Aftellen!!!!! bevalling augustus / september/ oktober 2017

Discussie in 'De bevalling' gestart door DDara, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Moris/Morrison - Asher - Mason - Dexter - Devon - Finley - Jackson

    Je hebt helemaal gelijk :) heb even rondgeneusd op site van mijn VK en ik krijg inderdaad een liggingsecho in de 36e week. De indicaties voor groeiecho(s) zijn allemaal niet aan de orde dus daar ga ik niet vanuit.

    Voor mij wordt het ziekenhuis, zowel mijn vriend als ikzelf vinden dat fijner. Ze hebben kraamsuites met mogelijkheid van badbevalling. Ga jij trouwens in jullie eigen bad bevallen (is dat een optie?) of zet je een bevalbad neer?

    Fijn dat het rust brengt, kan ik me goed voorstellen. Wel vreemd inderdaad dat je nu al zeker bent van de datum. Is het een mooie datum ;)?
     
  2. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Leuk, ik doe graag mee! Leuk ook om te zien hoe ver anderen al zijn :)

    Hoever zijn jullie met de.......
    • Babykamer? Klaar! Ook hier grijs met mintgroen.
    • Kleding? Veel te veel :D
    • Namen? Hadden we 7 jaar geleden al klaar hihi. Achternaam alvast geregeld bij de gemeente, dus helemaal klaar.
    • Geestelijke voorbereiding? Ik laat het allemaal maar op me afkomen. Denk niet dat je je erop kunt voorbereiden. Het komt toch zoals het komt..
    • Vluchtkoffer? Nog niet, we zijn wel een lijstje aan het maken wat er allemaal in moet komen. Denk dat hij volgende week klaar is.
    • Zwangerschapscursussen? We hebben een privécursus thuis gehad.
    • Geboortekaartjes? Klaar!

    • Wanneer uitgerekend? 19 September, maar hij wordt sowieso een week eerder gehaald.
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Eerder, ik word als het goed is een week eerder ingeleid. En stiekem hoop ik dat hij zelf rond 37 weken komt :p
    • Hoe staat de kleine er nu voor qua groei en gezondheid? Op de groeiecho loopt hij gemiddeld, maar als ze voelen en m'n buik bekijken, geven ze aan dat ik twee weken voorloop.
    • Wie wil je bij je bevalling? M'n man en medisch personeel.
    • Wat voor pijnstilling? Ruggenprik.
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Nee, zien we dan wel weer. Afhankelijk hoe ik me voel en hoe het met de kleine gaat. Ik denk iedere dag 1 of 2x bezoek, echt niet vaker.
     
  3. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Lijkt me ook wel een prettig idee en inderdaad wel rust, wat een narigheid hebben jullie meegemaakt zeg! Niet voor te stellen.
     
  4. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik heb sinds 28 weken af en toe van die hele gemene steken down there... :rolleyes: Herkenbaar voor iemand? Echt er "in" en best pijnlijk!

    Voelen jullie je verder allemaal goed? Ik merk dat ik echt weer ontzettend moe ben, weet sinds een paar dagen ook dat ik een ijzertekort heb dus dat speelt vast ook mee.
     
  5. Monijari

    Monijari Actief lid

    27 sep 2014
    307
    3
    18
    Leuk!
    Wat zijn sommige van jullie al ver... met mijn eerst had ik nu ook alles al klaar, maar nu... begin hem wel te knijpen hoor!

    Hoever zijn jullie met de.......
    • Babykamer?
    We maken stappen! To do is nog:
    1. Grote planken en dekenkist de kamer uit (dit weekend met hulp want ik ga niet tillen en te zwaar voor man alleen)
    2. Lamp uitzoeken en ophangen (dit weekend)
    3. Klein meidenkastje verven en neerzetten (aankomende week)
    4. Deco shoppen (ongoing :))
    • Kleding?
    Heeeeel veel, daarom t extra kastje :|. Moet nog wel alles wassen....
    • Namen?
    1 vd drie. Dit weekend knoop doorhakken
    • Geestelijke voorbereiding?
    Getting there! Als dit weekend alles een beetje af komt dan kan ik mij eindelijk hier op concentreren!
    • Vluchtkoffer?
    Nog niet. Koffer staat leeg klaar Haha! Maar weet precies wat ik erin wil.
    • Zwangerschapscursussen?
    Dit keer niet. Vorige keer samen bevallen gedaan
    • Geboortekaartjes?
    Ik heb zelf een design gemaakt en er komt een foto in. Proefdruk na naamkeuze bestellen. Ik wil ook nog een alternatief zonder foto of voor als ik zelf niet in staat ben de laatste puntjes op de i te zetten.

