Afvallen in de eerste weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danabelle, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben pril zwanger en ben in de afgelopen twee weken bijna twee kilo afgevallen. Ik was/ben helemaal niet met afvallen bezig, ik spring doorgaans eens in de zoveel weken op de weegschaal om te checken of mijn gewicht nog 'goed' is.
    Ik heb nu nog een gezond gewicht maar ik maak me er toch een beetje zorgen over ivm de zwangerschap.
    Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik ben afgevallen?
    Kan het kwaad?
     
  2. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik ben in de eerste weken flink uitgedroogd geweest dus ook mega veel afgevallen was 18kg kwijt Maar ik heb/had wel overgewicht de gyn zei tegen mij dat het niet echt kwaad kon omdat ik wel reserves had
     
  3. anira

    anira Actief lid

    23 nov 2008
    191
    0
    0
    ik ben ook de eerste paar weken afgevallen, kan volgens de vk geen kwaad en gebeurd wel vaker.
    De kleine pakt toch alles wat ie nodig heeft.
     
  4. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik ben doordat ik zo misselijk was (en dus nergens zin in had) in de eerste weken wel 8 kilo afgevallen. maakte nik suit volgens vk/gyn, want kindje pakt eerst wat goed is voor hem/haar, en de restjes krijg jij dan. ;)

    ik ben nadat de misselijkheid met een week of 12 over was langzaam weer de kilo's bijgekomen, toen een heeeele poos blijven hangen op mijn oude gewicht, en nu sinds een week een kilo bijgekomen.

    prima, lijkt me!

    jij succes, niet teveel tobben, en proficiat!
     
  5. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik hou het wel een beetje in de gaten, nog een paar kilo eraf kan niet zo'n kwaad maar het moet niet te gek worden natuurlijk.
    Zal proberen niet teveel te tobben Lien78 ;)
     
  6. Klasien1978

    Klasien1978 Bekend lid

    6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ben nog steeds niet echt heel misselijk (afkloppen hihi) en heb helemaal nog niet overgegeven. Ik eet juist meer dan anders... maar ben al 8kg afgevallen in 3 weken.

    had ik bij de eerste ook, komt er straks wel weer bij... en wat er nu niet bijkomt hoeft er straks niet af!

    Maak je niet te druk, je kindje pakt wel wat het nodig heeft! Als je het wel vervelend vindt, of je vindt dat je teveel afvalt, neem dan contact op met je vk!
     
  7. RianneF

    RianneF Bekend lid

    31 okt 2008
    712
    0
    0
    Het is niet superveel maar ik ben 3 kilo afgevallen. Maar ik maak me er geen zorgen over, het komt er toch wel weer aan samen met nog wat extra kilo's ;)
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hoi,

    ik ben destijds in eerste instantie ook 7 kilo afgevallen.... weinig eetlust, dus dat ging hard en toen werd ik met 9 weken giga misselijk, tot aan 7 maanden.
    Ik ben uiteindelijk toch nog 10 kilo aangekomen en weeg nu weer wat ik voor de zwangerschap woog. En ben dus 2,5 week geleden bevallen van een dochter van bijna 9 pond! Die heeft dus gewoon gepakt wat ze nodig had, ;) Ze is supergezond, dus over dat afvallen moet je je niet al te druk maken!
    Zie eerst maar dat je je weer een beetje lekker gaat voelen!
     
  9. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik ben in het begin 5 kilo afgevallen en de arts in het ziekenhuis heeft me meerdere malen gezegd dat het geen kwaad kan en dat je kind toch wel pakt wat ie nodig heeft :)

    Nu zit ik 13 kilo bovenop het gewicht van voor de zwangerschap overigens. Ruim ingehaald dus ;)
     
  10. Niet meer actief

    ik ben ook 5 kilo afgevallen hoor. En dat zonder spugen ofzo en zelfs met snoepen tussendoor.
    Het zal wel aan die eerste weken liggen denk ik.
     

Deel Deze Pagina