
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor de tip, ga die zeker proberen. Hij heeft het gevoel van ingebakerd zijn nog zo nodig.
    Groetjes
     
  6. 19san86

    19san86 Lid

    29 jan 2013
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hij ligt nu heerlijk te slapen in de hydrofiele doek. :thumup: is wat minder gehannes in ieder geval dan met de handdoeken oprollen. En soms maar weer proberen met een armpje los.
     

Deel Deze Pagina