af zien van aankoop

Discussie in 'De lounge' gestart door amber23, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

    amber23 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze tv word minder daarom zijn we zaterdag naar een winkel geweest om een nieuwe uit te zoeken. We gaan daar meestal heen als we iets nieuws moeten kopen. De verkoper liet ons een tv zien en vertelde dat hij veel goedkoper bij hun was dan bij andere winkels. Hij deed er later zelfs nog extra korting af. We waren op de fiets dus konden hem niet meteen mee nemen en hebben hem gereserveerd voor dinsdag. Alleen nu zijn we vandaag ook bij de winkels geweest waar van hij zei dat die duurder waren. Maar nu zijn ze daar 100 euro goedkoper dan bij de winkel waar wij hem hebben gekocht. Ik weet dat we beter eerst verder hadden kunnen kijken voor we hem reserveerden. Alleen we kopen daar al onze spullen. Nu is mijn vraag kunnen we er nog van af zien want honderd euro verschil vind ik best wel veel. En we moeten al op heel veel dingen besparen.
     
  2. Jel

    Jel Niet meer actief

    Ik denk niet dat jij verplicht bent om die tv bij die winkel nu te kopen, omdat hij gereserveerd is.

    Ik zou gewoon even je verhaal uitleggen in die winkel. Ze zullen je vast helemaal snappen.
     
  3. Keepsmiling03

    Keepsmiling03 Niet meer actief

    Had je al betaald of alleen gereserveerd?
    Zoiezo kun je aangeven dat wat de verkoper zei niet klopt en dat je hemdus ergens anders voor 100 euro goedkoper heb gezien.

    Zelf had ik gezegtdat ik er vanaf zie, 100 euro is ook niet niks!
     
  4. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou de winkel bellen en het verhaal vertellen en zegen dat de verkoper dus niet hellemaal eerlijk is geweest tegen jullie hij zei immers dat hun de goedkoopste waren, en nu blijkt anders .
    je stelt hun voor om het bedrag gelijk te maken aan hun aankoop, veel winkels doen dit vaak al omdat ze de laagste prijsgerantie hebben .

    anders vraag je hun vriendelijk toch dringend dat je van de koop af zxiet en naar de andere winkel gaat om hem te kopen , vaak slaan ze dan wel snel om ;)
    bij welke winkel heb je hem gekocht ?
     
  5. amber23

    amber23 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 amber23, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
    We hebben alleen gereserveerd en nog niet betaald ook geen aanbetaling en ook geen handtekening gezet. Mijn vriend heeft zo iets misschien wil hij hem nu ons ook voor die prijs verkopen. Alleen ik wil er helemaal van afzien. Ik heb zo iets als hij zegt van we zijn goedkoper dan de anderen dat snap ik nog wel. Want dat zullen ze allemaal in deze tijd wel doen. Alleen om dan daarna nog te zeggen van jullie zijn vaste klanten ik doe er nog extra korting af. En bij dat bedrijf komen we al jaren en die verkoper weet dat wij het niet super breed hebben. En hij moet weten dat ze daar goedkoper zijn want hij zei we houden de prijzen van de concurrenten goed in de gaten. We hebben hem gereserveerd bij scheer en foppen.
     
  6. Emjay

    Emjay Bekend lid

    17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Dan kun je gewoon aangeven dat je hem elders goedkoper hebt gezien, en dan is er een grote kans dat je hem bij die winkel ook goedkoper krijgt. Als je er echt van af wilt zien zou ik even bellen en aangeven hoe en waarom. Wel zo netjes. Verder ben je tot niks verplicht, zelfs al heb je een aanbetaling gedaan!
     
  7. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    maar ook zijn concurrenten houden hem in de gaten en die zijn mischien net onder zijn prijs gaan zitten .....
    maar ergens ben jij er ook vanuit gegaan dat de verkoper de waarheid sprak , terwijl ik altijd geleerd heb eerst zien dan geloven ...
    tegenwoordig kan je een verkoper niet zomaar vertrouwen !

    dus mischien de volgende keer eerst waren onderzoek doen en dan pas kopen ;)
     
  8. Bouwjaar1979

    Bouwjaar1979 VIP lid

    20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Misschien heen gaan:
    "Goh we hebben de tv daar voor die prijs gezien, als we 'm hier ook voor deze prijs kunnen krijgen nemen we 'm mee. Zo niet, dan ben ik helaas genoodzaakt naar de concurrent te gaan."
    Je moet dan wel zeker weten dat het exact het zelfde typenummer is (want daar zit vaak net 1 letter of cijfer verschil.)

    Persoonlijk zou iig geen 100,- meer uitgeven omdat je ergens vaste klant bent. Als het een klein bedrag was kun je t doen omdat je bv goede service levert ofzo, maar 100 euro is zo gauw uitgespaard.
    Geld groeit nou eenmaal niet aan een boom.
     
  9. Emjay

    Emjay Bekend lid

    17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Veel winkels hebben tegenwoordig ook nog een laagste prijsgarantie. Dan kun je binnen 14 dagen terugkomen en het verschil terugkrijgen als hetzelfde product elders goedkoper is. Wel altijd even proberen "bewijs" mee te nemen (folder of foto oid).
     
  10. Wondertje4

    Wondertje4 Niet meer actief

    Je hebt gewoon recht van de koop af te zien. Ik moet je wel zeggen dat je bij sommige modellen verschil hebt in NL-model en EU-model.

    De goedkopere versies zijn vaak EU-model, deze zijn niet geschikt om met een CAM-module Ziggo of UPC te ontvangen. Bij vervanging indien hij defect is moet hij vaak terug naar de fabriek waar hij vandaan komt en wordt er daar vandaan een omruiling voorgesteld. Hier kan goed 8 weken overheen gaan zonder leentoestel.

    Laat je goed informeren!
     
  11. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gewoon recht om ervanaf te zien hoor. Zelfs als je al had aanbetaald. Hij heeft je verkeerd voorgelicht dus dat is niet jouw fout.

    Ik zou niet meteen te snel nee zeggen. Wellicht doet ie er nog iets extra's vanaf ;)
     
  12. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Ik zou tegen de vk zeggen dat je verkeerd bent voorgelicht en dat je minimaal wilt dat er 150 van de prijs afgaat:D
     

Deel Deze Pagina