    • Wanneer uit gerekend?
    27 augustus
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later?
    Ik wordt ingeleid met 37 weken ivm de grootte van mijn eerste kind en dat dit meisje hem in zijn voetsporen volgt ... dus in de week van 7 aug bevallen... 3 weekjes :eek:
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid?
    Goed! Groot... sta onder controle bij t ziekenhuis. Elke twee weken een groei echo
    • Wie wil je bij je bevalling?
    Alleen mijn man
    • Wat voor pijnstilling?
    Liefst geen, maar vorige zw een ruggenprik gehad. Ik ben dus medisch en heb in ieder geval alles voorhanden ;). Had wel graag een badbevalling gedaan maar helaas...
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers?
    In de kraamweek alleen ouders (broers en zussen allemaal op vakantie) en dan hierna kraamfeest, kaartjes worden ook pas na een paar dagen verstuurd!
     
  6. Monijari

    Monijari Actief lid

    27 sep 2014
    307
    3
    18
    Jep herkenbaar! Nu kan ze gelukkig minder draaien en zijn t meer krampen dan die gemene steken!

    En hoe is je vit D? Ik slik extra op recept ivm zwangerschap! Dit helpt enorm!
     
  7. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ach, ik vind eigenlijk alle data behalve de sterfdag van Elin mooi, dus dat komt helemaal goed!

    Hier ook nog twee groeiecho's. Alles wat te meten en te testen valt dat wordt gedaan. Ben benieuwd of dat ze kleiner zal zijn dan de jongens eigenlijk.

    De steken zijn herkenbaar en ook behoorlijke druk van onder. Brrr[/QUOTE]
     
  8. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Babykamer? Helemaal klaar maar de kleine komt eerst bij ons op de kamer.
    Kleding? Sowieso hadden we nog veel van onze 1ste zoon maar toch ook nog wat spullen gekocht. Kon het niet laten :oops: ook weer een nieuw eerste pakje enzo
    Namen? Die hebben we al een tijdje
    Geestelijke voorbereiding? Net zoals de vorige keer, ik zie het wel. Werkt goed hier :thumup:
    Vluchtkoffer? Staat klaar
    Zwangerschapscursussen? Geen, vorige keer ook niet.
    Geboortekaartjes? Bijna klaar, op datum etc. en foto na :) dat is bijna heel de kaart, haha
    Wanneer uit gerekend? 28 augustus
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Kane kwam met 38 weken en dat mag nu wel weer. Mijn man denkt met 38 weken en ik 37 (nu al zo een rommeldoos)

    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Lekker gemiddeld. Precies p50
    Wie wil je bij je bevalling? Steven (Mijn man). 1 van de vk's heeft mijn voorkeur dus hoop dat zij erbij is (Zijn er meerdere daar)
    Wat voor pijnstilling? Als het niet nodig is dan niks. Anders ruggenprik. Vorige keer niks en dat ging goed maar, Weet natuurlijk nog niet hoe het deze keer gaat
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Dat eerst ons zoontje zijn broer kan ontmoeten voordat alle opa's en oma's binnen staan. Vorige keer kwamen ze meteen kijken maar nu wil ik eerst rust voor de oudste.
     
  9. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Jep ik ook.. nu vnl zwaar gevoel maar denk dat ie aan het indalen is. Ben ook iets verder dan jij.
     
  10. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Florina Ja hier ook! het lijken wel een soort messteken af en toe.
    Ik dacht misschien komt het door de schopjes van de baby want hier ligt hij nog in stuit dus indalen ofzo zal het niet zijn.

