Afkicken van cola light

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

    yaro Niet meer actief

    Ik ben er echt mee opgegroeid. Bij ons thuis was het vroeger 1 en al ongezond eten. Snoep, chips, koek, frisdrank, ijs enz. Belonen gebeurde met eten. Avondmaaltijd redelijk normaal maar altijd met overvloed aan jus, saus, magi enz.

    Ik was al verslaafd aan cola light en redbull toen ik het huis uitging helaas.
     
  2. yaro

    yaro Niet meer actief

    Herkenbaar! Zelf overigens ook gehad met redbull.
     
  3. yaro

    yaro Niet meer actief

    Vond ik vanmiddag achter de pakken zuivel helemaal achterin in de koelkast nog een aangebroken fles cola (gewoon) van de verjaardag die hier zondag was....

    Ik kreeg spontaan enorm de behoefte het op te drinken. Of desnoods alleen maar een slokje. Maar ik heb hem leeg gegoten.. geen druppel gehad.
     
    Vitamientjuh, Eva2011, gitaartje en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Dat is dan weer knap! Er zijn een aantal docu's op Netflix over suiker en andere voeding, als je weet wat het precies met je doet is het makkelijker te weerstaan) vind ik)
     
  5. yaro

    yaro Niet meer actief

    Die heb ik volgens mij allemaal gezien. Ook echt al een tijdje een afkeer voor suiker, maar die knop.. hij moest om.

    Vandaag overigens minder hoofdpijn gehad dan gisteren. Hopelijk blijft het beperkt de aankomende tijd.
     
  6. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Succes met afkicken. De aspartaam in cola light is echt verschrikkelijk slechte chemische rotzooi. Zeker in die mate waarin jij het nuttigde. Je kan er zoveel blijvende schade mee aanrichten.
     
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik was ook verslaafd aan red bull. Zodra ik mijn zoon naar school had gebracht ging rond 9.00 uur in de ochtend een blikje erin. Als ik eens niet in huis had, voelde ik me de hele dag moe en futloos. Ik leek alleen maar goed te functioneren als ik dat blikje gedronken had. Tot ik door chronische lichamelijke klachten een aantal weken aan bed gebonden werd en niets meer kon. Toen dacht ik ik hoef nu toch niet productief te zijn dus laat die redbull maar zitten. En daarna ook nooit meer gekocht. Als ik het ruik krijg ik wel weer heel erg trek maar wil echt niet meer in dat ritme terug vallen.
     
  8. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Welke docu's zijn dat?
     
  9. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier elke avond 1 blikje cola zero en elke ochtend 1 blikje redbull light.. wil er ook echt mee stoppen maar ik kijk altijd zo uit naar de momenten dat ik dat blikje van mezelf mag open maken.. echt verslaafd dus.. Ik kan me in de middag al verheugen op het blikje cola in de avond.. als ik me heel moe voel of druk ben drink ik wel eens 2 blikjes op een dag.. etentjes drink ik zo 3 glazen..
     
  10. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Op deze site staan er een paar beschreven:
    https://www.vogue.in/content/10-health-documentaries-on-netflix-that-will-make-you-rethink-what-you-eat/

    Alleen vegucated staat er nu niet meer op, maar in relatie met dit topic zijn de suikergerelateerde docu's denk ik interessanter.

    Ik vind zelf dat Cowspiracy door iedereen een keer gekeken moet worden, maar dat gaat niet over suiker of algemene voeding, maar over de relatie van vlees eten en milieu (vooral). Er staat van deze maker ook een vervolg op Netflix, What the health, die heb ik nog niet gezien.
    Van de week Fat, Sick and nearly dead (deel 1) gezien, dat vond ik best wel indrukwekkend. De maker heeft een immuunziekte en besluit 60 dagen (unk) te gaan sapvasten. Nogal extreem natuurlijk, maar hij gaat ondertussen heel Amerika door om met mensen te praten over voeding, en het zit tussendoor vol met informatie over voeding.
     
