Afnemende menstruatie

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Jazeker ik slik eigenlijk altijd 3 weken en dan 7 dagen niet. Alleen als een stopweek me niet past ivm een vakantie ofzo dan slik ik wat langer maar hou eigenlijk altijd 7 dagen aan voor een stopweek.
    Ik weet dat het geen echte menstruatie zijn maar als ik lang zou doorslikken krijg ik wel last van tussentijds bloedverlies (tot nu toe in ieder geval) en dat vind ik dan weer lastig omdat het onverwacht komt .
     
  2. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier bijna 40 en hetzelfde. Terwijl het bloedverlies duidelijk minder is dan vroeger, heb ik juist wel meer krampen en last. Ik gooi het maar op leeftijd. Heb nooit afwijkende onderzoeken ofzo gehad. Het is denk ik niet heel raar dat je menstruatie niet je hele leven hetzelfde blijft en wanneer je langzaam richting de minder vruchtbare periode gaat verandert. Maar je kunt natuurlijk altijd even voor de zekerheid het laten checken bij je volgende controle als je bang bent.
     
  3. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nee. Ik ben op mijn 17e, mijn 22e en elke keer bij mijn zwangerschappen bij een gynaecoloog geweest. Zij deden een echo, een bloedtest en een uitstrijkje (na mijn bevallingen) en constateerden dat het normaal was. Ook omdat mijn moeder het heeft.

    Waar denk jij aan?
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Nja als ik jou zo hoor is er toch echt iets afwijkends, maargoed.. gelukkig ben je wel gewoon zwanger geweest enzo! Dus heeft het jou in dat opzicht niet in de weg gezeten.
    Ik zou zelf wel willen weten wat er aan de hand is, als ik het zou hebben haha!
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Snap ik, ik ook! Maar de artsen hebben me telkens gerustgesteld.

    Mocht ik meer moeite hebben gehad met zwanger worden had ik uiteraard wel verder gekeken. Maar juist dat ging heel vlot elke keer. Hoe dat dan kan, vraag ik me ook weleens af.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Gelukkig maar! Heel fijn dat het zo snel gelukt is bij je!
     
    Nescio vindt dit leuk.
  7. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Echt een hele domme vraag wellicht, maar ik lees hier heel veel: 'laten controleren' of je in de overgang bent. Maar is dat heel belangrijk om te weten? Als je verder geen kinderwens meer hebt, maakt het op zich niet zo uit of je op je 38e of 44e in de overgang bent of zie ik iets belangrijks over het hoofd dan?
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  8. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Lijkt mij best fijn om te weten waar je aan toe bent, vooral als je lijf ‘gekke’ dingen doet.
    Maargoed, dat is ieder zn eigen keuze natuurlijk!
     
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Hmmm.. door dit topic begin ik het mij ook af te vragen... vanmorgen ongesteld geworden en nu al haast niks meer.... ben net 41 jaar.
     
  10. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier herkenbaar, ook geen regelmatige cyclus meer terwijl die altijd precies 27 dagen was (voor de zwangerschap schommelde die ineens tussen de 23 en 35 dagen). En de menstruatie zelf heeft niets om het lijf. Ik was ook best bang voor vervroegde overgang omdat het zo anders was. Maar ben toch vrij snel zwanger geworden uiteindelijk. Dus blijkbaar werkt er nog wel iets ;)
     
  11. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Ja ok, ik snap hem... dat er geen andere gekke dingen aan de hand zijn. Maar verder als je je top fit voelt, uitstrijkjes altijd goed zijn, hoef je dus niet meteen naar de huisarts te rennen als je vermoed dat je in de overgang bent.
     
  12. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik ben ook ontzettend weinig ongesteld sinds de geboorte van de jongste, á 2 dagen bloeden en na 3,5/4 dagen is het wel weer klaar.
     

Deel Deze Pagina