    Hier ook weer ontzettend moe maar het blijkt dat mijn ijzer waarden nu nog lager zijn dan 4 maanden terug. Ik heb nu nieuwe ijzer tabletten gekregen hopelijk werken deze wel anders dan gaan ze het geven via een infuus..is het wel meteen weer op peil haha
     
  11. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Oh klinkt niet fijn die steken!! Hier niet herkenbaar, kan van alles zijn denk ik :rolleyes:

    Hier ook moe en ook ijzertekort. Sinds ik ijzertabletten slik gaat het wel steeds beter!
    Heb trouwens ook extra vitamine D gekregen van m'n vk. :)
     
  12. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Babykamer? Is de oude kamer van de oudste, alleen nog opruimen
    Kleding? Meer dan genoeg
    Namen? Ja, staat vast
    Geestelijke voorbereiding? We laten het over ons heen komen
    Vluchtkoffer? Nee, nog niet (nog op zoek naar een effen wit shirtje voor mini)
    Zwangerschapscursussen? Nee
    Geboortekaartjes? Bijna klaar
    Wanneer uit gerekend? 24 september
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Later (maar hoop eerder)
    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Loopt een weekje voor
    Wie wil je bij je bevalling? Alleen mijn man
    Wat voor pijnstilling? Kom maar op met die ruggenprik als ik hem nodig heb
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Alleen overdag bezoek ivm slapen grote broer
     
  13. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Vitamine D is goed gelukkig, ik slik inderdaad ook extra op recept. Was ook erg laag.. Hoe voel je je verder?

    Wanneer krijg je de groeiecho's? Toch handig om een beetje een idee te hebben, alhoewel je het nooit zeker weet natuurlijk.

    Ik weet nu sinds de controle vandaag dat de baby al een beetje ingedaald is, denk dat het dan toch daardoor kwam! Heb jij er nog last van gehad?

    Poeh, ja! Kan flink pijn doen!

    Heel vervelend dat je zo moe bent, maar erg herkenbaar helaas. Vind die ijzertabletten ook zo vervelend, ik word er misselijk van. Infuus zou dan wel fijn zijn! Wanneer wordt het weer gecheckt?

    Had je natuurlijk al gesproken, maar de moeheid is echt rot hé! Hoeveel slik je nu?
     
  14. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    @Florina ja die moeheid is niks. Maar gaat al de goede kant op hier!
    vit D kreeg ik 1 ampul mee en dit was het. En van ijzer neem ik dagelijks een tabletje in. Moet dit tot aan m'n bevalling blijven slikken! :)
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Florina Als het goed is met 36 weken nog een keer om te kijken hoe of wat..
    mocht het nou nog zo laag zijn word het wel een risico voor de bevalling en beval ik misschien liever niet thuis of moet ik direct daarna een ijzer infuus of bloedtransfusie.

    De meeste van jullie hebben dus allemaal al een naam.. ik vind het zo lastig twijfel zo!
    Zo stom..zou me een hoop rust geven haha
     
  16. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    @Florina ja nog steeds, heb zo weer controle dus zalhet wel horen of ie al zover is.

    Ik heb gwn verlof en verveel me rot :roflmao:

    Ben maar wat aan het scharrelen in huis enz want weet echt niet wat ik moet gaan doen.
     
    Friesje203 vindt dit leuk.
  17. Lycos

    Lycos Fanatiek lid

    23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Wat een leuk topic. Ik ben net als @manaolana de hekkensluiter...


    Babykamer? Muren zijn geverfd. Meubels blijven hetzelfde als bij onze eerste dochter, alleen ga ik de commode een ander kleurtje geven een dezer dagen.
    Kleding? Ik wil nog 1 of 2 pakjes in maat 50. Verder genoeg denk ik..
    Namen? Naam staat hier zo goed als vast :)
    Geestelijke voorbereiding? Ik laat het op me afkomen
    Vluchtkoffer? Nog te vroeg voor
    Zwangerschapscursussen? Zwangerfit
    Geboortekaartjes? Het kaartje staat klaar. Alleen nog de enveloppen bestellen en alvast adressen schrijven.
    Wanneer uit gerekend? 31 oktober
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Eerder (hoop ik). Dochter kwam met 37.4.
    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Volgens mij prima. Groeiecho heb ik pas over 5 weken.
    Wie wil je bij je bevalling? Mijn vriend en de verloskundige.
    Wat voor pijnstilling? Ik wil het liefst net als de vorige keer geen pijnstilling. Ik ben als de dood voor een ruggenprik.
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers?
    Eerst mag onze oudste dochter haar zusje verwelkomen.. Even genieten met z'n viertjes. Verder geen eisen.
     

Deel Deze Pagina