  11. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Voor de vrouwen hier die Engels kunnen volgen zou ik zeker aanraden om 5 minuten te nemen om dit filmpje te kijken;
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #52 1981Mama, 8 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2018
    Maar dit geldt voor zowel normale suikers (rijpe bananen, druiven, etc) net zo hard als voor snoepsuiker ;)

    Edit: eerst roepen en dan pas filmpje kijken...
    Goed filmpje!
     
    Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  13. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Nou hier dus ook in de ochtend gewoon al hoor. En ik heb nu dus niks meer maar ik moet straks een boodschap doen in de pauze van mijn werk en ik weet nu al dat ik te zwak ben om hem te laten staan. Ik heb gewoon trek en snak ernaar!
    Het heeft bij mij niet eens te maken met goed functioneren want daar merk ik geen verschil in maar het is gewoon de smaak, het stemmetje in mijn hoofd die trekt heeft ofzo. Dus verslaving!
     
  14. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ik heb echt precies hetzelfde, kijk er gewoon naar uit om een Red Bull open te trekken. En met een etentje of verjaardag of weet ik veel drink ik er ook gerust meer op een dag hoor.
     
  15. yaro

    yaro Niet meer actief

    Cowspiracy vind ik idd ook een must voor iedereen om te zien.

    Ik begon op slechte dagen ook met cola om 9 uur. Op goede dagen met de lunch.

    Hier dus ook een flinke lijst klachten die ervoor zorgen dat ik nu toch echt door wil zetten.

    Oa pds en daardoor glutensensitief en fructose intolerant, maar ook rosacea en dus altijd een rood gezicht vol pukkels. Sinds de zwangerschapsdiabetes schommelt mijn bloedsuiker ook vaker. Geestelijk is er ook vordering te maken, ben vaak echt afwezig en mijn energie laat te wensen over. En er zijn daarnaast zoveel vage klachten. En alles is pas ontstaan in de loop van de jaren. Ik ben ervan overtuigd dat mijn voedingspatroon daar de grootste oorzaak van is.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  16. yaro

    yaro Niet meer actief

    Hier gaat het overigens verrassend goed. Ik mis het wel, en krijg meer snaaidrang (dat kon ik eerder stillen met cola light). Maar ik heb weinig hoofdpijn. Wel een heel afwezig gevoel en heel moe.
     
    1981Mama en Pimpelmeesje vinden dit leuk.
  17. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Ik krijg juist altijd hoofdpijn/migraine van cola light heb het heel veel gedronken maar hoefde niet af te kicken gelukkig, maar nu ik het bijna nooit meer drink heb ik veel minder hoofdpijn en migraine aanvallen gehad alleen juist als ik het wel drink.
     
  18. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Dag 1 zonder cola...

    De light had ik afgelopen week al weer omgeruild voor gewone cola, en maar twee blikjes per dag.
    Vandaag mis ik de bubbels enorm, dus trok ik een blik cider open. Hmz 0,1% alcohol, dat doen we ook niet weer dus!

    Ik ben rond 12:00 in slaap gevallen, kon mijn ogen gewoon niet open houden. Nou was dochter ook extreem vroeg vanmorgen (5:45 maakte ze me wakker) maar dit was extreem.

    Voordeel is dat ik deze week geen auto bij de deur heb, het rotweer is, en de supermarkt 5km verderop.

    Och, misschien sta ik zondagmiddag om 14:00 voor de deur vd winkel te wachten tot ze open gaan, maar tot op heden vind ik het meevallen.

    Nog meer mensen aan een stoppoging bezig momenteel?
     
    yaro vindt dit leuk.
  19. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Eva2011 succes!!


    Hier is het goed gegaan. Geen hoofdpijn meer gehad en na een week ook weer meer energie. Alleen op momenten van stress en gehaast zijn heb ik nog behoefte aan een koud blikje frisdrank. Maar niet toegeven.

    Had de regel alleen bij een uitje buitenshuis nog cola te drinken. Afgelopen zondag gewandeld met de oudste en we hadden het super warm. Nog even wat gedronken en voor thee had ik het echt veel te warm. Ipv cola light voor een 7 up gegaan.
     
    Pimpelmeesje, 1981Mama en Eva2011 vinden dit leuk.
  20. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Knap van je! Ik was zeker voor de cola gezwicht.
     
    yaro vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina